Rijd veilig

Toch adviseer ik je wel om je snelheid aan te passen, tijdig te anticiperen en het liefst zo min mogelijk te remmen. Dat laatste is alleen te behalen als je optijd het gas los laat en op de motor afremt. Maar, alsjeblieft, matig je snelheid als het gros van het verkeer dit ook doet! Anders krijg je het zelfde dan wanneer iedereen 120 rijd en jij ineens met 180 lang klapt. Dit levert een snelheidsverschil op van pak en beet 50km/h en dit kan al snel dodelijke slachtoffers met zich mee brengen. Al doe je t niet voor een ander, maar voor je eigen leven.
ik doelde niet perse op jou snelheids verhaal maar meer op de openingspost, je moet altijd opletten in het verkeer. overigens met sneeuw en weet ik veel wat probeer ik toch echt wel even de ondergrond zo af en toe te testen met wat remmen, kijken of de abs snel ingrijpt is het glad of iets. nou kan het ook altijd plaatselijk weer glad zijn zoals maandag waar er op de weg niet zoveel meer aan de hand was, maar wanneer er een viaduct kwam hier gewoon een ijsplaat op lag en je niks te vertellen hebt. en uiteraard pas je je rijstijl aan!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Geweldig
Waarderingen: Catunambu
ik doelde niet perse op jou snelheids verhaal maar meer op de openingspost, je moet altijd opletten in het verkeer. overigens met sneeuw en weet ik veel wat probeer ik toch echt wel even de ondergrond zo af en toe te testen met wat remmen, kijken of de abs snel ingrijpt is het glad of iets. nou kan het ook altijd plaatselijk weer glad zijn zoals maandag waar er op de weg niet zoveel meer aan de hand was, maar wanneer er een viaduct kwam hier gewoon een ijsplaat op lag en je niks te vertellen hebt. en uiteraard pas je je rijstijl aan!
Excuses! ik interpreteerde jou bericht verkeerd!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Thanks voor alle sympathieke reacties guys!

Om antwoord te geven op jullie begrijpelijke vraag hoe het is gebeurd hieronder de dashcam video. Het is zelfs op de dashcam slecht te zien maar op het moment dat ik net mijn bocht wil maken steekt van links iemand die haaientanden heeft het kruispunt over. Ik heb geluk dat de neus van mijn auto wordt geraakt en niet de zijkant. Dan was het qua fysieke schade een heel ander verhaal geweest.


Helaas is de auto total loss verklaard. Alsnog blij dat ik niks heb, maar wel balen, want de verkoopprijs is naar verwachting 1.000 a 2.000 hoger dan wat ik er voor terugkrijg. Maar dat is nog even afwachten.

Again, blij dat ik zelf niks heb, 't is maar een auto, maar als je zo zuinig op iets bent is het wel zuur!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Thanks voor alle sympathieke reacties guys!

Om antwoord te geven op jullie begrijpelijke vraag hoe het is gebeurd hieronder de dashcam video. Het is zelfs op de dashcam slecht te zien maar op het moment dat ik net mijn bocht wil maken steekt van links iemand die haaientanden heeft het kruispunt over. Ik heb geluk dat de neus van mijn auto wordt geraakt en niet de zijkant. Dan was het qua fysieke schade een heel ander verhaal geweest.


Helaas is de auto total loss verklaard. Alsnog blij dat ik niks heb, maar wel balen, want de verkoopprijs is naar verwachting 1.000 a 2.000 hoger dan wat ik er voor terugkrijg. Maar dat is nog even afwachten.

Again, blij dat ik zelf niks heb, 't is maar een auto, maar als je zo zuinig op iets bent is het wel zuur!
Dat ziet er heftig uit. Gelukkig dat het je auto is die total loss is en niet jijzelf. Die 1000-2000 euro verlies....tja, je kunt het ook vanuit een ander perspectief bekijken en blij wezen dat je nog netjes kunt navertellen zonder lichamelijk letsel.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: MaxVWP
Thanks voor alle sympathieke reacties guys!

Om antwoord te geven op jullie begrijpelijke vraag hoe het is gebeurd hieronder de dashcam video. Het is zelfs op de dashcam slecht te zien maar op het moment dat ik net mijn bocht wil maken steekt van links iemand die haaientanden heeft het kruispunt over. Ik heb geluk dat de neus van mijn auto wordt geraakt en niet de zijkant. Dan was het qua fysieke schade een heel ander verhaal geweest.


Helaas is de auto total loss verklaard. Alsnog blij dat ik niks heb, maar wel balen, want de verkoopprijs is naar verwachting 1.000 a 2.000 hoger dan wat ik er voor terugkrijg. Maar dat is nog even afwachten.

