Remschijven van Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 tdi Januari 2011

Whahahahahaah, excuus. Vind je het raar dat je remschijven warm zijn??? Ga eens na hoeveel wrijving er plaats vind......... Dit is volkomen normaal.

Uhm zachtere blokken, nog nooit van gehoord maar dan blijf je wel blokken aan het vervangen. En schijven slijten altijd langzamer dan blokken. Meestal is het 2x blokken 1x schijven vervangen ;)
 
Whahahahahaah, excuus. Vind je het raar dat je remschijven warm zijn??? Ga eens na hoeveel wrijving er plaats vind......... Dit is volkomen normaal.

Uhm zachtere blokken, nog nooit van gehoord maar dan blijf je wel blokken aan het vervangen. En schijven slijten altijd langzamer dan blokken. Meestal is het 2x blokken 1x schijven vervangen ;)

Maar op dit forum zullen vast wel vakmensen zitten die een mogelijke oplossing hebben voor dit remprobleem, Bas. We weten niet allemaal zo veel als jij. Dat van die zachtere blokken heb ik van een collega automonteur. Dat van die temperatuur zuig ik ook niet uit mijn duim De meest gestelde vragen, bij deze temperaturen zouden ze mijns inziens aardig moeten ruiken en dat heb ik dan weer niet.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Klopt de vakmensen mij bekend zijn Johan en ikzelf ;)

Het verhaaltje van mij klopt. Remschijven worden warm dat is logish de vooruitgaande energie wordt dmv wrijving gestopt die wrijving veroorzaakt warmte heeeel veeel warmte remschijven kunnen wel over de 100 graden heen gaan. bij vrachtwagens nog veel hoger 200 a 300 graden meet ik regelmatig. Ruiken doe je pas als ze verbrandt zijn. Dan is de lijm die de blokken bij elkaar houd te warm geworden. Na afkoelen zijn je blokken dan ook heel korrelig en breken er zo stukjes vanaf.

Zachtere blokken, waarom??? Zodat je schijven minder hard slijten en je blokken nog veel meer?? Dan moet je veel vaker blokken vervangen dat is ook een duur grapje.
 
Kromme schijven komt meestal doordat je schijven monteert die niet passen bij je rijgedrag of hele goedkopen japanse schijven erop mikt. Maar ik heb met geen enkele vw hier last van gehad of wat over gehoord (en ik werk bij een dealer) Wat wel voorkomt is dat mensen zelf eraan hebben liggen prutsen en dan vergeten de klauw goed vast te zetten of een bergaf constant hebben geremd. Dan zijn ze meestal ook blauw.

Ik vind het maar raar dat na 3500 km de schijven weer krom zijn. Mijn 6r is een 1.4 maar er zitten nog de originele schijven met blokken op en er is 76000 km mee gereden.
 
In mijn VW Polo TDI 1.9 9N1 uit 2004 zijn tussen 2007 en 2011 wel 10x de remschijven en blokken vervangen en 2x zijn de schijven afgedraaid. En beide spoorstangen links en rechts vervangen, hoofdremscilinder vervangen. Remklauwen tig x gangbaar gemaakt, wielnaven vervangen. En dan nog kunnen ze het niet oplossen. Zie anders mijn topic op TDI Club Nederland :: Home daar staat alles op. Eerst werd gezegd dat het aan mijn rijgedrag lag. Maar heb in 30 jaar zovele Volkswagens gehad en nooit problemen met remmen gehad. En dan nu ineens wel? Intussen 3500km gereden in mijn nieuwe Polo 6R en heb totaal geen problemen.
 
