Raammechanisme vervangen

Als je het nieuwe mechaniek erbij pakt zie je de klemmen waarmee hij vast zit. Die kun je met een dop losdraaien als de moeren op hoogte van de gaten zitten. Als die klemmen onderaan het raam los zijn kun je het raam er voorzichtig uit tillen.

Ook moet die zwarte kap weg, je moet echt zoveel mogelijk demonteren om het jezelf makkelijk te maken en om goed te kunnen kijken. Daar vandaan moet je ook het oude mechaniek losdraaien en eruit halen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Als je het nieuwe mechaniek erbij pakt zie je de klemmen waarmee hij vast zit. Die kun je met een dop losdraaien als de moeren op hoogte van de gaten zitten. Als die klemmen onderaan het raam los zijn kun je het raam er voorzichtig uit tillen.

Ook moet die zwarte kap weg, je moet echt zoveel mogelijk demonteren om het jezelf makkelijk te maken en om goed te kunnen kijken. Daar vandaan moet je ook het oude mechaniek losdraaien en eruit halen.

Probleem is ik krijg die klemmen niet bij het gat, om het los te kunnen draaien. raam zit muurvast.
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI BLUE GT 
Er zit een plastic gedeelte waar de motor op zit, indien je de motor er afschroef zou het mechanisme moeten bewegen,
Indien die dit niet doet zal er een ijzerdraad ergens klem zitten.

Hoe ik het altijd deed was toen alles in elkaar zat je raamschakelaar bedienen waardoor de motor beweegt en dan de ruit omhoog trekken,
9/10 x bewoog de ruit dan waardoor ik bij de klemmen kon die op je raam zitten.
Werkte dit niet dan haalde ik de motor er uit en trok ik zo de ruit omhoog, werkt dit ook niet zou ik kijken of je een ijzerdraad kan doorknippen, dit zal alleen niet zo makkelijk gaan met een simpele zij knip tang
 
Er zit een plastic gedeelte waar de motor op zit, indien je de motor er afschroef zou het mechanisme moeten bewegen,
Indien die dit niet doet zal er een ijzerdraad ergens klem zitten.

Hoe ik het altijd deed was toen alles in elkaar zat je raamschakelaar bedienen waardoor de motor beweegt en dan de ruit omhoog trekken,
9/10 x bewoog de ruit dan waardoor ik bij de klemmen kon die op je raam zitten.
Werkte dit niet dan haalde ik de motor er uit en trok ik zo de ruit omhoog, werkt dit ook niet zou ik kijken of je een ijzerdraad kan doorknippen, dit zal alleen niet zo makkelijk gaan met een simpele zij knip tang
Ik zou er morgen nog eens naar kijken.
Er zit inderdaad een plastic gedeelte op de motor, alleen die zit helemaal vast. Raam zit ook muur vast.
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI BLUE GT 
Raam kan ook vast zitten als het scheef zit in de geleiders, probeer het eerst 1 cm terug naar beneden te duwen en dan rustig omhoog te duwen. Raam vanuit het midden omhoog duwen, als je het vanaf één kant doet is de kans groter dat het scheef trekt en gaat klemmen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik zit met hetzelfde probleem als Lau, het raam gaat wel na beneden en weer een stukje omhoog maar ik kom om en nabij 5 cm tekort om het raam eruit te kunnen schroeven. Na anderhalf uur friemelen in de hitte gisteren heb ik het opgegeven.

@Lau hoe heb jij het draad los kunnen krijgen?

iemand nog tips ? nieuw mechanisme kan ik alvast wel gaan bestellen denk ik ?
De motor werd ook wel echt warm maar dit kan ook door het aantal pogingen komen dat ik het geprobeerd heb.

Alvst bedankt voor de tips,

Anco
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Onderaan je raam zitten 2 klemmen, die moet je losschroeven. Lange schroevendraaier nodig. Buitenste rubber van je deur verwijderen, komt je raam makkeijker los! En als je het nieuwe raammechanisme binnen hebt, moet je NIETTTTTTTT de tyrip doorknippen die de draden bij elkaar houdt in de spoel... Dit pas doen als alles netjes gemonteerd zit. Doe je dit wel ken je een nieuw mechanisme bestellen. Uit ervaring.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Lau en HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!