Polo laten wrappen of spuiten?

Jongens... ff serieus.
Ja het is duur. Moet je daar 1,5 pagina voor nodig hebben?

volgens mij is de vuist regel bij schadebedrijven 300/350 per deel, motorkap iets duurder, zijscherm goedkoper.
Dus een grote auto kost meer, kleine auto minder.
Een spuiter die super werk aflever kost ook meer dan eentje die “basis” werk aflevert.
 
Spuiten of wrappen. Allebei prijzig.

Voordelen wrappen : het kan er ieder moment weer af, het beschermd de onderliggende lak, minder duur als spuiten.
Nadelen wrappen : de wrap kan los laten, echter gebeurd dit vaak binnen de eerste x aantal weken (als je een goed wrap bedrijf hebt laat het niet zomaar los en dan moet je terug komen voor controle + je hebt garantie)

De voor en nadelen van spuiten weet ik niet behalve dat het een stuk prijziger is.

In het geval van de kleur die je wilt, een matte kleur, blijf je het probleem houden dat dit lelijk kan worden, bijvoorbeeld door te hard wassen of iets dergelijks. Spuiten of wrappen maakt in dit geval niet uit.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: MaxVWP
3000 spuiten vind ik nog goedkoop geschat @Thopolo, kan je zo 5000 euro kosten als je het goed laat doen
licht er precies aan hoe en wat je laat spuiten, heb vorig jaar mn cabrio laten spuiten bij een spuiterij. Mijn eis was dat de auto op een afstand van c.a. een halve meter er netjes uit moest zien. Niet concourstaat oid. Verder mocht het een "holywoodpaint'-stijl zijn. Dat betekend: met deuren en motorkap dicht spuiten. Dit is verre weg de goedkoopste optie en kostte mij, voor een Cabrio, 1500 euro.

Voor dat geld ziet de auto er super netjes uit maar als je met je neus op de lak gaat zitten, zie je inderdaad nog wel enkele imperfecties (deukje of een krasje). Open je de deur is het heel goed zichtbaar dat de auto een keer is overgespoten (de plakrand blijft zichtbaar). Maakt dit uit? Voor mij niet. Ik hecht totaal geen waarde aan die auto en zijn voorkomen maar vanwege verkleuring en weggelaste roest moest er wel spuitwerk verricht worden, dan maar in 1x alles en zeker weten dat de auto 1 kleur, en zeker geen lappendeken, word.

Dus TS, het is maar hoe gek je het zelf maakt! Je kan een simpele "holywoodpaintjob" laten doen of een proffesionele respray. Die laatste vergt dan vaak wel veel meer demontagewerk. Overigens zou je nog behoorlijk wat kosten kunnen besparen als je zelf al de rubbers, ramen, bumpers en ander los plaatwerk, demonteerd en later weer monteerd. Zit wel meer risico in, maar dit scheelt ongeveer 1 dag aan manuren.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: MaxVWP en Thopolo
licht er precies aan hoe en wat je laat spuiten, heb vorig jaar mn cabrio laten spuiten bij een spuiterij. Mijn eis was dat de auto op een afstand van c.a. een halve meter er netjes uit moest zien. Niet concourstaat oid. Verder mocht het een "holywoodpaint'-stijl zijn. Dat betekend: met deuren en motorkap dicht spuiten. Dit is verre weg de goedkoopste optie en kostte mij, voor een Cabrio, 1500 euro.

Voor dat geld ziet de auto er super netjes uit maar als je met je neus op de lak gaat zitten, zie je inderdaad nog wel enkele imperfecties (deukje of een krasje). Open je de deur is het heel goed zichtbaar dat de auto een keer is overgespoten (de plakrand blijft zichtbaar). Maakt dit uit? Voor mij niet. Ik hecht totaal geen waarde aan die auto en zijn voorkomen maar vanwege verkleuring en weggelaste roest moest er wel spuitwerk verricht worden, dan maar in 1x alles en zeker weten dat de auto 1 kleur, en zeker geen lappendeken, word.

Dus TS, het is maar hoe gek je het zelf maakt! Je kan een simpele "holywoodpaintjob" laten doen of een proffesionele respray. Die laatste vergt dan vaak wel veel meer demontagewerk. Overigens zou je nog behoorlijk wat kosten kunnen besparen als je zelf al de rubbers, ramen, bumpers en ander los plaatwerk, demonteerd en later weer monteerd. Zit wel meer risico in, maar dit scheelt ongeveer 1 dag aan manuren.
kleine toevoeging: de auto is opgelapt omdat mn moeder dit een mooie wagen vond. De auto is dan ook "gedoneerd" aan mn ouders. Zij hechtten wel waarde aan het voorkomen van een auto. Waren zeer tevreden met de lak op de auto en vinden dit echt een prachtige auto. Zij blij, ik blij!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wat een (aantal) kansloze reacties weer zo, een discussie prima maar er lijkt maar één iemand gelijk te hebben hier.

Ja tuurlijk kan je Polo gespoten worden voor 2500 - 3000 (zonder BTW/bon/garantie).

Wij hebben laatst op het werk een splinternieuwe Suzuki Swift moeten laten spuiten in een kleur die niet bestond op de Swift, de prijs incl. btw was 5100 euro, hierbij zijn alle delen netjes gedemonteerd en ook de sponningen gespoten (motorruim/onderzijde auto alleen niet..). Let op: hier was dus niets aan herstel/uitdeuk/plamuur werk nodig. Auto zag eruit alsof hij wel zo uit de fabriek kwam..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!