Polo start zeer traag

Oké helder. Vraag beantwoord.
Ik had voorgesteld aan de garage dat als tegencompensatie ik mijn BOVAG garantie verlengd wilde, dit zou niemand wat kosten aangezien ze beweren dat het verder geen problemen gaat opleveren.
Hier gingen ze niet in mee omdat ze niet aan de bovag garantie konden sleutelen. Dit werd volgens hun immers bepaald door de Bovag. Wat rest is dat ik moet gaan proberen de auto opnieuw in te ruilen, waarbij gekeken moet worden hoe dit praktisch moet gaan werken aangezien mijn ingeruilde auto al door naar de handel is.

Ik de ben van mening dat de dealer mij een toerijking moet leveren in enige vorm. Ik heb immers een niet deugdelijk product ontvangen, wat an sich met bovag garantie geen probleem zou zijn. Echter het probleem is dat dit probleem dus niet op te lossen valt.

Intern gaat overlegd worden wat en of ze iets voor me kunnen betekenen. Dat hoor ik binnen 2 weken. In de tussentijd ga ik er over nadenken of ik het erbij laat en erop vertrouw dat dit een "product eigenschap" is die geen problemen gaat opleveren. Of dat ik een strijd aan ga om de auto terug te ruilen, waar ik niet op sta te springen.

In ieder geval allen bedankt voor het meedenken..
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
@frez Lastige kwestie, als je beweert dat je een niet deugdelijk product hebt ontvangen. De auto start namelijk wel en is het dan geen goed product omdat het langer duurt dan gebruikelijk?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
@frez ergens in dit topic word een optie genoemt: deurschakelaar in het deurslot van je auto.
Deze willen nog wel eens kapot gaan. Dit betekend dat de auto niet meer weet of de deur open is of niet en daardoor ook niet de pomp op druk kan zetten zodat de auto sneller start. Zou je dit even willen checken? Correct me if Im wrong, de deurschakelaar is ook verantwoordelijk voor het aansturen van je binnenverlichting. Gaat deze nog wel aan als je de deur opend?

Tevens nog een idee'tje: Vaak is bij een lange start-storing het probleem dat de ECU een bepaalde waarde van de motor kwijt is of niet binnen krijgt. Bijvoorbeeld: mijn Golf 3 Cabrio start ook heel lang als deze koud is. Tijdens het uitlezen van dit vehicle kwam naar voren dat de krukaspositiesensor kapot is. Nou start dit ding nog altijd en doe ik hier verder niks aan.
Nou hoeft het bij jou geen krukassensor te zijn maar er zijn wel een tal van andere sensoren in jou auto die problemen zoals deze kunnen veroorzaken. Mag ik vragen in welke omgeving je woont? Persoonlijk ben ik in bezit van een universele uitleescomputer die op dealerniveau kan uitlezen en heb ik de mogelijkheid om een VCDS-computer te lenen. Ik zou je wel een keer willen helpen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en Sal
Correct me if Im wrong, de deurschakelaar is ook verantwoordelijk voor het aansturen van je binnenverlichting. Gaat deze nog wel aan als je de deur opend?
Klopt helemaal

Nou hoeft het bij jou geen krukassensor te zijn maar er zijn wel een tal van andere sensoren in jou auto die problemen zoals deze kunnen veroorzaken. Mag ik vragen in welke omgeving je woont? Persoonlijk ben ik in bezit van een universele uitleescomputer die op dealerniveau kan uitlezen en heb ik de mogelijkheid om een VCDS-computer te lenen. Ik zou je wel een keer willen helpen?
Goeie tip dit, even uitlezen kan nooit kwaad.
 
Kan iemand nog even inhaken of het een normaal gegeven is dat de auto er soms wat langer over duurt om te starten? (zie filmpje in openings post).
Misschien maak ik me wel te druk. Is m'n 2e auto en ben geen expert.

