Remschijven blijven krom trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste leden, sinds 2 maanden ben ik eigenaar van een polo 6r 1.2 tdi, heel tevreden over de auto behalve over de remmen.

Na 10.000km gereden te hebben begon het stuur te trillen en de auto te schudden, dit werd met de dag erger. Hierbij heb ik de remschijven en blokken vervangen voor brembo. Alles is hier uiteraard netjes bij schoongemaakt en ingevet met keramisch vet.

Probleem was gelukkig weg maar niet voor lang 2000km later begon het weer te trillen en te schudden, naar de garage gegaan en hun hebben gekeken of ze iets bijzonders konden zien maar ze konden niks vinden, ze hebben de remschijven afgedraait. Probleem was weer verholpen, nu ben ik onwijs rustig gaan remmen en heb ik continue de handrem gebruikt bij het stoplicht om niet de remblokken tegen de schijven aan te drukken. Nu 2000km verder begint het weer te trillen en te schudden ze raken weer krom.

Ik heb ook al nieuwe velgen erop gelegd en gebalanceerd.

Btw het gaat om de voorkant, achter heb ik trommelremmen.

Heeft iemand enig idee waardoor me remschijven continue krom trekken want het begint aardig in de kosten te lopen nu.

Verder trilt de auto nu ook dit is zichtbaar in de stoelen en het stuur trilt heel lichtjes tijdens het rijden op hoge snelheid.

Alvast bedankt voor de hulp!
 
volkswagen  6r  1.2 
Hallo, wellicht is het handig om een voorstel topic te maken zodat we weten wat voor auto we mee te maken hebben en in een oogopslag wat meer gegevens hebben. https://www.mypolo.nl/xenforo/forums/2009-2014-volkswagen-polo-6r.88/

Denk aan bouwjaar, velgen, km stand etc etc etc.

In het algemeen is het zo dat met trommelremmen de voorschijven wat zwaarder belast worden. Andere mogelijkheden zijn kromme naven, vastzittende remklauwen, verstopte remleiding, defecte rembekrachtiger.
 
Beide schijven zijn krom, de garage waar ik geweest ben heeft de auto op een soort van rollerbank in de grond gezet, en konden daarmee zien dat de linker kant het meest krom was.

Alles is goed schoon gemaakt en de remblokken zijn ook mee vervangen.

De wielen zitten niet te vast, zijn met de momentsleutel aangedraait.

Hoe kan ik controleren of 2 kanten krom zijn?

En wat is de volgorde om alles na te gaan?
 
volkswagen  6r  1.2 
1 voor 1 de schijven vervangen?


ik heb tot nu toe beide schijven tegelijk vervangen ze raken ook allebei krom.

Maar je raad me nu aan om weer te schijven te vervangen? Want als ik het nu weer vervang gaan ze weer krom raken en kan ik daarna voor de 5de keer nieuwe schijven monteren.

Ik wil graag de oorzaak achterhalen, hoe dan ook moet ik weer nieuwe schijven monteren maar ik wil niet dat die ook weer krom gaan raken, zo blijf ik aan de gang.
 
volkswagen  6r  1.2 
Ik heb een groot vermoeden dat de wielnaafen krom getrokken zijn. Ik heb de velgen met de hand vast gedraait toen ik voor de eerste keer de schijven had vervangen, toen ze na 2000km weer krom waren en ik na de garage ben gegaan kregen ze de velgen er met de luchttol er niet af. Ik vermoed dat ik de eerste keer alles te vast heb aangedraait, hoe kan ik controleren of de wielnaafen krom zijn? En mocht dit het geval zijn wat zou dat ongeveer kosten of is dit ook makkelijk zelf te doen?
 
volkswagen  6r  1.2 
Remblokken van brembo de schijven zijn van fremax. Maar ik heb de auto nu twee maanden, en de eerste keer dat ze krom waren zagen de blokken er nog dik uit. Dus zaten die er denk ik ook nog niet zo lang op. Ik vraag me dus af af of het aan de schijven ligt of dat iets veroorzaakt dat ze krom raken.
 
Laatst bewerkt:
volkswagen  6r  1.2 
Ik heb een groot vermoeden dat de wielnaafen krom getrokken zijn. Ik heb de velgen met de hand vast gedraait toen ik voor de eerste keer de schijven had vervangen, toen ze na 2000km weer krom waren en ik na de garage ben gegaan kregen ze de velgen er met de luchttol er niet af. Ik vermoed dat ik de eerste keer alles te vast heb aangedraait, hoe kan ik controleren of de wielnaafen krom zijn? En mocht dit het geval zijn wat zou dat ongeveer kosten of is dit ook makkelijk zelf te doen?

Dit kan dmv zogenaamde blauwdruk of meten van de slingering. Vraag ernaar bij de garage ze hebben vast zo’n apparaatje liggen. Meten kost niet zoveel.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI - 105pk 
Verschillende garages afgegaan, niemand die een micrometer had?

Nu zitten er schijven en blokken van brembo op mee naar italie en teruggereden niks aan de hand maar nu 3500km later voel ik aan het stuur dat het weer begint op te komen. Tijdens het vervangen hebben we wel optisch kunnen zien dat rechts krom was. Nu hoor ik ook gezoem rechts, dus waarschijnlijk het wielnaaf/lager. Heeft iemand een video linkje hoe je deze kunt vervangen rechts voor? Ik kan op youtube niks vinden over de polo wel genoeg andere volkswagens is er een andere volkswagen die exact hetzelfde wielnaaf heeft kwa montage etc?
 
volkswagen  6r  1.2 
Als een remschijf optisch krom is, dan is er echt iets aan de hand wat met een meting allang naar voren had moeten komen... Op YT staat wel hoe dat moet. Een tip, er is een stuk speciaal gereedschap nodig voor het lager
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ja door aan de remschijf te draaien kon je aan de zijkant van de remklauw zien dat de ruimte kleiner werd dus dat er een slingering in zit. Maar ik kan het dus nergens vinden op yt als ik bijv bij een passat kijk zie ik dat het lager in de wielnaaf zit en dat je het wielnaaf zo eraf kunt halen en nieuwe erop kunt zetten. Zonder te persen of dergelijk
 
volkswagen  6r  1.2 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!