Sallie's Polo - Volg ons! Zie pagina 9

In augustus heb ik mijn A4 verkocht en was ik op zoek naar iets leuks. De zoektocht ging via een RR Sport, BMW Z4 en een MG-F totdat ik bij de VW dealer tegen een 6R GTI aanliep in de showroom. Inpakken en wegwezen :).

De kleur, Deep Black, en alle opties die ik wilde, afgezien van PDC, zaten erop; Advance pakket, Executive Plus pakket, getinte ramen achter, 5 drs uitvoering, MM stuurwiel en licht en zicht pakket (waarom een “licht” pakket als er geen lichtsensor opzit, maar daar kwam ik pas achteraf achter ...).

Ik verbaas me nog steeds over de “volwassenheid” van de Polo. Rijgedrag, afwerking etc. Ik mis mijn A4 geen moment.

Toen ik de Polo kocht waren wij als Team Christianne Foundation al druk bezig met onze voorbereidingen voor de Arctic Challenge 2012 (http://www.arctic-challenge.nl) . De auto die we zouden gaan gebruiken stond al “redelijk” vast alleen de beslissing of het een XC90, Q7 of een Touareg zou worden moesten we nog nemen. Totdat we op een avond eind september op het briljante idee kwamen om niet voor de makkelijk variant te kiezen (lees: 4x4 SUV) maar met de Polo naar de poolcirkel te gaan rijden. We rijden voor het goede doel en door te kiezen voor een compleet andere auto hopen we ook op deze manier op een beetje extra media-aandacht.

Hieronder een update over de reeds uitgevoerde en nog uit te voeren aanpassingen:

JD Tuning

Na aankoop direct bij JD Engeneering een afspraak gemaakt om de GTI te laten tuning. Dit icm de Target Automotive E-Tronic garantie waarbij de fabrieksgarantie (voor het grootste deel) overgenomen wordt door TA. Mooie stabiele resultaten na tuning, zie hieronder de uitdraai standaard (blauw) en JD (rood).

FotoH3N7ZWQSD-1.jpg


FotoCJPULF8ND-1.jpg


Nanobehandeling/ PDC/ Lichtsensor/ standkachel

Volgende aanpassingen waren Nano LX1 lakbehandeling, VX1 velgbehandeling en RX3 ruit protection, PDC achter (dat zat er als enige net niet op toen hij in de showroom stond) en een lichtsensor laten monteren (helaas triggert deze lichtsensor niet de coming home functie ;)) bij Idenburg Car Solutions. Tevens is er een Webasto Thermo Top Evo standkachel gemonteerd. Los van het feit dat ik een hekel aan krabben en kou heb ;) vermindert het ook de slijtage aan de motor omdat hij warm wordt gestart.

FotoIXKNAQHGD-1.jpg


Met dank aan B0rrel de soundaktuator verwijderd en met dank aan Romeohotel heb ik de logo’s (GTI logo aan de achterzijde bij aflevering reeds laten verwijderen) verwijderd en Deep Black gespoten. Mijn technische hoogstandje en daar blijft het voor mij ook wel bij ;).

FotoYJJDOPTSD-1.jpg


Verlichting:

Bochtenverlichting na diverse sets te hebben geprobeerd uiteindelijk vervangen door GP Thunder 7500K 100W lampen (origineel 55W maar gelet op het relatief weinige gebruik neem ik de extra warmteontwikkeling voor lief op dit moment, andere weggebruikers hebben geen last van de sterkere lampen en geeft net iets meer zicht).

Mistlampen worden nog vervangen door een Pilot Xenon set binnenkort.

JD Milltek

As dinsdag wordt de complete uitlaat vervangen door een Milltek resonated systeem en zal de GTI nogmaals op maat worden getuned bij JD.

Audio

Eind november wordt de huidige RNS310 bij Brians Custom Audio vervangen door een Kenwood/ Audison inbouw, zal mijn auto helaas een week moeten missen maar het is voor een goed doel :). Voor de liefhebbers; Kenwood DNX 9280BT Multimedia Receiver, Kenwood KTC-D500E Tuner, Audison Thesis TH 1.5 Violino, Audison Thesis TH 6.5 Sax, 2 x Hertz Energy ES250, Audison LRx 4.1k, Audison LRx 1.1k, Audison Bit One processor en Audison Sonus bekabeling.

Eibach

Plan was om een Eibach anti-roll kit en de Eibach Pro-Street S te laten monteren maar daar wacht ik even mee tot eind januari wanneer we terug zijn uit Lapland want ik denk dat ik de huidige bodemvrijheid hard nodig ga hebben Big Grin .

