Polo aw Draadloos tel opladen.

Hallo,

De functie draadloos opladen werkt niet goed in mijn polo aw. Op moment dat ik de tel in het bakje leg begint ie met opladen. Probleem is dat het opladen steeds word onderbroken. Ik krijg dan soms een melding dat ik het bakje moet leegmaken terwijl er alleen de tel in ligt. Andere keer onderbreekt ie het laden en gaat ie na enkele ogenblikken weer verder en dat proces herhaald zich dan steeds.
Bij de dealer vertelden ze mij dat het een bekent probleem was. Het vervangen van het bakje zou geen nut hebben. Ze zijn nog aan het uitzoeken waar het probleem zit. En wederom nog steeds niks gehoord...
Zijn er andere leden die hier bekend mee zijn??
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Dat is gewoon een volkomen waardeloze gadget. Als het al werkt, gaat het veel te langzaam. Ik laad de telefoon gewoon op met een (snel)lader via de 12V aansluiting. Dat gaat een stuk vlotter
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Thomas_AW
Draadloos opladen is in het algemeen niet optimaal, het toestel moet precies op de goede plek liggen en zoals Rosinfield al zegt gaat het ook nog eens vele malen sneller. Steek er gewoon een kabeltje in, ben je van het gezeik af.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Ik heb zelf geen Polo AW met wireless charging, dus ik heb zelf geen ervaring met het draadloos opladen specifiek in deze wagen.
Voor mijn job heb ik wel eerder draadloze laders in producten geïntegreerd, en daaruit weet ik dat draadloze opladers in wagens (bijna) altijd bestaan uit 3 spoelen. Dit omdat de ontvangende spoel bij elke telefoon op een andere plek geïntegreerd zit, je je telefoon op veel verschillende manieren in dat bakje kan leggen etc.
Je auto zoekt uit welke spoel de beste koppelfactor met je telefoon heeft, en gebruikt deze om te laden.
Als je telefoon tijdens het rijden rondschuift in het bakje, is het misschien noodzakelijk om over te schakelen naar de andere spoel die ondertussen een beter koppelfactor heeft. Dan wordt het laden onderbroken, en vanaf de nieuwe spoel opnieuw gestart.
Uit ervaring kan ik je het volgende aanraden:
  1. Leg je telefoon in het bakje zonder hoesjes, bankpasjes etc etc. Elke mm extra tussen de lader en de telefoon zorgt voor meer magnetisch verlies en trager/niet opladen
  2. Leg je telefoon mooi in het midden van het bakje (en probeer hem door een plasic blokje oid mooi in het midden te houden
  3. Zorg ervoor dat er zeker geen metaal in je bakje ligt/in je hoesje zit. Elk kleinste stukje metaal zal de Foreign Object Detection (FOD) van de lader triggeren en het laden onderbreken.
Voor wie benieuwd is naar hoe zo'n lader van een wagen eruit ziet:
Dit is maar een devkit, maar zo ziet het er daaronder wel uit. Als je weet hoe het werkt, kan je er zelf ook beter mee omgaan
IMG_20200616_134048.jpg
IMG_20200616_134103.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar vergeleken met de 12V blijft het uiterst traag. Niet dat het er niet indrukwekkend uitziet natuurlijk ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb zelf geen Polo AW met wireless charging, dus ik heb zelf geen ervaring met het draadloos opladen specifiek in deze wagen.
Voor mijn job heb ik wel eerder draadloze laders in producten geïntegreerd, en daaruit weet ik dat draadloze opladers in wagens (bijna) altijd bestaan uit 3 spoelen. Dit omdat de ontvangende spoel bij elke telefoon op een andere plek geïntegreerd zit, je je telefoon op veel verschillende manieren in dat bakje kan leggen etc.
Je auto zoekt uit welke spoel de beste koppelfactor met je telefoon heeft, en gebruikt deze om te laden.
Als je telefoon tijdens het rijden rondschuift in het bakje, is het misschien noodzakelijk om over te schakelen naar de andere spoel die ondertussen een beter koppelfactor heeft. Dan wordt het laden onderbroken, en vanaf de nieuwe spoel opnieuw gestart.
Uit ervaring kan ik je het volgende aanraden:
  1. Leg je telefoon in het bakje zonder hoesjes, bankpasjes etc etc. Elke mm extra tussen de lader en de telefoon zorgt voor meer magnetisch verlies en trager/niet opladen
  2. Leg je telefoon mooi in het midden van het bakje (en probeer hem door een plasic blokje oid mooi in het midden te houden
  3. Zorg ervoor dat er zeker geen metaal in je bakje ligt/in je hoesje zit. Elk kleinste stukje metaal zal de Foreign Object Detection (FOD) van de lader triggeren en het laden onderbreken.
Voor wie benieuwd is naar hoe zo'n lader van een wagen eruit ziet:
Dit is maar een devkit, maar zo ziet het er daaronder wel uit. Als je weet hoe het werkt, kan je er zelf ook beter mee omgaan
IMG_20200616_134048.jpg
IMG_20200616_134103.jpg
Jou theorie klopt volgens mij, want het gebeurt indd tijdens het rijden. Dus als de tel schuift.
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Draadloos opladen is in het algemeen niet optimaal, het toestel moet precies op de goede plek liggen en zoals Rosinfield al zegt gaat het ook nog eens vele malen sneller. Steek er gewoon een kabeltje in, ben je van het gezeik af.
Het probleem is nu dat hij steeds oplaad en weer niet. Dat zou betekenen dat ik m’n tel daar niet moet neerleggen. Vervelende is dat je ‘m eigenlijk nergens anders kwijt kan. (Heb trouwens al een brodit tel houder besteld)
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Ik ben een draadloos laadsysteem van het merk Inbay.Systems tegengekomen. Die voeden via een verloop op de 12V aansluiting. Zijpaneel passagierskant moet er even uit. Echter heeft dit systeem een bracket nodig wat blijkbaar alleen via VW te bestellen valt. Iemand daar ervaring mee?
VW part number: 2G1864981A
Of heeft iemand een 3D printer en dit thuis gefabridingest.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Ik ben een draadloos laadsysteem van het merk Inbay.Systems tegengekomen. Die voeden via een verloop op de 12V aansluiting. Zijpaneel passagierskant moet er even uit. Echter heeft dit systeem een bracket nodig wat blijkbaar alleen via VW te bestellen valt. Iemand daar ervaring mee?
VW part number: 2G1864981A
Of heeft iemand een 3D printer en dit thuis gefabridingest.
Ik volg dit al een enige tijdje, bij de VW dealer langs geweest echter blijkt dat artikel nummer een rubberen matje te zijn waar de objectieve afbeeldingen van draadloos opladen zich op weergeven, er is geen bracket bij de dealer te bestellen het stukje van de midden console zal vervangen moeten worden voor 2G1857925A.
 
