Polo start zeer traag

Hallo lezers!
Ik ben net een aantal dagen erg blij met mijn "nieuwe" polo 1.2 tsi 90pk uit 2012. Momenteel 110k op de teller.

Heb sinds vrijdag uit de garage meegenomen en ik heb nog bovag garantie.

Al vanaf 't begin merkte ik dat de polo erg traag start. De startmotor doet het prima maar hij vonkt heel laat aan. Nu dacht ik eerst, misschien heeft die even stilgestaan. Maar ik begin 't toch wat raar te vinden.

Ik voeg een filmpje bij.

Is alleen het geval wanneer de motor koud is. Bij een warme motor start die in 1 keer.

Is dit normaal of moet ik terug gaan?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
Hey!
Als het goed is is er nu een filmpje in mijn originele bericht. En hier nog een voor de zekerheid.

Edit: Citaat is niet nodig als het over het bericht erboven gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
Dit duurt inderdaad net iets te lang.

Mijn polo pakt ook niet direct na het starten maar dit duurt net te lang vind ik.

Het zouden de Bougies kunnen zijn, of een sensor die niet lekker registreert, of een injector die iets blijft na druppelen.
Kan best veel oorzaken hebben.


Indien bovag garantie zou ik hier lekker even naar laten kijken.
Oké bedankt. Dan klopt het dus dat ik het wat te lang vind duren. Ga morgen wel even bellen.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
Dit duurt inderdaad net iets te lang.

Mijn polo pakt ook niet direct na het starten maar dit duurt net te lang vind ik.

Het zouden de Bougies kunnen zijn, of een sensor die niet lekker registreert, of een injector die iets blijft na druppelen.
Kan best veel oorzaken hebben.


Indien bovag garantie zou ik hier lekker even naar laten kijken.

Hee,
Even een update. Heb 'm 2x bij de garage afgeleverd. De eerste keer vonden ze een geoxideerde bougie kabel. Hiermee was het probleem echter niet opgelost dus bracht in hem terug.
Ik ben geen techneut maar ik meen te herinneren dat ze onder andere de "sensoren" hebben uitgelezen, druk hebben gemeten, auto hebben uitgelezen maar helemaal niks konden vinden. De tweede keer hebben ze 'm naar een officiële volkswagen dealer gereden voor advies (gekocht bij een officiele Volvo dealer, was een inruil auto die ze zelf hebben verkocht).

De volkswagen dealer vertelde ze dat het een "product eigenschap" betrof die vaker bij die auto voorkomt , niet op te lossen. Zou verder geen kwaad kunnen maar is wel vervelend.

Het komt allemaal rauw op m'n dak. Ik word morgen gebeld door de verkoper om het erover te hebben. Geld terug is mogelijk een optie. Echter het liefst houd ik hem, de auto rijd verder super en als het enkel wat langer duurt om te starten vind ik dat overtrokken. Ik ga hem dan liever gooien op een financiële compensatie.

Kunnen jullie mij misschien vertellen of dit inderdaad een "gewone" product eigenschap kan zijn? Die verder niet veel kwaad kan.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
Sowieso moet je (zeker met koude motor) niet je sleutel omdraaien en gelijk je auto starten dit is niet goed voor je blokkie. Er moet eerst oliedruk opgebouwd worden je start m dan zowat helemaal droog. Kleine tip. Contact aan, 5 seconde wachten tot alle lampjes uit zijn, dan starten.
 
Polo  6c  Verkocht 
Sowieso moet je (zeker met koude motor) niet je sleutel omdraaien en gelijk je auto starten dit is niet goed voor je blokkie. Er moet eerst oliedruk opgebouwd worden je start m dan zowat helemaal droog. Kleine tip. Contact aan, 5 seconde wachten tot alle lampjes uit zijn, dan starten.

Deze vlieger gaat niet op. Oliepomp draait mee met de motor. Dus je zou zo lang als je wilt kunnen wachten. Maar de motor blijft ongesmeerd totdat de startmotor gaat draaien.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik kan in ieder geval bevestigen dat als ik doe wat Black Diesel zegt hij wel gewoon normaal start. Mijn garage gaf ook aan om dit te proberen omdat dit hun indicatie van het probleem gaf.
Echter volgens hun is er verder niks aan te doen dus.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
Dat is inderdaad een goede vraag. Ik zou zelf in ieder geval een andere garage zoeken als mijn monteur dat zou zeggen . Maar zoals Joos ook al aangeeft oliepomp loopt op de krukas.
Maar gevoelsmatig wacht ik ook altijd even, brandstof op druk laten komen.

Als het goed is begint de brandstofpomp al te lopen als je de deur van de bestuurder open doet. Voordat je zit en de sleutel in het contact hebt is die al lang op druk ;)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Als het goed is begint de brandstofpomp al te lopen als je de deur van de bestuurder open doet. Voordat je zit en de sleutel in het contact hebt is die al lang op druk ;)
Dat hoeft niet per sé zo te zijn. Mijn ervaring is dat wanneer ik meteen start, hij het wel doet, maar in de seconde daarna veel toeren verliest alsof hij te weinig brandstof krijgt om meteen goed stationair te kunnen lopen. Wanneer ik wel wacht doet hij dit niet. Ik hoor daarentegen ook pas geluid van de brandstofpomp wanneer ik de auto daadwerkelijk op contact zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jubblegum
Bij mijn vorige auto, ibiza, ging de pomp ook niet aan als ik de deur open deed. Dit kwam echter door kapotte soldeer puntjes in de registratie switches van de deur. De auto wist dus niet dat de deur open was, de binnen verlichting ging ook niet aan namelijk.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Kan iemand nog even inhaken of het een normaal gegeven is dat de auto er soms wat langer over duurt om te starten? (zie filmpje in openings post).
Misschien maak ik me wel te druk. Is m'n 2e auto en ben geen expert.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tsi 
Kan iemand nog even inhaken of het een normaal gegeven is dat de auto er soms wat langer over duurt om te starten? (zie filmpje in openings post).
Misschien maak ik me wel te druk. Is m'n 2e auto en ben geen expert.

Of het kwaad kan weet ik niet. De tijd zal het leren.

Mijn 6R 1.2 TSI doet er in ieder geval niet zo lang over om aan te slaan. Heb het even getimed voor je. Als hij koud is doet hij er net geen seconde over om aan te slaan. Als hij warm is, heeft hij nog geen halve seconde nodig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!