Polo AW GTI piepende remmen

oplossing op piepende remmen is vrij simpel:
De randen van de remvoering enigszins schuin afvijlen/slijpen.

Blokjes hebben dan geen haakse rand meer op de schijf en minder geneigd tot vibraties

Ik denk dat dit wat anders is. Bij het achteruitrijden lopen de remmen aan. Het is meer een electronisch probleem.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
alsnog zal dit wel de oplossing zijn ;) de blokjes zullen minder snel gaan resoneren in de remzadels :)

Waarschijnlijk heeft het te maken met de elektronische handreminstellingen
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
alsnog zal dit wel de oplossing zijn ;) de blokjes zullen minder snel gaan resoneren in de remzadels :)

Waarschijnlijk heeft het te maken met de elektronische handreminstellingen

Ik heb 30 juni een afspr bij de dealer voor nieuwe handremkabels. Ik zal gelijk vragen of ze die blokken willen slijpen. Ik hoop dat het werkt.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Ik denk dat dit wat anders is. Bij het achteruitrijden lopen de remmen aan. Het is meer een electronisch probleem.
volgens mij als je achteruit rijd staan je remmen op scherp. want als je de piepjes negeert dan ramt hij hem zelf wel op de noodstop. wellicht dat dit er mee te maken heeft dat hij de blokken dan al licht tegen de schijf aan drukt.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Mijn handrem ging heel stroef en lelijk omhoog. Heeft verder niks te maken met dat gepiep hoor.
Maar ben toevallig vandaag terug gebeld door Pon. Dit keer waren ze er wel mee bekend. Kort samengevat, de fabriek is bezig met een oplossing. Hoe lang het gaat duren weten ze niet. Dus ik moest nog even geduld hebben. (Dit is dus Pon)
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Mijn AW GTI mag ook bij de VW dealer terugkomen voor trillingsdempers op de remblokken achter, onder garantie.
De melding vanochtend gemaakt, dat er een oplossing is.
Op mijn kenteken stond geen terugroepactie dus de werkplaatschef moest hierna kijken.

In het systeem kon die wel zien dat in maart deze dempers op een Polo geplaatst waren.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ze gaan het bij mij ook vervangen (toevoegen?).
Dit is de standaard bij de "nieuwe" Polo's en kan gemonteerd worden op mijn Polo wat het probleem zou moeten verhelpen.

De spullen moeten besteld worden dus heb voor volgende week een afspraak staan.
Erg blij mee! :)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
Mijn idee. Het is niet eerlijk; mij zou het ook geen moment boeien, maar laat uitgerekend ik er geen "last" van hebben (aan mijn gehoor mankeert niets) ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
hahaha alsof jullie de hele dag achteruit rijden dat dit er echt op moet, zo blij mee.... voor die 3,5 meter per dag achteruit. :mrgreen: :mrgreen: Stick Out Tongue Stick Out Tongue
Misschien rij jij weinig? Of alleen A naar B en A?

Ik heb redelijk wat ritjes die ik per dag maak en ja het is nogal irritant als die rem steeds piept ;)
Het is ook niet een zacht lullig piepje die je hoort.

Ik stoor mezelf er gruwelijk aan dusja, ERG BLIJ MEE dat het opgelost wordt (l)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
Misschien rij jij weinig? Of alleen A naar B en A?

Ik heb redelijk wat ritjes die ik per dag maak en ja het is nogal irritant als die rem steeds piept ;)
Het is ook niet een zacht lullig piepje die je hoort.

Ik stoor mezelf er gruwelijk aan dusja, ERG BLIJ MEE dat het opgelost wordt (l)
ik snap je wel natuurlijk maar het percentage achteruit rijden is natuurlijk niks.

uhh nee ik rij niet heel weinig 60.000 per jaar met de GTI sowieso een 200 per dag, en ja gister toevallig een dagje van 450km in een dag.

Ik denk echt dat ik de hoogste km stand in een AW gti heb van NL haha. staat nu op 107.000
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Famous1303
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!