Remschijven van Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 tdi Januari 2011

Even inhaken, aangezien ikzelf dezelfde heb. Mijns inziens en ook bij andere merken gekeken te hebben hadden ze de Polo een maatje grotere schijven moeten geven. Vele auto's van dit gewicht zitten al op 26 of 28 cm schijven, dus schijfjes en blokken monteren die ook wat hogere temperaturen kunnen handelen lijkt mij een goede keuze.

Ikzelf heb mijn kromme set gewisseld voor gegroefde brembo's met standaard Ferodo remblokken. Heb nog niet super veel km's achter de rug, maar al diverse keren stevig in de ankers gemoeten en tot nog toe is er niets aan de hand (afkloppen).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ~100pk 
@MaXXeR Bedankt voor je reactie. Auto staat momenteel bij de garage. Heb enkele dingen aangegeven, zoals het checken van de remklauwen en mogelijk ander merk schijven (TRW) i.p.v. Bosch. Laten we hopen dat er een oplossing komt. Ik hou dit topic op de hoogte.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
@Franklin Polo6C zeker niet opgelost. Ze hebben de schijven naar de leverancier gestuurd en die gaf aan dat ze blauw waren van de hitte. De schijven zijn gecorrigeerd en ze zeggen dat de blauwe kromme schijven komen door mijn remgedrag. Ik weet zeker dat dit niet door mijn remgedrag komt. Ik rij gewoon normaal. Ze hebben ook aangegeven verder niet meer te kunnen helpen, dus ik ben nu op zoek naar een andere oplossing...
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
@Franklin Polo6C zeker niet opgelost. Ze hebben de schijven naar de leverancier gestuurd en die gaf aan dat ze blauw waren van de hitte. De schijven zijn gecorrigeerd en ze zeggen dat de blauwe kromme schijven komen door mijn remgedrag. Ik weet zeker dat dit niet door mijn remgedrag komt. Ik rij gewoon normaal. Ze hebben ook aangegeven verder niet meer te kunnen helpen, dus ik ben nu op zoek naar een andere oplossing...
Als ze blauw zijn kunnen hun er inderdaad niks mee, ook niet voor fabrieks garantie.
Dit wijst er op dat de remmen te warm worden, dus dat komt door of de rijstijl of doordat er iets blijft hangen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!