Rijd veilig

Beste leden, mijn doel van dit topic is niet om aandacht te vragen maar om aan te geven dat ja, we moeten met volle teugen van onze auto's genieten, maar wees alsjeblieft voorzichtig. Voorzichtiger dan je al bent. Als je te zelfverzekerd gaat rijden, kijk je minder goed om je heen, en mis je daardoor ook fouten van anderen.

Een ongeluk zit echt in een klein hoekje.

Ondanks een flinke knal en de airbags die mij om de oren vlogen heb ik niets, en de tegenpartij gelukkig ook niet. Hier ben ik erg dankbaar voor ondanks dat ik het doodzonde vind van mijn auto.

Aan het einde van de dag is een auto te vervangen en een mensenleven niet.

Geniet van elke rit, maar rij voorzichtig en kijk altijd goed om je heen.


IMG_3913.JPG
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
Sterkte en je hebt gelijk hoor. Het jammere is alleen dat je alleen invloed hebt op je eigen gedrag. Vooral dat velen zo overconfident zijn dat ze menen tegelijkertijd veilig te kunnen rijden en bv appen, baart me wel zorgen. Krijg dan schrikbeelden van hoe zo iemand al append op me af stormt op de verkeerde weghelft.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Oei dat is toch wel een flinke tik geweest, maar inderdaad goed dat het alleen bij blikschade is gebleven.
Hopelijk zal het met de verzekering snel en netjes geregeld worden voor je.
 
Volvo  -  - 
Damn, dit ziet er niet goed uit. Zonde van je mooie Polo, maar gelukkig heb jijzelf niks!
Sterkte met de afhandeling, hopelijk komt er een mooie Polo voor terug in de plaats... (omdenken)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Sterkte man! Gelukkig geen gewonden!

Rijd inderdaad voorzichtig! Van veel (jonge) mensen krijg ik te horen:
"Ja, IEDEREEN rijd 70 op de snelweg, maar mijn "dikke auto" ploegt er gewoon doorheen met 120! hahahahahahah!"
Ja, nee, schat. Die mensen rijden 70 omdat ze weten dat zij, ingeval van een noodstop, met 70km/h meer kans van overleven hebben dan met 120. Pas je snelheid aan naar de hoeveelheid grip die je kan verwachten van de weg! Winterbanden betekend niet dat je kan lopen sjezen als een imbeciel, maar wel dat je remweg korter is bij een gepaste snelheid!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Jeetje, sterkte!

Inderdaad en gelukkig is er niemand gewond. Wat je zegt is waar, de auto is te vervangen maar een mensenleven niet.
Ik hoop dat je hem mooi kunt laten herstellen of er iets moois voor terug krijgt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Zonde van je auto, maar ik ga nu niet opeens krampachtig mn nek verdraaien en anders rijden. volgens mij is de vuist regel dat je altijd moet opletten tijdens het deelnemen aan het verkeer, met de auto, met de fiets, met alles
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zonde van je auto, maar ik ga nu niet opeens krampachtig mn nek verdraaien en anders rijden. volgens mij is de vuist regel dat je altijd moet opletten tijdens het deelnemen aan het verkeer, met de auto, met de fiets, met alles
Toch adviseer ik je wel om je snelheid aan te passen, tijdig te anticiperen en het liefst zo min mogelijk te remmen. Dat laatste is alleen te behalen als je optijd het gas los laat en op de motor afremt. Maar, alsjeblieft, matig je snelheid als het gros van het verkeer dit ook doet! Anders krijg je het zelfde dan wanneer iedereen 120 rijd en jij ineens met 180 lang klapt. Dit levert een snelheidsverschil op van pak en beet 50km/h en dit kan al snel dodelijke slachtoffers met zich mee brengen. Al doe je t niet voor een ander, maar voor je eigen leven.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!