Remschijven van Volkswagen Polo Bluemotion 1.2 tdi Januari 2011

Beste mede forummers. Ik rijd al ruim een jaar VW Polo bluemotion en heb deze auto gekocht vanwege het zuinige verbruik, wat hij, mijns inziens, ook best wel waar maakt. Nu rijd ik veel snelweg kilometers. Echter, bij de afgelopen onderhoudsbeurt moesten de remschijven vervangen worden. Deze waren krom. Het stuur trilde heel erg bij het remmen. Dus had met de eerste set remschijven slechts 30000 kilometer gedaan. De schijven vielen niet onder de garantie, want het is een 'gebruiks artikel wat aan slijtage onderhevig is' De nieuwe schijven zitten er nu een goede 2500km op. Nu lijkt het of de schijven weer krom gaan worden, het stuur lijkt wederom te trillen. Mijn garage in Deventer legde mij uit dat ik te fors remde. Mijn vorige auto, een Peugeot 205 diesel, waar ik ruim 350000 kilometer in heb gereden, moest ik de schijven om de 100000 kilometer laten vervangen. Ik heb de auto nieuw gekocht bij VW. De Peugeot toen ook. Ik heb op een ander forum een dergelijke ervaring gezien met een ouder model Polo http://www.autoweek.nl/autoreview/18280/volkswagen-polo-19-tdi-highline-2004. Daar kwam toen niet echt iets uit, en dit was bij tellerstanden die bij de 3 ton zaten. Hier gaat het echter om een nieuwe auto die nu net 32000 kilometer heeft gereden. Concreet is mijn vraag met welk argument ik nu bij de garage aan kan komen. Heb geen zin om weer nieuwe remschijven te betalen. Herkend iemand dit probleem en wat is er toen aan de auto gebeurd? Ik heb nu nog een kleine 7 maanden garantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Ik spreek over 2500km, en ik heb het GEVOEL/IDEE dat ze weer kromtrekken. Eigenlijk is het mijn vraag wat een oorzaak kan zijn. Waar ik zelf erg op heb gelet is dat ik niet mijn voet op de rem houd bij het stoplicht en dat ik rond een snelheid van 100km begin te remmen. Daarboven niet of zelden.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Raar, ik rem gewoon wanneer ik moet remmen. Ik rij heel sportief en rem dus ook fors. Nog nooit problemen gehad met remschijven.

Als je echt het gevoel hebt dat ze nu weer krom trekken ga dan terug en laat ze controleren / meten het moet niet kunnen dat ze nu weer krom zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
volgens mij niet normaal nee...
laat ze even door Pouw dan controleren idd...dat je te fors remt is echt onzin, want ik rem regelmatig ook heel hard (mijne is al 64.000km) mijn remschijven zijn nog niet aan vervanging toe...ik heb een half jaar Boavista 17 inch eronder gehad, Half jaar 15 inch winterbanden, en nu weer al 3 maanden de Boavista's

mag ik vragen hoe duur dat geintje kostte om de remschijven te vervangen?
 
Dat
review van die Polo highline is van mij. Heb ontzettend veel problemen gehad met die rem schijven. En uiteindelijk is het niet opgelost. Je mag me e-mailen als je dat wilt.
 
Hoi bedankt voor de reacties. Ik ga de komende week eens observeren hoe de auto zich houdt. Ik laat ook iemand anders er in rijden en eens kijken hoe die observeert. KYC, ik was ongeveer 200 euro kwijt voor het vervangen van alleen de remschijven. De remblokken heb ik nog niet eens laten vervangen, want dit ging nog verder in de papieren lopen. WillemF, ik begrijp uit jouw review dat jouw probleem maar niet werd opgelost. Ik hoop zelf dat mijn probleem wel wordt opgelost, voor zo'n nieuwe auto. Maar, nogmaals, ik ga het de komende week aankijken en dan ga ik een afspraak maken bij de dealer. Ik zit nog ruim in de garantie :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Nou, vandaag ga ik dan naar de garage en laat ik ze een proefrit maken. De 15e augustus gaan de wielen er af en gaan ze dieper in het systeem duiken. Ik heb nu al 5000km gereden en nu al trillend stuur met het remmen. Voor een auto van 21000 euro kan dit gewoon niet waar zijn. Dan is Volkswagen wel erg duur rijden. Ja, daarvoor heb ik 19 jaar lang Frans gereden....
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Onlangs m'n 60k beurt gehad. Remschijven waren ook krom - niet versleten, maar gewoon puur krom. Merkte het ook bij het remmen. Zitten nu nieuwe schijven en blokken op, ben benieuwd hoe die het volhouden. Ga je topic in de gaten houden, houd je op de hoogte hoe de eerste kilometers hier verlopen!
 
hmm ik zal het eens bij mijn 90.000km beurt aanzien of deze dan ook krom zijn...ik heb het in ieder geval bij mijn 60.000km beurt niks van gemerkt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onlangs m'n 60k beurt gehad. Remschijven waren ook krom - niet versleten, maar gewoon puur krom. Merkte het ook bij het remmen. Zitten nu nieuwe schijven en blokken op, ben benieuwd hoe die het volhouden. Ga je topic in de gaten houden, houd je op de hoogte hoe de eerste kilometers hier verlopen!
Ja, 60000km is in elk geval al meer als in mijn situatie, 28000km om precies te zijn. Heb je ook moeten betalen voor deze schijven? Schandalig trouwens dat nu deze schijven alweer krom waren. Zou je denken dat de remmen te licht zijn voor deze auto. Heb jij ook een Polo Bluemotion?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Weet iemand of bijvoorbeeld de remschijven van de 1.2 tdi dezelfde zijn als die van de 1.6 tdi? Kan me bedenken dat die iets zwaarder zijn uitgevoerd. Dat zou dan bijvoorbeeld beter zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
... Zou je denken dat de remmen te licht zijn voor deze auto. Heb jij ook een Polo Bluemotion?

Ja heb ook een Bluemotion.

Of de remmen te licht zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er gewoon teveel invloeden van buitenaf zijn die kromme schijven kunnen verklaren. Had al een beetje zitten googlen en als je al remmend door bijvoorbeeld een kuil rijdt kan dit al een effect hebben op je schijven. Ben voor de rest een rustige rijder, maar heb wel een paar "klappers" gemaakt op de Franse autoweg - daar kunnen een partij gaten zitten! Of ze daar van krom kunnen (of uberhaupt mogen) raken is een tweede, maar zoiets kan wel effect hebben.

Dit gezegd hebbende; bij jou lijkt me meer aan de hand, zeker als zo snel de schijven vervangen zijn en ze nu alweer krom lijken. Heb jij wellicht andere velgen eronder liggen dan de standaard 15 inch?
 
Ik heb eens op internet gezocht en daar kwam ik via een tip er achter of de remschijven erg warm zijn na het rijden, dat dit dan niet goed zou zijn. Ik voel na een rit van 80km en dan zijn de schijven niet meer aan te raken. Hierdoor zouden de schijven dus onregelmatig afkoelen. Ook zouden er zachtere remblokken verkrijgbaar zijn i.p.v. de huidige orginele blokken 'van VW'. De zachtere blokken zouden dan de remschijven minder doen slijten. Kan iemand dit bevestigen? Ik kom graag met een goede klachtomschrijving / tip om er in mee te denken die ik de dealer kan geven.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!