RaceChip RS tuning (inbouw)

Mooie duidelijke foto's, ben heel benieuwd als je hem op de hoogste stand zet hoe je dat gaat merken.

Klopt, ik ook. Misschien dit weekend dat ik een goeie testrit op de snelweg maak. En dan ook even de 80-120 tijd film bijvoorbeeld. Maar daar maak ik als ik zover ben een apart topic voor.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ziet er best wel geinig uit zo'n 1.0TSI Stick Out Tongue

Ik heb zelf ook overwogen een RaceChip te installeren. Die gasten hebben een Ibiza met 1.5TSI aangeschaft en maandenlang gewerkt aan de tune, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Maarrr, i.c.m. de DSG7 DQ200 lijkt het mij toch niet zo'n goed plan.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Ziet er best wel geinig uit zo'n 1.0TSI Stick Out Tongue

Ik heb zelf ook overwogen een RaceChip te installeren. Die gasten hebben een Ibiza met 1.5TSI aangeschaft en maandenlang gewerkt aan de tune, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Maarrr, i.c.m. de DSG7 DQ200 lijkt het mij toch niet zo'n goed plan.
Wanneer je die meteen mee laat aanpassen bij een goede tuner, is het een prima plan ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: nsg en WiZZiEJP
Zojuist een nieuw document/pagina tegengekomen van RaceChip, waarin zij ineens beweren dat de fabrieks/motorgarantie vervalt wanneer je een RaceChip hebt ingebouwd.. Waar ze voorheen reclame maakten, en uitlegden dat de fabrieksgarantie niet zou vervallen zeggen ze nu dat dit wel het geval is. Ook hebben ze het erover dat er een meldingsplicht is bij het RDW om aan te geven dat je voertuig andere vermogens heeft en dit ook bij de verzekering zou moeten melden etc.

https://www.racechip.nl/service-support/juridische-aanwijzingen.html -> en dan de laatste tekst helemaal onderaan Juridische Aanwijzingen.

Alhoewel ik geloof dat in praktijk (bijna) niemand dit bij RDW of verzekering zou melden. En denk dat garantie in praktijk alleen vervalt als ze je aantreffen met zo'n box en er iets voorgevallen is (ongeval, motor abrupt kapot onderweg o.i.d.).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Volgens mij en dat weet ik niet zeker, geld voor de nederlandse wet iets van bij 30% vermogens winst moet de auto opnieuw gekeurd worden. maar dit kan ik ook mis hebben heb dit ooit eens opgevangen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Een reactie erop nog dan Stick Out Tongue

Dit snap ik tevens niet.
Waardes worden aangepast of het nou via de ECU tuning is of via dit ding.

Als er een defect is en ze lezen de auto uit -> aparte waardes wat normaal niet gehaald wordt -> zelf opdraaien. Dan kan je het ding wel eruit halen maar dat betekend niet dat ze het niet af kunnen lezen.

Persoonlijk zal ik een beter gevoel hebben bij een tuner die al tig auto's onderhanden heeft genomen en een file heeft die binnen de beperkingen blijft.

Long story short, retourneer dat ding en maak een afspraak bij een tuner:mrgreen::mrgreen:
@Kelvin B. Ik snap niet waarom jij (nog?) in de veronderstelling was dat je fabrieksgarantie zou houden.

@JM89 Volgens mij was dit vroeger 25% van het vermogen dat wijzigt tov wat het kentekenbewijs zegt. Dit is alleen teruggebracht naar een wijziging vanaf 20%.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Zojuist een nieuw document/pagina tegengekomen van RaceChip, waarin zij ineens beweren dat de fabrieks/motorgarantie vervalt wanneer je een RaceChip hebt ingebouwd.. Waar ze voorheen reclame maakten, en uitlegden dat de fabrieksgarantie niet zou vervallen zeggen ze nu dat dit wel het geval is. Ook hebben ze het erover dat er een meldingsplicht is bij het RDW om aan te geven dat je voertuig andere vermogens heeft en dit ook bij de verzekering zou moeten melden etc.

https://www.racechip.nl/service-support/juridische-aanwijzingen.html -> en dan de laatste tekst helemaal onderaan Juridische Aanwijzingen.

Alhoewel ik geloof dat in praktijk (bijna) niemand dit bij RDW of verzekering zou melden. En denk dat garantie in praktijk alleen vervalt als ze je aantreffen met zo'n box en er iets voorgevallen is (ongeval, motor abrupt kapot onderweg o.i.d.).
Lekkere verstand van zaken. Je fabrieksgarantie vervalt altijd als je motorische aanpassingen gaat lopen doen, beetje logisch niet?
 
Polo  6c  Verkocht 
@Kelvin B. Ik snap niet waarom jij (nog?) in de veronderstelling was dat je fabrieksgarantie zou houden.

@JM89 Volgens mij was dit vroeger 25% van het vermogen dat wijzigt tov wat het kentekenbewijs zegt. Dit is alleen teruggebracht naar een wijziging vanaf 20%.

