Raar geluid afkomstig van de motor

Middag heren,
Ik heb vanaf algelopen weekend een raar geluid afkomstig van de motor een de zeide van de ketting.
Ik hoor het geluid tussen de 800 en 2200 toeren ongeveer.
Als ik bijvoorbeeld terug schakel voor een rotonde of afslag.
Het maakt geen verschil met of zonder koppeling het komt puur van de motor.
Ik wil er wat filmpjes bij posten maar dat lukt me niet?
Auto heeft 67xxx km gelopen en moet over 2000 km weer onderhoud
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Hi Thijs,

Wat een vreemd geluid, nooit eerder gehoord, het is denk ik iig niet de ketting... Ben benieuwd wat het wel is... Hopelijk kan iemand hier je wat meer vertellen!

Succes man:)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Het verhaal van Robin klopt! mijn moeder heeft dit laatst ook gehad met haar polo 1.2 tsi 105pk.... Helaas wel een duur grapje
 
Volkswagen  Polo 1.2 Tsi R-line  1.2 Tsi 143PK 234NM DSG stage 2+ by vagtechniek 
Snaar eraf gehaald en gestart en het geluid was verdwenen dus de waterpomp is kapot.
Daarna de waterpomp nog even gedraaid met de hand en er was duidelijk een geluid hoorbaar van een versleten lager.
Is dat vervangen zelf te doen?
De waterpomp is namelijk onder druk geschakeld ik weet niet wat dat inhoud?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Heb zojuist een waterpomp besteld is een prijzig onderdeeltje:eek:
Vrijdag of zaterdag ga ik em zelf monteren.
Maar nu zag ik dat de radiateur geen vuldop heeft?
Waar moet je de radiateur dan bij vullen en het systeem ontluchten?
Zou dat mischien gewoon via het resevoir gaan?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Waterpomp vervangen heb ik al vaak genoeg gedaan bij verschillende auto,s en die hadde gewoon een vuldop op de radiateur om kvs te vullen.
Vanmidag heb ik even gekeken bij me polo en die heeft geen vuldop op de radiateur en vandaar ook mijn vraag waar je dat moet vullen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!