Roy78 :: 2002 Volkswagen Polo

Via het forum van de VW poloclub Nederland en polo9n.info ben ik op deze site terecht gekomen en vind het een goed initiatief om meer gericht te zijn op de nieuwere typen van de VW Polo.
Graag stel ik me dan ook aan jullie voor.

Mijn naam is Roy en woon in Heerlen (Zuid Limburg).
Ik rij een 9N Highline uit 2002.
Motor: 1,4 16v 55 Kw, 75 pk
Kleur: Reflex zilver
Opties:
• Mistlichten;
• Winterpakket met koplamp sproeiers, verwarmde buitenspiegels, stoelverwarming;
• Climatronic;
• Volkswagen Blaupunkt MFD Navigatiesysteem met TMC box;
• MFA boordcomputer;
• Klapsleutel met afstandsbediening.

Exterieur:
• Stoot- en zijlijsten in kleur meegespoten;
• Exor STP 17” Velgen met Continental 215 x 35 x 17 banden;
• KW schroefset variante 1;
• Xenon;
• Led dagrijverlichting;
• Led kentekenverlichting;
• Zwart dak en spiegels, gewrapped
• Gele mistlampen.

Interieur:
• Polo Vloermatten;
• Audi A8 knoppen op climatronic;
• Audi TT pedalen;
• Bora brillenvakje;
• Audi R8 Oliedeksel;
• Armsteun;
• Alu doorpins van de Skoda Octavia RS;
• Polo 6R lichtschakelaar;
• Golf 6 / Scirocco GTI / R stuur;
• Zemex USB Interface voor de MFD 1;
• Opbergbakje boven op het dashboard.

Foto's zeggen meer dan tekst:
[attachment=2:1h55a83k]Polo 9N 01.jpg[/attachment:1h55a83k]
[attachment=1:1h55a83k]Polo 9N 02.jpg[/attachment:1h55a83k]
[attachment=0:1h55a83k]Polo 9N 04.jpg[/attachment:1h55a83k]
 
Re: Roy's 9N

PoloBas zei:
Strakke bak! Denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar een 9n voorbumper met koplampsproeiers :cool:

Idd een leuk detail, maar prijzig om later in te bouwen. Zo heb je het volgende nodig:

- Voorbumper, met uitsparing voor SRA
- 2x Afdekkapje SRA
- 2x Pomp
- Leidingen
- Grote ruitenvloeistoftank met aansluiting voot SRA.
 
Re: Roy's 9N

Leuke auto idd met het grote display tussen de tellers, betekend dat je ook de navi antenne op het dak hebt? Zat er van origine een MCD in die later naar MFD is verwisseld?


Ik heb nog een complete bumper met alle delen (slangen, pompen, tank, bumper enz enz.) liggen alleen is die bestemd voor de 9N3.
 
Re: Roy's 9N

Bedankt voor de mooie reacties. Ik ben ook zeer tevreden over de wagen. Ik heb r in november 2009 gekocht in Duitsland en ingevoerd. Voorheen heb ik een 6N gehad die ik redelijk had uitgebouwd. Zal er binnenkort foto's van posten.

@ Maik: ik ga er niet te veel meer aan doen. Het exterieur is geheel naar mijn smaak.
In het interieur zou ik nog wel wat veranderingen willen doorvoeren.
Op verlanglijstje staan:
- Cruisecontrol (ik weet niet of het mogelijk is om dit achteraf te monteren in mijn auto?)
- Ander stuur. Of een sportstuur met airbag of een stuur uit de VAGgroep
- Comfortmodule op het knipperlicht (1x aanraken = 3 x knipperen)

@ ChisPoloParts: De monteur van de garage waar ik de Polo in onderhoud heb vertelde me dat het navigatiesysteem achteraf is ingebouwd. De navigatie antenne zit idd op het dak.
 
Re: Roy's 9N

Bij VPC in Buchten (limburg) is het cruiscontrolsetje ook te koop. De medewerker daar vertelde me dat het voor mij type polo niet mogelijk was om in te bouwen.

Ik ben ook nog op zoek naar een anders stuur met airbag. Welk stuur uit de VW past in een 9N? Het stuur van de 9n3 vind ik niet zo erg mooi, dus ben op zoek naar mooie alternatieven.
 
Re: Roy's 9N

Cruisecontrol moet nader hand in te bouwen zijn. Dus misschien niet met een after martket setje maar wel met orginele spullen. Hier heb ik een handleiding van een Duitse polo 9N eigenaar die het ook achteraf heeft ingebouwd (http://www.pimpowski.de/GRA_nachruesten_pimpowski.htm)

In principe passen er wel wat andere stuurtjes in je 9N. Zo past dat van een 9N3, Golf V (GTI,R32) en zelfs die van de huidige Golf VI (GTI). Daarnaast heb je ook nog een stuur van Raid. Misschien passen er nog wel meer maar van deze weet ik dat het vaker is toegepast. Denk er trouwens wel aan dat je in alle gevallen ook een nieuwe airbag zal moeten aanschaffen.
 
Re: Roy's 9N

Thanx 4 de tips.
Heb nu ff een ander probleem met de Polo.
De deur van de bijrijderskant gaat niet meer open. Aangezien er geen sleutelgat in deze deur zit wordt het een lastige klus om het probleem te verhelpen.
Het raam gaat wel gewoon open. Volgens de garage waar ik altijd ga is het motortje defect. Iemand ervaring met dit probleem?
 
Re: Roy's 9N

Kan ook door de navi komen dat het scherm van de boordcomputer tussen de klokken geplaatst zit. Hier komen ook aanwijzingen op te staan tijdens het navigeren.

Aangezien het lekker weer was vanmiddag heb ik me flink uitgeleefd met de Polo.
Wagen in de was gezet, van binnen gepoetst, en de velgen een grote beurt gegeven. Ze blinkt nu weer als n spiegel Big Grin

Weet trouwens iemand of de lichtschakelaar van de 6R eenvoudig past in een 9N.
Ik heb ook mistlampen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!