RJPolo :: 2012 Volkswagen Polo 1.2 TDI Bluemotion

Helaas had ik de spullen niet voor me vakantie binnen. Maar ik heb ze eindelijk alleen vraag ik me wel af of de veer in de puffer niet de zwak is en me achterklep heeft een te grote spleet... Iemand tips?

het lijkt erop de de puffers te lang zijn en niet genoeg weerstand bieden om de achterklep een zetje te geven...
Je hebt de puffers wel ingekort toch ?
 
Dat is niet voldoende, er moet een stukje af.

http://www.motor-talk.de/forum/automatische-heckklappe-polo-6r-t2618297.html?page=5#post26305369
imag0055-6046518166164531409.jpg
 
Niet mijn auto, heb de originele link in de post bij de foto gezet.

Voor de maatvoering kijk hier:
http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/2628-automatische-achterklep-21.html

Volgens mij kun je beter een breder stuk (de ronding) wegsnijden zoals op de foto, en na het snijden bijwerken met vijl of schuurpapier. Dan leg je originele puffer ernaast voor de maatvoering, en draai je de nieuwe verder naar buiten totdat deze gelijk is.

Waarschuwing: Je kunt altijd meer eraf snijden, erbij snijden gaat niet lukken ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de tijd nog niet gehad maar ga in het weekend aan de gang hoop dat ik het voor elkaar krijg...

De kosten van alles zijn bij mij nie heel duur geweest ben 42.50 ofzo kwijt.. Vond ik wel meevallen lang leven eBay Big Grin
Leverancier was btw erg behulpzaam, moet je trouwens wel beetje Duits kunnen ;)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Helaas nog steeds niet gelukt lijkt net of de dempers te weinig vering hebben om over het dodepunt heen te komen iemand die aanstaande meeting eens mee wil kijken voor me achterklep?

Ronding had ik verwijderd en afgesneden dopjes uit het carrosserie gehaald voor goeie afsluiting van de klep dat zag er wel netjes uit sloot mooi aan maar het lukt gewoon niet :-(
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Sluit de klep weer helemaal zoals die normaal ook zou sluiten?
Aangezien dat zeg maar net niet moet bij de automatische achterklep, de klep moet ietsje naar buiten staan en dan zou die t wel moeten doen;)
Verder valt het niet direct op, maar wel als je er specifiek naar zou gaan kijkenStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Had de achterklep gelijk aan de lampen staan dus stond iets naar buiten, maar ook dat hielp niet nu heb ik de oude puffers erop gezet... Om even te kijken morgen nieuwe Polo van me pa mee ophalen kijken of het daarbij lukt.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Heb van alles geprobeerd bij de nieuwe polo van me pa ook geprobeerd, maar denk dat ik nieuwe dempers ga halen die origineel zijn want die van ebay heb ik toch me twijfels over... alleen even wachten tot eind deze maand...
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Mooi autotje zeg, ziet er erg goed uit! Zag dat je bij je vorige polo rode led verlichting hebt gedaan bij de voeten. Hoe heb je dit precies opgepakt? Erg interessant!

Ziet er echt goed uit, ga zo door!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135 pk 
Nee niet opgeplakt.. heb ze vast gezet met klemmetjes. en schakelaartjes in het midden console gebouwd. voeding gepakt vanuit sigaretten aansteker.
Maar had je dan vast gezien op de foto's..

Mooi autotje zeg, ziet er erg goed uit! Zag dat je bij je vorige polo rode led verlichting hebt gedaan bij de voeten. Hoe heb je dit precies opgepakt? Erg interessant!

Ziet er echt goed uit, ga zo door!
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Eindelijk is het dan zover de automatische achterklep voor elkaar gekregen en werkt super :)

Verlichting voor de achter unit besteld samen met extra verlichting het interieur..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Foto's / filmpje kan ik van het weekend als het mooi weer is wel maken...
Alleen kan het filmpje hier niet uploaden.. dat is wel weer jammer.

Mocht er iemand zijn die een how to do wil kan ik die ook nog wel fabriceren..
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!