Remschijven blijven krom trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wielnaven zijn vervangen samen met schijven en blokken, nieuwe remvloeistof alles ontlucht. En nu weer kromme schijven, ik wordt er niet goed van ...

De velgen en schijven blijven gloeiend heet worden. Dus toch blijven ze aanlopen denk ik dan aangezien ik ook een verbrande geur vaak blijf ruiken. Ook tijdens het rijden ineens.

Enigste wat ik me nog kan bedenken is de hoofdremcilinder wat is jullie mening.

Bij kwikfit zeiden ze dat ze iemand met een soort gelijk problemen hadden en het aan het remlichtschakelaar lag, dat die een verkeerd signaal afgaf en daardoor de remzuigers niet terug gingen en bleven aanlopen? Vind het vreemd maar zou dit kunnen? Staat dit daarmee in verbinding ik dacht dat dit alleen voor de remlichten bedoeld was.
 
volkswagen  6r  1.2 
Wielnaven zijn vervangen samen met schijven en blokken, nieuwe remvloeistof alles ontlucht. En nu weer kromme schijven, ik wordt er niet goed van ...

De velgen en schijven blijven gloeiend heet worden. Dus toch blijven ze aanlopen denk ik dan aangezien ik ook een verbrande geur vaak blijf ruiken. Ook tijdens het rijden ineens.

Enigste wat ik me nog kan bedenken is de hoofdremcilinder wat is jullie mening.

Bij kwikfit zeiden ze dat ze iemand met een soort gelijk problemen hadden en het aan het remlichtschakelaar lag, dat die een verkeerd signaal afgaf en daardoor de remzuigers niet terug gingen en bleven aanlopen? Vind het vreemd maar zou dit kunnen? Staat dit daarmee in verbinding ik dacht dat dit alleen voor de remlichten bedoeld was.

Auto in onderhoud bij de Kwikfit? No offence, maar mochten hun het probleem niet opgelost krijgen ga dan eens naar een vw specialist. Dit had ik overigens ook gezegd als je bij een andere garage in onderhoud was geweest.

Mocht je zelf sleutelen, heb je gekeken of de zuigers van de remklauwen gangbaar zijn? Zijn de glijpennen van de remklauw gangbaar?

Je geeft aan dat alle remschijven krom blijven trekken, dat is niet verwonderlijk als de remmen aan blijven lopen....
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Auto in onderhoud bij de Kwikfit? No offence, maar mochten hun het probleem niet opgelost krijgen ga dan eens naar een vw specialist. Dit had ik overigens ook gezegd als je bij een andere garage in onderhoud was geweest.

Mocht je zelf sleutelen, heb je gekeken of de zuigers van de remklauwen gangbaar zijn? Zijn de glijpennen van de remklauw gangbaar?

Je geeft aan dat alle remschijven krom blijven trekken, dat is niet verwonderlijk als de remmen aan blijven lopen....


Dit dus.
Nog even een andere vraag.
Wat ervaar jij bij het remmen?.
 
Ik rij zelf GTI en heb hetzelfde probleem sinds kort. Ik heb recent een set Zimmerman geperforeerde schijven gemonteerd met Brembo remblokken aan de voorzijde. Echter begint de set hevig te trillen in het stuur op de snelweg bij gemiddeld tot hard remmen. Ik vermoed dat dit komt door een noodstop op een natte snelweg (200km+ naar vol in de ankers met geblokkeerde wielen).
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Word het allemaal wel goed in elkaar gezet?.
Wielen niet veelste vast oid.

Als je wielen aanlopen moet je is na een rit even je auto opkrikken en voelen welk wiel er zwaar draaid.

Alles is op goede wijze vast gezet en schoongemaakt, wielen ook niet te vast. Ik ga het draaien aan een wiel na het rijden eens proberen.

Ik vervang de schijven en blokken zelf, alles is gangbaar alleen de zuigers heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken. Wat ik me kan herrineren is dat ik rechts het remblok er mer de hand zo in kon duwen. En links moest ik met een tang de zuiger terug duwen. Dus ik zou denken dat links dan aanloopt, alleen de laatste keer heb ik een monteur er na laten kijken en die zei dat rechts krom was. Ze worden overigens wel allebei heet de velg en schijf.

Auto in onderhoud bij de Kwikfit? No offence, maar mochten hun het probleem niet opgelost krijgen ga dan eens naar een vw specialist. Dit had ik overigens ook gezegd als je bij een andere garage in onderhoud was geweest.

Mocht je zelf sleutelen, heb je gekeken of de zuigers van de remklauwen gangbaar zijn? Zijn de glijpennen van de remklauw gangbaar?

