Hee,
Iemand ervaring met betere remmen plaatsen?
Mijn standaard remmen vind ik niet goed genoeg van mijn polo blue gt.
En welke remmen kan ik het beste laten monteren ( remklauwen, remblokken, remschijven)
Of moet ik meer dingen vervangen Als ik beter wil kunnen remmen ?
 
Volkswagen  Polo 6C/6R  1.4 TSI 150pk 
Welkom op het forum @Polo blue gt 175pk. Kan je wat gedetailleerder je probleem beschrijven? Jouw Polo Blue GT heeft af fabriek 4 remschijven, die zijn berekend op de standaard 140 of 150 pk die jouw auto heeft, afhankelijk van het bouwjaar. Het verschil met jouw 175 PK is marginaal, de standaard remmen moeten dat prima aan kunnen. Hoe kom je er bij dat jouw Polo Blue GT 175PK heeft? Met de juiste tuning komt die op 190 PK, heb jij een halve tuning? ;) Heb je je remmen al nagekeken? Zijn je remblokken nog dik voldoende, wat heb je er al aan gedaan? Als je dat echt nodig vindt, kunnen je remmen, met diverse aanpassingen aan het onderstel, ge-upgrade worden met de remmen van een Polo GTI of Audi TT maar we hebben hier op het forum ook een "knutselaar" zitten die er Porsche remmen op heeft gezet. Zijn naam weet ik zo even niet meer...... :)
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Welkom op het forum @Polo blue gt 175pk. Kan je wat gedetailleerder je probleem beschrijven? Jouw Polo Blue GT heeft af fabriek 4 remschijven, die zijn berekend op de standaard 140 of 150 pk die jouw auto heeft, afhankelijk van het bouwjaar. Het verschil met jouw 175 PK is marginaal, de standaard remmen moeten dat prima aan kunnen. Hoe kom je er bij dat jouw Polo Blue GT 175PK heeft? Met de juiste tuning komt die op 190 PK, heb jij een halve tuning? ;) Heb je je remmen al nagekeken? Zijn je remblokken nog dik voldoende, wat heb je er al aan gedaan? Als je dat echt nodig vindt, kunnen je remmen, met diverse aanpassingen aan het onderstel, ge-upgrade worden met de remmen van een Polo GTI of Audi TT maar we hebben hier op het forum ook een "knutselaar" zitten die er Porsche remmen op heeft gezet. Zijn naam weet ik zo even niet meer...... :)
ik rij wat sportiever en moet regel matig hard remmen of op de rem voor een andere bestuurder die het nodig vind op de linker baan te rijden met 100.

Ik heb de 150 pk versie 2014 omdat deze in mijn opzicht een mooier interieur had.
Heb deze gechipt naar 175pk met 320 nm, voor de rest heb ik een vacuüm kleppen systeem gemonteerd en de midden demper verwijderd.
 
Volkswagen  Polo 6C/6R  1.4 TSI 150pk 
ik rij wat sportiever en moet regel matig hard remmen of op de rem voor een andere bestuurder die het nodig vind op de linker baan te rijden met 100.

Dan zou ik toch iets aan je rijstijl doen, Anticiperen op het verkeer voor je en rond om je.
Ik heb meer "PK" en gebruik na genoeg niet mijn rem op de snelweg, gaat meer in de vrijloop dan dat ik rem.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR, HoMi en Sal
Opzich zouden de standaard remmen het toch prima moeten doen, die 25pk meer is zal het verschil niet maken. Hoe is de technische staat van je huidige set en heb je al nagekeken of je niet gewoon een probleem hebt aan de remmen?
Hier zat ik zelf ook aan te denken idd,
Maar ik heb zelf niets geks opgemerkt.
Daarom dacht ik dan vervang ik ze met deze en ververs ik de remvloeistof.
 

Bijlagen

  • IMG_0841.png
    IMG_0841.png
    1.3 MB · Weergaven: 22
  • IMG_0844.png
    IMG_0844.png
    1.9 MB · Weergaven: 22
Volkswagen  Polo 6C/6R  1.4 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!