Again, blij dat ik zelf niks heb, 't is maar een auto, maar als je zo zuinig op iets bent is het wel zuur!
Mag je auto nog "strippen"? Radio eruit, armsteun, velgen etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Gelukkig heb je zelf niks en succes met het afhandelen via de verzekering.
Als je het niet eens bent met de prijs die ze betalen voor je Polo kun je
geloof ik ook een second opinion vragen. Die is dan meestal hoger.
Bij een totall loss heeft dat vrij weinig zin, je krijgt meestal gewoon dagwaarde conform de ANWB koers + 10%.
 
Volkswagen  Polo  - 
Bij een totall loss heeft dat vrij weinig zin, je krijgt meestal gewoon dagwaarde conform de ANWB koers + 10%.

Mijn vader heeft een hele poos geleden hetzelfde meegemaakt. Schade expert gaf een laag bedrag aan en
mijn vader eiste een second opinion en kreeg bij de 2e schade expert een hoger bedrag. Misschien dat het
nu anders werkt ?
 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Oef sterkte!! blij dat je zelf ongedeerd ben!.

Maar als het niet jou schuld is zou ik wel proberen het maximale er uit te halen, de verzekering moet genoeg uitbetalen zodat jij een vergelijkbare auto kan kopen.
Dus niet dat je zelf 2000€ moet bijleggen voor de zelfde auto

Gaat em niet worden, moest zelf nog 2500 bijleggen en was exact dezelfde uitvoering, zelfs nadat de verzekering het hoogste bedrag had uitgekeerd. En ik was zeker niet de schuldige :mrgreen:
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Robin
Jammer van de Polo, maar zoals iedereen al aangeeft; je bent zelf veel belangrijker. Jammer van het geld maar even slikken en weer door..

Ik heb zelf deze week ook al meerdere malen van die kansloze mensen gezien die nog even snel een straat uitrijden terwijl ik met 40km/u op een slecht wegdek (veel gladheid) aan kom rijden, als diegene onverhoopt op zijn plek blijft staan/weg slipt dan zou ik er ook met aardige snelheid in duiken. En wat winnen ze? 3 seconden wachten... ongelofelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxVWP
Mag je auto nog "strippen"? Radio eruit, armsteun, velgen etc.

Geen idee eigenlijk. Hoor over een paar werkdagen de definitieve dagwaarde. Zal ik zeker nog ff na gaan.

Gelukkig staat de auto bij een bekende dus hoef ik minder bang te zijn dat ik word genept met dagwaarde, verzekering etc. Van de zotte dat je daar op moet letten nadat je zoiets meemaakt. Alles draait om geld o_O
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Geen idee eigenlijk. Hoor over een paar werkdagen de definitieve dagwaarde. Zal ik zeker nog ff na gaan.

Gelukkig staat de auto bij een bekende dus hoef ik minder bang te zijn dat ik word genept met dagwaarde, verzekering etc. Van de zotte dat je daar op moet letten nadat je zoiets meemaakt. Alles draait om geld o_O
Nouja... Strippen kan je aardig wat geld opleveren hé. Als je soms ziet hoeveel ze vragen voor tweedehands onderdelen....

Indien je de mogelijkheid hebt om de auto te strippen en de onderdelen te verkopen, dan denk ik dat alleen al aan de forumleden hierzo voldoende hebt om alles te verkopen... Er zullen vast meer dan genoeg gegadigden zijn om onderdelen van je auto over te kopen.

MAAR dat is niet iets waar je nu mee bezig moet houden.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Geen idee eigenlijk. Hoor over een paar werkdagen de definitieve dagwaarde. Zal ik zeker nog ff na gaan.

Gelukkig staat de auto bij een bekende dus hoef ik minder bang te zijn dat ik word genept met dagwaarde, verzekering etc. Van de zotte dat je daar op moet letten nadat je zoiets meemaakt. Alles draait om geld o_O
Strippen mag absoluut niet, voertuig wordt zo aangeboden op een veilig en dan wordt die verkocht.. had exact het zelfde gezeur mijn voertuig was extra uitgerust zoals elektrische trekhaak etc. niets mocht ik eraf halen! ik had ook zo'n 1-2k verlies. Ik hoop dat je extra accessoires verzekerd hebt, en je het kunt aantonen dan krijg je het vergoed.
 
Volkswagen  Polo  - 
Over het strippen:

Waar de auto nu staat, garage of reparateur, neemt foto's en mailt die naar de schade expert. Deze ziet dus gelijk wat er op en aan zit. Zo moet de auto ook worden doorverkocht aan een opbieder.

Mijn auto stond bij mijn vw dealer waar ik zeer bekend ben en een vriend van me werkte. Ook had ik nog vele originele onderdelen liggen die ik kan omwisselen. Dus wat je niet zag, heb ik verwijderd en wat je wel zag, vervangen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!