Gezien het feit dat hiermee destijds reclame werd gemaakt, maar waarschijnlijk waren het gewoon praatjes en hebben ze zich bedacht. Verder, ik wist wel dat als er softwarematige aanpassingen gedaan zouden worden (zoals een echte OBD tuning) de garantie sowieso vervalt. En dan word dit volgens mij ook zichtbaar / geregistreerd dat de garantie is vervallen (denk ik). Had eigenlijk het idee dat het bij een powerbox een beetje een grijs gebied was, of de garantie zou vervallen (1. het is niet zichtbaar, alhoewel de meningen hier ook over verschillen, de software blijft immers intact).

Als voorbeeld, stel ik haal m er uit en gebruik hem een jaar niet, en in dat jaar dat ik 'm niet gebruik gaat er een motoronderdeel kapot, lijkt me sterk dat ze dan ineens over de powerbox beginnen (of deze moet het jaar daarvoor al zoveel aantoonbare en verklaarbare slijtage hebben aangebracht o.i.d.), terwijl bij een OBD tuning dit direct zichtbaar is.

Hecht me waarschijnlijk ook teveel aan dat garantiegevoel; ik overklok mijn processors in mijn PC's ook vaak, waardoor garantie ook direct vervalt, en nooit problemen mee gehad.

Bovendien heeft de auto nu ongeveer evenveel vermogen als de 115pk variant, welke de115pk ook gewoon aan kan, dus zo heel erg druk maak ik mij niet. Het was meer gewoon iets wat mij opviel.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Powerboxen etc, waarom zou je het willen? Die paar pk's meer, je haalt nooit de perfectie van echte tuning. Het is naar mijn idee vragen om problemen, laat het lekker zo standaard. Dan had je misschien, als het leasebudget er zou zijn, een zwaardere motorisering moeten kiezen. De auto is ook niet van jou.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Tja, ze maken er reclame mee zodat mensen het kopen. In de algemene voorwaarden staat de werkelijkheid wat betreft fabrieksgarantie. Bij Chiptuning oid vervalt altijd je fabrieksgarantie.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Powerboxen etc, waarom zou je het willen? Die paar pk's meer, je haalt nooit de perfectie van echte tuning. Het is naar mijn idee vragen om problemen, laat het lekker zo standaard. Dan had je misschien, als het leasebudget er zou zijn, een zwaardere motorisering moeten kiezen. De auto is ook niet van jou.

Blijkbaar denk ik daar anders over. Het vermogen is hetzelfde (of misschien nog net iets minder) dan wanneer de fabrieksupdate erop zou zitten met hetzelfde vermogen. De 115pk variant heeft dezelfde motor, dus ik vraag me dan af waarom een powerbox welke hetzelfde (of misschien nog net iets minder) vermogen levert als eenzelfde 115pk ineens problemen/schade zou veroorzaken. De motor ondersteund immers dit vermogensaantal ook. In mijn ogen denk ik, het maakt niet uit hoe je bij die 115pk komt (software update, of software omzeilen met een powerbox), het resultaat is hetzelfde: meer turbodruk en brandstofinspuiting (net als bij 115pk variant), dus meer vermogen. Het is niet zo dat ik elke rit volgas alles uit de auto haal, puur om wat soepeler te rijden, de powerbox.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Uiteraard vervalt je garantie, maar de powerbox is wel dergelijk onzichtbaar als je hem eruit haalt bij een defect. In die zin een prima keuze bij een leaseauto of auto in de fabrieksgarantie. Ik heb positieve ervaring met beide op mijn Polo, eerst een racechip en nu 'echte' tuning. Het effect van echte tuning is groter, maar je neemt wel meer risico op gebied van garantie en coulance.
 
Blijkbaar denk ik daar anders over. Het vermogen is hetzelfde (of misschien nog net iets minder) dan wanneer de fabrieksupdate erop zou zitten met hetzelfde vermogen. De 115pk variant heeft dezelfde motor, dus ik vraag me dan af waarom een powerbox welke hetzelfde (of misschien nog net iets minder) vermogen levert als eenzelfde 115pk ineens problemen/schade zou veroorzaken. De motor ondersteund immers dit vermogensaantal ook. In mijn ogen denk ik, het maakt niet uit hoe je bij die 115pk komt (software update, of software omzeilen met een powerbox), het resultaat is hetzelfde: meer turbodruk en brandstofinspuiting (net als bij 115pk variant), dus meer vermogen. Het is niet zo dat ik elke rit volgas alles uit de auto haal, puur om wat soepeler te rijden, de powerbox.
Ik denk dat men daar geen enkele boodschap aan heeft, als het er op aankomt. Of je nou gechipt hebt tot het vermogen van een andere fabieksversie of wat hoger, is totaal irrelevant. Evenals hoe jij er over denkt en hoe je rijdt. Het enige zinnige wat je kunt doen in geval van chiptuning, is hier open kaart over spelen met je dealer. Grote kans dat die dan niet onnodig problemen zal maken (uiteraard muv reparaties waarbij Pon moet worden ingeschakeld en die te relateren zijn aan tuning, zoals een kapotte turbo). Of zo'n box en die er elke keer uit halen en terugplaatsen en dan maar hopen dat er niets van terug te vinden is.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW en WiZZiEJP
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!