Je geeft aan dat alle remschijven krom blijven trekken, dat is niet verwonderlijk als de remmen aan blijven lopen....[/QUOT]

Dit dus.
Nog even een andere vraag.
Wat ervaar jij bij het remmen?.

Wat ik ervaar, bij rustig remmen meer trilling dan bij hard remmen. Ik moet ook het pedaal hard indrukken. Tot stilstand komen duurt ook lang. Soms lijkt het also f het nog maar de vraag is of die optijd stopt om niet tegen de auto voor me aan te rijden. Bij hard het pedaal indrukken stopt ie uiteindelijk wel optijd.

Het is niet alleen trillend maar ook schokkerig. Ik kan het vergelijken als vroeger als je als kind fietste en in 1x vol remde waardoor het wiel blokkeerde en het zo stuiterde over de weg. Zo voelt de auto ook aan bij het remmen.

Ik moet ook het pedaal een klein beetje indrukken voordat je daadwerkelijk de druk voelt en dan is het pedaal keihard om in te drukken. Dit is wel minimaal ik weet niet of dit hoort?

Ik heb geen noodstoppen gemaakt of door plassen heen gereden, gebruik ook elke keer de handrem bij het stoplicht dus geen voet op het pedaal. Al die dingen kan ik uitsluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volkswagen  6r  1.2 
Als ik dit zo lees zou ik gewoo even naar de vw specialist gaa oid en hun even laten rijden/kijken.

Bij kromme remschijven remt de auto normaal gesproken nog prima.

Bij licht remmen en je voelt het in stuur dan zit het voor.

Bij schijfremmen achter die krom zijn voel je het als je de handrem aantrek.

Als je de auto start met je voet op de rem zakt het pedaal dan weg?.
Zo niet dan zal ik de vacuum van je rembekrachtiger js controleren
 
Conclusie: naar een VW specialist gaan. Ik neem aan dat je voor veiligheid kiest? Dit probleem oplossen lijkt me prioriteit te hebben... Al dit gedoe duurt nu best een tijd, tot het dadelijk een keer fout gaat...
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Rem zakt weg als ik de auto start met voet op het pedaal.

Ik heb de auto aan beide kanten opgekrikt, het wil draait aan beide kanten heel moeilijk en ik hoor het aanlopen van de schijf. Ik zie ook dat de blokjes echt tegen de schijf aan staan, geen speling ertussen.

Als ik dit zo lees zou ik gewoo even naar de vw specialist gaa oid en hun even laten rijden/kijken.

Bij kromme remschijven remt de auto normaal gesproken nog prima.

Bij licht remmen en je voelt het in stuur dan zit het voor.

Bij schijfremmen achter die krom zijn voel je het als je de handrem aantrek.

Als je de auto start met je voet op de rem zakt het pedaal dan weg?.
Zo niet dan zal ik de vacuum van je rembekrachtiger js controleren
 
volkswagen  6r  1.2 
Rem zakt weg als ik de auto start met voet op het pedaal.

Ik heb de auto aan beide kanten opgekrikt, het wil draait aan beide kanten heel moeilijk en ik hoor het aanlopen van de schijf. Ik zie ook dat de blokjes echt tegen de schijf aan staan, geen speling ertussen.

Had je hem ook in zijn vrij staan?.

Ik denk dat ik als ik jou was ook maar langs de dealer oid zou gaan.
Remmen is niet een puntje waarop je moet bezuinigen.
Straks moet je eens een noodstop maken en knal je ergens achterop.

Of erger je rijdt een persoon oid aan omdat je niet hard genoeg kan remmen
 
remzuigers demonteren en gangbaar laten maken, grote kans dat je een keer met de tang het rubber hebt beschadigd, er kruipt vocht in en voila, de boel loopt door aanslag/corroderen vast. remrevisiesetje kost niet veel, meteen de remolie laten wisselen en goed ontluchten. glijpennen in laten vetten met echt ate vet, dat zou het moeten zijn dan, mijn advies,

laat de dealer het deze keer doen, iets duurder maar beter op zeker spelen nu, even doorpakken.gr Lau
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  • Leuk
Waarderingen: Robin en iichel
Update: ik heb een paar dagen geleden mijn remschijven laten afdraaien. Nu geen trillingen meer bij het remmen, ook gelijk gekeken naar de draagarmrubbers, deze worden vervangen voor Powerflex polyurethaan. Ik denk dat dit het probleem van de kromme schrijven en trillingen wel oplost aangezien er wat speling op zat en dit volgens mij trillingen verergert in het stuur.

Over een paar duizend km plaats ik weer even een update zodat jullie het ook weten.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!