Wij hebben vrijwel een identieke Polo. Ook een 2012 1.2 TSI met 90pk met 123K op de klok. Deze start ook trager met koude motor dan met warme. Niet zo intens als die van jou, maar niet "lekker"... Ik heb mij ook door de dealer laten vertellen dat het een product eigenschap is op deze manier.

Zal zo ook wel eens een filmpje maken en plaatsen.
 
@frez ergens in dit topic word een optie genoemt: deurschakelaar in het deurslot van je auto.
Deze willen nog wel eens kapot gaan. Dit betekend dat de auto niet meer weet of de deur open is of niet en daardoor ook niet de pomp op druk kan zetten zodat de auto sneller start. Zou je dit even willen checken? Correct me if Im wrong, de deurschakelaar is ook verantwoordelijk voor het aansturen van je binnenverlichting. Gaat deze nog wel aan als je de deur opend?

Tevens nog een idee'tje: Vaak is bij een lange start-storing het probleem dat de ECU een bepaalde waarde van de motor kwijt is of niet binnen krijgt. Bijvoorbeeld: mijn Golf 3 Cabrio start ook heel lang als deze koud is. Tijdens het uitlezen van dit vehicle kwam naar voren dat de krukaspositiesensor kapot is. Nou start dit ding nog altijd en doe ik hier verder niks aan.
Nou hoeft het bij jou geen krukassensor te zijn maar er zijn wel een tal van andere sensoren in jou auto die problemen zoals deze kunnen veroorzaken. Mag ik vragen in welke omgeving je woont? Persoonlijk ben ik in bezit van een universele uitleescomputer die op dealerniveau kan uitlezen en heb ik de mogelijkheid om een VCDS-computer te lenen. Ik zou je wel een keer willen helpen?

Super reactie. Dank. Overigens ook aan de andere reageerders.

Nu ik hier over nadenk bedenk ik mij dat ik vanmorgen de auto op afstand opende, mijn tas in de kofferbak legde om vervolgens tegen een gesloten bestuurdersdeur aan te lopen. Ik klikte nog eens en toen ging hij open. Ik weet niet of dit eerder is gebeurd aangezien ik deze handelingen redelijk onbewust vericht. Ik ga het in de gaten houden (ook het licht).

Wat betreft het uitlezen, enorm bedankt voor het aanbod. Ik woon in Limburg thv Maastricht en mijn vriendin woont in Oss (Brabant). Ik pendel tussen deze locaties. Ik weet niet of je hier ergens in de buurt woont?

GR
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
Helaas kan ik jou dan niet helpen! woon zelf in Drenthe. Die afstand is redelijk lang... haha! misschien is er wel iemand anders in de buurt van Limburg die jou een handje kan en wil helpen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik woon vlakbij Eindhoven, wellicht dat ik hier iets voor je kan betekenen met betrekking tot uitlezen. VCDS Limburg zit geloof ik in Echt, dat is misshcien ook een optie.
Maar iedere universele garage zou je ook wel moeten kunnen helpen met het uitlezen van eventuele foutcodes, maar die vragen daar vaak wel een paar tientjes voor.
 
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik zou zelf in ieder geval een andere garage zoeken als mijn monteur dat zou zeggen . Maar zoals Joos ook al aangeeft oliepomp loopt op de krukas.
Maar gevoelsmatig wacht ik ook altijd even, brandstof op druk laten komen.
Of het had met de brandstofdruk te maken. Nachtdiensten zijn niet goed voor je hersenen :sweatsmile: mij is in ieder geval geleerd ff te wachten met starten als je je contact omdraait
 
Polo  6c  Verkocht 
@BlackDiesel zoals eerder in dit topic aangegeven, de brandstof moet al op druk zijn op het moment dat het bestuurdersportier word geopend...

@frez ik zou dan toch even die deurschakelaar controleren op zn werking!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wachten met starten: Brandstof pomp heeft dus tijd om op druk te komen. Ja, het werkt prima, maar, zoals meerdere mensen hier aangeven hoort de pomp aan te gaan op het moment dat het portier geopend word. Dan hoeft TS dus niet te wachten met starten. (tenminste, als dat het probleem is)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!