Arctic Challenge specifieke aanpassingen

Alle vloeistoffen worden aangepast zodat de Polo -40 graden voorbereid is. Nokian Hakkapeliitta 7 185/60R15 88T X spijkerbanden zijn binnen, deze worden gemonteerd op VS Replica lichtmetalen velgen, het oog wil ook wat en voor de korte gebruiksduur ruim voldoende.
FotoBOVKB6J4D-1.jpg


Spijkerbanden gaan we vervoeren op een Thule Xpedition 821 Roof Rack, de achterbak is niet zo groot ;).

Er komt een Q Light Bar met 3 x Hella 3003 verstralers aan de voorzijde op de plaats van het nummerbord. Deze lightbar was aluminium maar is nu ook mooi Deep Black geworden om in stijl te blijven (eindresultaat zal vast en zeker sneeuw wit zijn maar het gaat om de lol van de voorbereidingen).

Standaard winterbanden liggen er reeds onder, Conti Wintercontact TS830P, gemonteerd op de 17” Detroits. Niet de ideale maatvoering voor winterbanden maar aangezien we toch direct in Zweden de spijkerbanden gaan monteren ruim voldoende voor het gebruikt tot aan dat punt.

Dat was het wel zo’n beetje voor nu.
 
Re: Sallie's Polo - incl ritje naar de poolcirkel

Welkom, zeer nette GTI en mooie plannen! :cool:

Beetje merkbaar de tuning door JD? Ja zeker? Hoe zit dat met de garantie, jij hebt het grotendeels over laten nemen door TA? Wat valt er niet onder? Aangezien motorische problemen toch wel de grootste kwaal is bij de 1.4 TSI.
 
Re: Sallie's Polo - incl ritje naar de poolcirkel

Vissa zei:
Welkom, zeer nette GTI en mooie plannen! :cool:

Beetje merkbaar de tuning door JD? Ja zeker? Hoe zit dat met de garantie, jij hebt het grotendeels over laten nemen door TA? Wat valt er niet onder? Aangezien motorische problemen toch wel de grootste kwaal is bij de 1.4 TSI.

Enorm verschil voor en na JD tuning, vooral merkbaar in souplesse van de motor, D is nu een goed werkende S met het comfort van de D en handmatig schakelen zorgt voor een enorme smile op mijn gezicht. TA garantie is twee jaar/ max 100.000km op alle draaiende onderdelen van de motor/ aandrijving etc. Belangrijke items vallen er dus sowieso onder.
 
Re: Sallie's Polo - incl ritje naar de poolcirkel

sallie zei:
Enorm verschil voor en na JD tuning, vooral merkbaar in souplesse van de motor, D is nu een goed werkende S met het comfort van de D en handmatig schakelen zorgt voor een enorme smile op mijn gezicht. TA garantie is twee jaar/ max 100.000km op alle draaiende onderdelen van de motor/ aandrijving etc. Belangrijke items vallen er dus sowieso onder.

Cool! Heb je dat in samenwerking met JD gedaan of TA daarover geinformeerd? Neem aan dat daar een prijskaartje aan vast zit? Doe mij anders even een PM met wat informatie, wil mijn GTI namelijk echt laten chippen maar wel garantie behouden!
 
Re: Sallie's Polo - incl ritje naar de poolcirkel

Gister bij JD compleet Milltek resonated uitlaat gemonteerd incl stage 2 tuning. Duurde lang voordat de heren compleet tevreden waren met de tuning op maat maar het eindresultaat mag er wat mij betreft zijn. Blijft mooi om te zien dat men bij JD niet tevreden is met 90% maar echt voor de 100% resultaten gaan. Verschil in acceleratie op deze manier had ik totaal niet verwacht, is een compleet andere auto geworden en mooi rustig diep geluid van de resonated Milltek (ok, dat rustig geldt niet als je volgas wegrijdt .... ;)).

Foto6CAPEPK7D-1.jpg


Volgende week worden de verstralers gemonteerd, ben benieuwd :).
 
Re: Sallie's Polo - incl ritje naar de poolcirkel

Bas zei:
Ik ga mij stiekem verschansen op de achterbank :)
Dit is echt zo gaaf! :shock: :cool:

:), dat wordt echt een probleem want daar is echt geen ruimte meer als je ziet wat er allemaal mee gaat/ moet Stick Out Tongue . 20 liter jerrycan hier, 20 liter ruitensproeiervloeistof daar, hydraulische krik erbij, vier spijkerbanden (o nee, die gaan op het dak :)). Heb voor de zekerheid toch ook maar hulpveren besteld want ik verwacht dat de standaardveren due 75kg op het dak + de complete achterbak vol niet helemaal op prijs gaan stellen :).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!