Roy78 :: 2002 Volkswagen Polo

Re: Roy's 9N

Stickers zitten er op!

Foto0158.jpg

Foto van de gehele ruit, incl skret :eek:)
Foto0157.jpg


Ik wilde eigelijk de Xenon nog inbouwen, maar het is te koud buiten.
Had bij het plakken van de stickers al half bevroren vingers.
 
Re: Roy's 9N

De polo is voor een kleine beurt geweest. Nieuwe accu moeten inzetten, de "oude" was al op. Vorig jaar een nieuwe accu gekocht. Destijds bespaard en een goedkope gekocht. Nu met de strenge winter heeft ie t loodje gelegd.
Heb 2 keer stilgestaan, omdat ze niet wilde starten. Ligt nu een Bosch accu in.
 
Re: Roy's 9N

Ben net terug van de VW dealer in Aachen. Stuur zit er in, maar zonder airbag en claxon :? Zij kregen de airbag wel ls, maar wilden de stekker niet ombouwen, omdat dit te gevaarlijk is (ist uns zu kriminell :cry:)
Ik ben nu wel een stap verder. Het stuur zit er in en kan ermee rijden.
Nu moet ik nog iemand vinden die de stekker ombouwd en dan is het geheel compleet.
Het stuurt wel enorm fijn!

Vanmiddag ook nog ff bij Carclass geweest, want ik had een mercedes ruit (met een ster..) Ff de HPX43.291 hars erin en probleem weer opgelost.
 
Re: Roy's 9N

Ze waren zeer coulant bij de VW delaer in AAchen. Ik hoefde slechts €22,- te betalen voor de werkzaamheden. Ze waren snel klaar, 15 min ofzo.

Het kunnen zijn dat er een storing onstaat bij het ombouwen van de stekker. Volgens mij moet er ook iets gesoldeerd worden, vandaar dat ze het niet deden bij de dealer. De stekker die omgebouwd moet worden zit op het originele stuur.

Foto's:
Foto0179.jpg

Foto0178.jpg


De boordcomputer geeft nu "aribag fehler" aan. Klopt, er fählt nu inderdaad een airbag :)
Aangezien het gister lekker weer was heb ik meteen de Xenon ingebouwd.
8000K, ben er erg tevreden over.
 
Re: Roy's 9N

Vrijdag middag is de stekker omgebouwd. Was een kwestie van kabeltjes doorknippen, de oude stekker eraan solderen en klaar.
De boordcomputer gaf een airbagstoring aan, maar die is er uit gehaald.
100_1863.jpg


100_1859.jpg


Wat ben ik blij dat na alle trammalant het eindelijk gelukt is.
Het heeft wat moeite gekost, maar dan heb je ook wat. Ik vind het resultaat schitterend.
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

dik stuurtje hoor.
waarom hebben ze de stekker nou verbouwd?
een ander tussenkabeltje was geen optie?
de ene kant heb tog een gele grote stekker en de andere kant een klein paars ding?
of zit er een vast kabeltje aan de nieuwe plofzak?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Bedankt voor de positieve reacties. Ik ben zelf ook zeer tevreden!

De stekker van het GTI stuur past niet op de aansluiting van het originele plastic stuur van de 9N. Vandaar dat de stekker omgebouwd moest worden.
Aan de airbag van het GTI stuur zat idd een vaste kabel. De stekker die hier aan vast zat is er van af geknipt en de stekker van het 9N stuur is hierop met de kabeltjes gesoldeerd.
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Ik ben afgelopen zaterdag met de polo naar Frankfurt geweest. Heb onderweg de topsnelheid kunnen testen.
Hoger dan 184 km/u GPS snelheid kwam ik niet. Is dat normaal met een 1.4 16V?
Mijn vorige 6N 1.6 8V ging harder.

Ben er nu ook achter gekomen dat ik behoorlijke tellerafwijking heb, zo'n 11 km/u bij hogere snelheid.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!