Raar geluid afkomstig van de motor

Och toen ik m'n climatronic heb ingebouwd moest het kachelhuis er ook af en een liter of 3 aan koelmiddel.
Mja dat gaat pas als de thermostaat open gaat. Bij gebrek aan vacuüm gewoon gaan rijden en zodra de thermostaat open gaat... Dan zie je het lampje wel Stick Out Tongue

Koelvloeistof erin, rijden, checken, rijden, checken.

Ik heb een diesel, wellicht dat een benzine stationair ook warm genoeg wordt.
 
Zo deed ik dat eerder met de andere auto,s kvs afvullen bij de radiateur, motor laten draaien, zodra de thermostaat open gaat zakt het peil en dan bijvullen goed warm rijden kijken of het nog op peil is en klaar.
Ben vanmidag langs de vw dealer geweest en de chefwerkplaats gaf zelf al aan dat ze dat ook altijd zo doen.
De pomp heeft het vanavond al helemaal begeven, snel de motor uit gezet en maar wachte op de vluchtstrook
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
De nieuwe waterpomp zit erop.
Het stelt opzich niet heel veel voor demonteren ben ik zo,n 2 uur mee bezig geweest en het monteren van alles 1,5 uur.
Bij het demonteren gaan slangeklemmen en slangen moeilijk eraf en bij het monteren gaat dat allemaal wat makkelijker terug.
De waterpomp zelf zit goed verstoppeld en je moet wel beschikken over een kleine ratel en torx bitjes en niet onbelangrijk veel geduld!
De kvs die eruit kwam zag er qua kleur niet slecht uit.
Maar ik heb het een nachtje laten staan en heb een keer met me hand over de bodem van de emmer gevoeld en er lag allemaal ijzer slijtsel van de oude pomp.
Daarom heb ik ook maar meteen compleet nieuwe verse kvs erin gegooid.
Ik heb een aantal foto,s gemaakt maar heb niet alles goed in beeld kunnen krijgen.
Ik ga is ff kijken of ik het voor mekaar krijg om een duidelijk how to te maken.
De pomp heeft trouwens pas 70.000 km gedraaid en nu al kapot, polo kwaal??
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
De nieuwe waterpomp zit erop.
Het stelt opzich niet heel veel voor demonteren ben ik zo,n 2 uur mee bezig geweest en het monteren van alles 1,5 uur.
Bij het demonteren gaan slangeklemmen en slangen moeilijk eraf en bij het monteren gaat dat allemaal wat makkelijker terug.
De waterpomp zelf zit goed verstoppeld en je moet wel beschikken over een kleine ratel en torx bitjes en niet onbelangrijk veel geduld!
De kvs die eruit kwam zag er qua kleur niet slecht uit.
Maar ik heb het een nachtje laten staan en heb een keer met me hand over de bodem van de emmer gevoeld en er lag allemaal ijzer slijtsel van de oude pomp.
Daarom heb ik ook maar meteen compleet nieuwe verse kvs erin gegooid.
Ik heb een aantal foto,s gemaakt maar heb niet alles goed in beeld kunnen krijgen.
Ik ga is ff kijken of ik het voor mekaar krijg om een duidelijk how to te maken.
De pomp heeft trouwens pas 70.000 km gedraaid en nu al kapot, polo kwaal??
Mooi dat het gelukt is man! Volgens mij niet echt een kwaal..
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Even een vraagje:
Nu je hebt gezien dat er ijzerslijpsel in de vloeistof zat, was het dan niet verstandig on meteen het hele systeem te flushen?
Mij lijkt het dat er nog deeltjes achterblijven en deze dan in je nieuwe waterpomp komen met gevolg dat deze dadelijk ook snel naar de mallemoeren is?!
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik zit me even te bedenken hoe je dat dan zou moeten doen?
Flush middel erin en dan rijden daarna aftappen?
Als je het zo zou doen blijft er nog steeds ijzerslijpsel achter in de kanalen lijkt mij.
Hoe zou jij dat doen @Syste ?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!