Polo laten wrappen of spuiten?

Ik hoop dat dit het goede topic is, alvast mijn excuses als ik het mis heb.

Ik zou in de toekomst heel graag de kleur van mijn Polo veranderen, hij is nu zilver maak ik vind een matte afwerking (bij voorkeur gespoten) er echt fantastisch uitzien (zie afbeelding). Het maakt een mooie auto in mijn ogen nog 2x zo mooi.

1. Wrappen vs spuiten, wat zijn jullie ervaringen/meningen?
2. Wat kost wrappen? Wat kost laten spuiten? (Ik verwacht geen specifieke bedragen maar een schatting zou mooi zijn)
 

Bijlagen

  • Screenshot 2021-02-06 at 11.48.54.png
    Screenshot 2021-02-06 at 11.48.54.png
    153.7 KB · Weergaven: 39
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
ik zou hem wrappen, Mocht je hem ooit nog terug willen hebben naar origineel is dit de beste manier.
Ook prijstechnisch is spuiten veel meer arbeidsintensief.
Een matte wrap is ook mooi t.o.v van een glans wrap waarbij je de orangepeel (structuur) van de folie ziet en je het duidelijk kan zien dat het folie is.
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: MaxVWP
Zeker spuiten!!!!
Vaak genoeg spiegels gewrapt, grillen daken, enz. Voorkant auto is té gevoelig voor opspattende rotzooi op de weg(snelweg)
Dat hou je never nooit niet mooi!
matte wrap is helemaal een ramp om het netjes te houden

spuiten auto 3000,-
Wrappen +-2500
Beiden professioneel
 
Laatst bewerkt:
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Dat is de kleur satin black, een polo kost dacht ik rond de 2000 om te wrappen.
Bedankt voor jullie antwoorden tot zover! Een wrap van € 2.000 of meer is wel aan de hoge kant als ik eerlijk ben haha. Had het niet zo duur verwacht.
Als je het goed wil hebben kost wrappen gewoon een berg.
Kan wel goedkoper.
Dan heb je gewoon geen kwaliteitsfolie enz enz
Idem met spuiten. Goed materiaal en professionele opzet kost geld.
Je wil tenslotte niet dat na een paar jaar alles eraf valt.
Nog ff 1 tip. Wrappen blijft niet langer dan 4 jaar mooi.
weet niet hoe lang je je auto wil blijven rijden?
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Als je het goed wil hebben kost wrappen gewoon een berg.
Kan we goedkoper.
Dan heb je gewoon geen kwaliteitsfolie enz enz
Idem met spuiten. Goed materiaal en professionele opzet kost geld.
Je wil tenslotte niet dat na een paar jaar alles eraf valt.
Nog ff 1 tip. Wrappen blijft niet langer dan 4 jaar mooi.
weet niet hoe lang je je auto wil blijven rijden?
Daar kan ik me wel in vinden. Goedkoop is duurkoop.

Nog wel een paar jaartjes, maar wel goed om te weten dat het niet voor altijd mee gaat. Dus eigenlijk € 500,- p/j Big Grin
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo
Vanaf zo’n 3000 word het wel goed gedaan
Vanaf ja.... Iemand met een beetje oog voor detail, iemand die in de autoschade werkt, kan gelijk de fouten eruit halen als je het goedkoop of duur hebt laten spuiten. Dan is er ook nog de vraag wordt alles netjes gedemonteerd, of wordt de auto zonder demontage gespoten. Mensen vergissen zich echt in de prijzen van een complete auto laten overspuiten.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Grrr
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Als je iemand 3 weken aan je auto laat werken. Een uurtje laten pielen met een koplamp terug erin laten zetten. Tja dan kan de rekening oplopen. ...
Een auto laten spuiten voor de gewone man. Neem aan dat jij dat bent.. kost echt niet meer dan 3000. En dan word het schuren ook nog voor je gedaan.
Ik zou zeggen informeer eens bij bedrijven
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Als je iemand 3 weken aan je auto laat werken. Een uurtje laten pielen met een koplamp terug erin laten zetten. Tja dan kan de rekening oplopen. ...
Een auto laten spuiten voor de gewone man. Neem aan dat jij dat bent.. kost echt niet meer dan 3000. En dan word het schuren ook nog voor je gedaan.
Ik zou zeggen informeer eens bij bedrijven
Mijn broer is leidinggevende bij een autoschade bedrijf, en die bevestigd dat het veel duurder is dan mensen denken. En, ja, je kan hem zeker voor 2500 laten spuiten. Maar dan zou het resultaat nog wel eens tegen kunnen vallen.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Grrr
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Heb ook wel eens een offerte opgevraagd voor één van mijn vorige auto's: een Golf IV. Als je dat echt goed wil laten doen ga je inderdaad al snel richting de 4-5k. Maar er zullen altijd goedkopere adresjes zijn
Dusdat. Ik rijd niet graag in een auto waar mijn oude lak kleur te zien is bij het openen van mijn deuren of motorkap, of iets in die richting.
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!