Beste mede forummers. Ik rijd al ruim een jaar VW Polo bluemotion en heb deze auto gekocht vanwege het zuinige verbruik, wat hij, mijns inziens, ook best wel waar maakt. Nu rijd ik veel snelweg kilometers. Echter, bij de afgelopen onderhoudsbeurt moesten de remschijven vervangen worden. Deze waren krom. Het stuur trilde heel erg bij het remmen. Dus had met de eerste set remschijven slechts 30000 kilometer gedaan. De schijven vielen niet onder de garantie, want het is een 'gebruiks artikel wat aan slijtage onderhevig is' De nieuwe schijven zitten er nu een goede 2500km op. Nu lijkt het of de schijven weer krom gaan worden, het stuur lijkt wederom te trillen. Mijn garage in Deventer legde mij uit dat ik te fors remde. Mijn vorige auto, een Peugeot 205 diesel, waar ik ruim 350000 kilometer in heb gereden, moest ik de schijven om de 100000 kilometer laten vervangen. Ik heb de auto nieuw gekocht bij VW. De Peugeot toen ook. Ik heb op een ander forum een dergelijke ervaring gezien met een ouder model Polo http://www.autoweek.nl/autoreview/18280/volkswagen-polo-19-tdi-highline-2004. Daar kwam toen niet echt iets uit, en dit was bij tellerstanden die bij de 3 ton zaten. Hier gaat het echter om een nieuwe auto die nu net 32000 kilometer heeft gereden. Concreet is mijn vraag met welk argument ik nu bij de garage aan kan komen. Heb geen zin om weer nieuwe remschijven te betalen. Herkend iemand dit probleem en wat is er toen aan de auto gebeurd? Ik heb nu nog een kleine 7 maanden garantie.
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen
Polo 6C