Hoi Bas,

Mijn rijgedrag is niet anders dan dat ik met mijn Peugeot 205 diesel gereden heb.Daar reed ik 120000km met een set schijven voordat ze vervangen moesten worden. Dan is er toch iets anders aan de hand? Ik heb zelf niet aan de remmen 'geprutst'. Dat heeft de dealer gedaan, ik heb immers nog garantie op de auto. Nog een half jaartje. Wat kan er fout gaan bij de montage op een 6r 1.2 tdi, dat is toch niet wezenlijk een andere auto dan een 6r 1.4? Ik wil alleen naar de dealer toe vertellen om in mijn voordeel mee te denken in het verhaal.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Beste medeforummers,

Gisteren is dan mijn Volkswagen Polo Bluemotion opnieuw gerepareerd. Het probleem was dat de remschijven al na 28000km krom waren. De garage (Pouw Deventer) heeft toen de schijven vervangen voor nieuwe. Het was geen garantie, want het was een 'gebruiksartikel'. Een beetje overdonderd toch de rekening van meer dan 400 euro voor een klein beurtje en de remschijven betaald. De remblokken waren nog goed volgens de monteur, dus de rekening werd niet nog eens groter. Nu, 5000km verder trilde het stuur opnieuw bij het remmen. Opnieuw naar de garage en dan nu maar eens uit laten zoeken wat er aan de hand was. Jawel, er was een oorzaak gevonden: de wielnaaf was krom. Die moest dus worden besteld en vervangen, evenals, wederom een nieuwe set schijven en nu ook blokken (ja, die waren 5000km terug nog goed...). De blokken moest ik betalen, maar na vragen over enige coulance, want na 33000km enz, ging de prijs vlot met 50% naar beneden. De garage betaalde de helft, en ik de andere helft. Kostte me nog eens 38 euro.
Nu vroeg ik me af:

  • kon de wielnaaf de vorige keer redelijkerwijs niet kapot zijn geweest? Immers, na 28000km vraag je je als technicus toch af waarom bij zo'n nieuwe auto met zo'n lage tellerstand de schijven al krom zijn....
  • de eerste keer heb ik de remschijven betaald, de garage erkent een kromme wielnaaf, die ze vorige keer ook al hadden kunnen zien, en plaatst nu de schijven 'gratis'
  • mijn vorige keer betaalde 200 euro voor het vervangen van de remschijven krijg ik ook niet terug, terugkomende op dat de wielnaaf de vorige keer ook krom had kunnen zijn.

Is volkswagen nu zo'n slecht merk? Ik heb 19 jaar Frans gereden, eerst een Peugeot 309, later een Peugeot 205, met beide wagens nooit remproblemen gehad en heb met beide wagens een kleine 500000km gereden...Ik heb nu best wel een wrange smaak van Volkswagen en ook van de garage waar de auto is hersteld. Na een second opinion van een andere VW dealer uit Arnhem via PON importeur zouden zij ook de eerder betaalde 200 euro terug hebben gegeven en 1 euro tegemoet komen bij de laatste reparatie, niet dat ze dat leuk zouden vinden maar helaas was dat dan maar zo. Daar wilden ze in Deventer niet van afwijken. Ik wil nu jullie mening wel eens weten van wat nu redelijk is of niet?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Misschien ligt het toch bij je dealer zou lekker naar die dealer in arnhem gaan.

Over remmen gesproken ik heb net 10000km erop zitten maar de laatste tijd geeft ie een piepend geluid terwijl ik dat nooit had ik d8 dat gaat wel weer weg maar na 2 weken is het er nog iemand suggesties?
 
Misschien ligt het toch bij je dealer zou lekker naar die dealer in arnhem gaan.

Over remmen gesproken ik heb net 10000km erop zitten maar de laatste tijd geeft ie een piepend geluid terwijl ik dat nooit had ik d8 dat gaat wel weer weg maar na 2 weken is het er nog iemand suggesties?

Is dat niet alleen als je auto koud is?
De mijne piept alleen met echt koud weer, anders hoor je t even schuiven tot de roest laag van de schijven af is en dan hoor ik niks meer;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@edmuziek Hoe is het uiteindelijk afgelopen met je polo en de remschijven? Ik heb momenteel precies hetzelfde probleem. Al 3x schijven + blokken vervangen en de 3e x ook wielnaven. Nu trekken ze weer krom. Ik hoor graag of het bij jou is opgelost.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!