Remschijven keer op keer krom

Beste allen,

Ik heb een Volkswagen Polo Tsi 1.2 90 PK uit bouwjaar 2013. Deze auto heb ik gekocht in september 2017 en in oktober 2019 heb ik er een set nieuw remschijven en blokken onder moeten laten zetten, omdat deze krom waren getrokken. Enkele maanden later waren ze weer krom en heeft de garage kostenloos een nieuwe set eronder gezet. Weer enkele maanden later was het weer hetzelfde verhaal,...kromme schijven. Toen heb ik weer nieuwe schijven en blokken moeten kopen inclusief wielnaaf. Nu begint recentelijk mijn stuur weer wat te trillen (zo ging dat de voorgaande keren ook) en weet ik zeker dat de schijven weer krom trekken. Ik heb hier op het forum meerdere herkenbare verhalen gelezen, maar helaas wordt uiteindelijk dan geen update gegeven hoe het is afgelopen en/of opgelost.

Is er iemand die dit heeft ervaren en weet hoe dit is op te lossen?

Bij voorbaat veel dank!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
zet je hem iedere keer weg met hete schijven ofzo? mocht dat zo zijn. dat vinden ze niet fijn. na een potje scheuren moet je ze ook weer laten afkoelen.
geen idee of dit het geval is maar als er zoveel setjes doorheen gaan en ik weet hoe ik rij met mijn GTI maar laat het ook altijd rijdend weer afkoelen en daar is nog niks van krom getrokken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Beste allen,

Ik heb een Volkswagen Polo Tsi 1.2 90 PK uit bouwjaar 2013. Deze auto heb ik gekocht in september 2017 en in oktober 2019 heb ik er een set nieuw remschijven en blokken onder moeten laten zetten, omdat deze krom waren getrokken. Enkele maanden later waren ze weer krom en heeft de garage kostenloos een nieuwe set eronder gezet. Weer enkele maanden later was het weer hetzelfde verhaal,...kromme schijven. Toen heb ik weer nieuwe schijven en blokken moeten kopen inclusief wielnaaf. Nu begint recentelijk mijn stuur weer wat te trillen (zo ging dat de voorgaande keren ook) en weet ik zeker dat de schijven weer krom trekken. Ik heb hier op het forum meerdere herkenbare verhalen gelezen, maar helaas wordt uiteindelijk dan geen update gegeven hoe het is afgelopen en/of opgelost.

Is er iemand die dit heeft ervaren en weet hoe dit is op te lossen?

Bij voorbaat veel dank!
Ik weet natuurlijk niet wat voor een merk schijven en blokken ze monteren maar uit ervvaring weet ik dat de goedkope schijven dit al snel doen. Schijven van een goed merk zoals Brembo of de originele van VW zullen dit bij normaal gebruik niet doen. Ik heb zelfs wel eens een klant gehad die ook last had van kromme sachijven maar dit bleken de stabilisatorstang rubbers aan de wielzijde te zijn!
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line 2019  1.0TSI 140PK 240Nm 
Ik weet natuurlijk niet wat voor een merk schijven en blokken ze monteren maar uit ervvaring weet ik dat de goedkope schijven dit al snel doen. Schijven van een goed merk zoals Brembo of de originele van VW zullen dit bij normaal gebruik niet doen. Ik heb zelfs wel eens een klant gehad die ook last had van kromme sachijven maar dit bleken de stabilisatorstang rubbers aan de wielzijde te zijn!
Bedankt voor je bericht. Ik hoor inderdaad vaker dat dit een reden kan zijn voor het telkens kromtrekken. Ik vraag mij dan wel af, waarom in eerste instantie de originele schijven ook zijn krom getrokken bij ~45.000 km. Horen dit soort schijven niet rond de 100.000 km te kunnen halen?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
Heb je wat meer informatie?
- Welk merk schijven/blokken zijn gemonteerd?
- Zijn bij de 2e keer schijven ook de blokken wederom vervangen?
- Zijn je remschijven verkleurd/verglaasd? (oftewel zijn je remklauwen/pennen/geleiders gangbaar?)
- Zijn je draagarmrubbers beoordeeld? Dit wil ook nog wel eens een trillerig gevoel in het stuur geven (gaat om de achterste draagarm rubbers)
 
Heb je wat meer informatie?
- Welk merk schijven/blokken zijn gemonteerd?
- Zijn bij de 2e keer schijven ook de blokken wederom vervangen?
- Zijn je remschijven verkleurd/verglaasd? (oftewel zijn je remklauwen/pennen/geleiders gangbaar?)
- Zijn je draagarmrubbers beoordeeld? Dit wil ook nog wel eens een trillerig gevoel in het stuur geven (gaat om de achterste draagarm rubbers)

