Polo AW GTI piepende remmen

Nee, die van mij
Daar gebruiken ze geen andere materialen ofzo, spul is nog steeds allemaal hetzelfde wat er op die auto gaat, en het is niet alleen de GTI die er last van heeft.
Mijne komt uit spanje heeft er last van die van een vriendin van mij komt uit zuid afrika en heeft het ook.
Maar na vervangen en weet ik veel wat helpt het allemaal niets, komt gewoon weer terug. heb haast het idee dat het remblokje resoneert in het remzadel ofzo iets, is geen hoge piep
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Toch is het raar dat ze er kennelijk niet allemaal last van hebben. En dan vraag je je af waar dan het verschil in zit
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja ik snap het ook niet hoe het kan, maar ervan afkomen lukt helemaal niet, ik stoor me er ook niet aan overigens hoor. is alleen met achteruit rijden

Nou ik zal je eerlijk zeggen, schaam me gewoon om achteruit te rijden. Klinkt heel storend en lelijk. Ik ga morgen weer VW Nederland bellen.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Na een update van de ABS software bij de dealer in februari is het gepiep er nog heel af en toe maar veel minder erg voor de update leek het wel een oude vrachtauto.
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Toch is het raar dat ze er kennelijk niet allemaal last van hebben. En dan vraag je je af waar dan het verschil in zit

Als ik iets harder rem heb ik er geen last van.
Maar wanneer ik de garage binnenrij moet ik zachtjes remmen anders grijpt de automatische rem in. Dan piept echt erg.

Snap niet dat een product wat al zolang bestaat toch nog verzaakt kan worden en ze geen oplossing hebben.
Het is nou niet dat het een auto van 12k is.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Na een update van de ABS software bij de dealer in februari is het gepiep er nog heel af en toe maar veel minder erg voor de update leek het wel een oude vrachtauto.

Die update hebben ze al uitgevoerd bij mij. Maar ik hoor die oude vrachtwagen nog steeds. Na de update ieeeeets minder maar nog steeds storend.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
nee ben er al 1 jaar mee bezig hahaha ik heb ook 5 jaar garantie dus ik wacht rustig af mogen ze het onder garantie fixen
Heb pon net weer gebeld. De klacht is opgepakt en zijn ermee bezig.
ze gaven me wel aan dat het bij hun niet bekend was terwijl het bij de dealer wel het geval was. Je moet ze blijven stalken.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Heb pon net weer gebeld. De klacht is opgepakt en zijn ermee bezig.
ze gaven me wel aan dat het bij hun niet bekend was terwijl het bij de dealer wel het geval was. Je moet ze blijven stalken.
is zo mooi he dat het bij hun niet bekend is.. onzin zowat 90% van de AW's heeft dit haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Precies dat.
Nou ik ga het er echt niet bij laten.
naja ik ken ze bij de dealer en ik stoor me er niet aan, maar nieuw spul er op is geen oplossing komt zo weer terug, doet me een beetje denken aan de remmerij van de RS3 van jaren terug waar ze nu bij de Gen5 zijn van de ontwikkeling van schijven voor die auto. en nog steeds problemen.
je hoeft het er ook zeker niet bij te laten, maar een oplossing is er nog niet in ieder geval!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
naja ik ken ze bij de dealer en ik stoor me er niet aan, maar nieuw spul er op is geen oplossing komt zo weer terug, doet me een beetje denken aan de remmerij van de RS3 van jaren terug waar ze nu bij de Gen5 zijn van de ontwikkeling van schijven voor die auto. en nog steeds problemen.
je hoeft het er ook zeker niet bij te laten, maar een oplossing is er nog niet in ieder geval!

Maar dat was op te lossen met VCDS.

Hier lijkt niets te helpen:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Maar dat was op te lossen met VCDS.

Hier lijkt niets te helpen:rolleyes:
als dat met VCDS alleen op was te lossen die trillende en piepende remmen hadden ze nu niet al 5 soorten schijven voor die auto ontworpen lijkt me...
en hier lijkt niks te helpen ik denk dat ze nog niets nieuws hebben, gewoon steeds weer nieuwe schijven en blokken maar wel hetzelfde. ja dat word niks
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Heb pon net weer gebeld. De klacht is opgepakt en zijn ermee bezig.
ze gaven me wel aan dat het bij hun niet bekend was terwijl het bij de dealer wel het geval was. Je moet ze blijven stalken.
Wel grappig dat pon zegt dat het niet bekend is bij hun, het staat in hun eigen systeem die alle dealers hebben want heb het zelf gezien.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
oplossing op piepende remmen is vrij simpel:
De randen van de remvoering enigszins schuin afvijlen/slijpen.

Blokjes hebben dan geen haakse rand meer op de schijf en minder geneigd tot vibraties
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!