- Merk van de schijven/blokken weet ik niet, ik heb op de factuur gekeken, maar dat staat ook niet vermeld. Ik zal hier zeker naar vragen woensdag.
- Yes, elke keer is alles vervangen, dus zowel de schijven als de blokken
- Uhh, ik heb geen idee. Hoe kan ik dat controleren?
- Nee, volgens mij zijn deze niet beoordeeld.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
Ik heb 1x de schijven enorm krom gehad op mijn vorige auto. Dit kwam na een rondje over de Nurburgring. Hard en laat remmen, remmen werden enorm warm. Echter, 2 weken rijden op de openbare weg met enkele "stevige remacties" verder waren de schijven weer recht. Daarna heb ik ze vervangen omdat ze aardig dun werden.

Maar zoals hier word aangegeven: als je geremt hebt en stil staat, laat de rem dan los als de auto niet weg rolt. Dit spaart je remmen enorm. Langdurig remmen zorgt ook voor veel warmte ontwikkeling in de schijven en dat is ook niet heel best.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
De schijven van de Polo zijn toch wel een zwak punt. Ik heb er ook al een paar krom gereden in de bergen. Maar eigenlijk heb ik er toen helemaal zo gek niet mee gereden... Met mijn A3 destijds met DSG en veel meer paarden ben ik er niet in geslaagd om de schijven kapot te rijden. Het is duidelijk een foute berekening van de constructeur. Destijds kende men bij Toyota soortgelijke problemen. Een ex-collega van me reed in Duitsland telkens de schijven krom van zijn Celica. Mijn schoonvader kreeg keer op keer nieuwe schijven van Toyota Belgium gedurende de 10 jaren dat hij met een Avensis reed. De importeur deed er helemaal niet moeilijk over.
 
Volkswagen  Polo R-Line '16  1.2 TSI 
De schijven van de Polo zijn toch wel een zwak punt. Ik heb er ook al een paar krom gereden in de bergen. Maar eigenlijk heb ik er toen helemaal zo gek niet mee gereden... Met mijn A3 destijds met DSG en veel meer paarden ben ik er niet in geslaagd om de schijven kapot te rijden. Het is duidelijk een foute berekening van de constructeur. Destijds kende men bij Toyota soortgelijke problemen. Een ex-collega van me reed in Duitsland telkens de schijven krom van zijn Celica. Mijn schoonvader kreeg keer op keer nieuwe schijven van Toyota Belgium gedurende de 10 jaren dat hij met een Avensis reed. De importeur deed er helemaal niet moeilijk over.
Bedankt voor je reactie! Enig advies hoe hier dan het beste mee om te gaan?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
- Merk van de schijven/blokken weet ik niet, ik heb op de factuur gekeken, maar dat staat ook niet vermeld. Ik zal hier zeker naar vragen woensdag.
- Yes, elke keer is alles vervangen, dus zowel de schijven als de blokken
- Uhh, ik heb geen idee. Hoe kan ik dat controleren?
- Nee, volgens mij zijn deze niet beoordeeld.

Ik zou persoonlijk voor originele onderdelen kiezen, en anders kijken voor een set van TRW (heb ik zelf erg goede ervaring mee) of een ander premium merk (EBC bijvoorbeeld)

Maak anders een een foto van je remschijven, kunnen wij de kleur even beoordelen

Ik zou je draagarmrubbers ook even laten checken, ik weet niet of het nog dezelfde constructie is als de Polo 9N3, maar dat was een zwak punt ook..
 
Ik zou persoonlijk voor originele onderdelen kiezen, en anders kijken voor een set van TRW (heb ik zelf erg goede ervaring mee) of een ander premium merk (EBC bijvoorbeeld)

Maak anders een een foto van je remschijven, kunnen wij de kleur even beoordelen

Ik zou je draagarmrubbers ook even laten checken, ik weet niet of het nog dezelfde constructie is als de Polo 9N3, maar dat was een zwak punt ook..
Ik zal morgen eens proberen goede foto's te maken, zodat ik die hier kan posten. Ik heb ook vaak gehoord dat het door je remklauw kan komen, kan dit kloppen?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90PK 
Ik heb zelf een goede ervaring met TRW schijven.
Nadat mijn oude schijven op waren had ik nieuwe BREMBO schijven en blokken geplaats, deze waren na 3000km (vakantie tsjechie) lekker krom met een trillend stuur tot gevolg en pulserend remmen bij lage snelheid.
Bij de montage heb ik alles schoongemaakt, remklauwen gereinigd en zuigers gangbaar gemaakt. Glijpinnen ingevet etc.
Daarna heb ik TRW schijven en blokken gemonteerd, inremmen duurde iets langer maar zijn na 15k km nog kaarsrecht.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!