Volkswagen  Polo  - 
Ik heb met een firma in Tsjechië gesproken. OEMVAG. Na diverse mailtjes heen en weer zou het onderdeel dat Inbay verlangt
leverbaar zijn. Ik ben reuze benieuwd. Al is er bij mij nog steeds het vermoeden dat ik gewoon de dichte plaat geleverd ga krijgen. Dan heb ik em dubbel. Het rubbermatje met Qi afbeelding leveren ze bij Inbay bij de lader. Nu heb ik deze week een Chinese lookalike binnengekregen van de lader.
Op zich zou iemand met een 3D printer dat onderdeel kunnen printen.
De plaat in de console heeft een afmeting van 170 mm x 140 mm. De Chinese lader heeft een afmeting van 140 mm x 81 mm. Je zult iets van uitsparingen moeten maken.

Overigens heb ik het vermoeden dat de Chinese variant een 1 op 1 kloon is van de Inbay versie.

Ik zag op Ali dat er een Seat Leon eigenaar is geweest die deze module gewoon heeft ingebouwd. Jammer dat je via de recensies niet contact kunt zoeken daar.

IMG_3125.png
 

Bijlagen

  • AE14B2B2-B316-46CA-A3EE-66DD6E2C6B90.jpeg
    AE14B2B2-B316-46CA-A3EE-66DD6E2C6B90.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 21
  • 3D274339-7C42-427C-8BFE-3C6D24D814C6.jpeg
    3D274339-7C42-427C-8BFE-3C6D24D814C6.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Ik heb met een firma in Tsjechië gesproken. OEMVAG. Na diverse mailtjes heen en weer zou het onderdeel dat Inbay verlangt
leverbaar zijn. Ik ben reuze benieuwd. Al is er bij mij nog steeds het vermoeden dat ik gewoon de dichte plaat geleverd ga krijgen. Dan heb ik em dubbel. Het rubbermatje met Qi afbeelding leveren ze bij Inbay bij de lader. Nu heb ik deze week een Chinese lookalike binnengekregen van de lader.
Op zich zou iemand met een 3D printer dat onderdeel kunnen printen.
De plaat in de console heeft een afmeting van 170 mm x 140 mm. De Chinese lader heeft een afmeting van 140 mm x 81 mm. Je zult iets van uitsparingen moeten maken.

Overigens heb ik het vermoeden dat de Chinese variant een 1 op 1 kloon is van de Inbay versie.

Ik zag op Ali dat er een Seat Leon eigenaar is geweest die deze module gewoon heeft ingebouwd. Jammer dat je via de recensies niet contact kunt zoeken daar.

IMG_3125.png
Ik kom er weer op terug, na werk langs de VW dealer gereden onderdeel was geleverd, en het blijkt inderdaad de bracket te zijn waar je de draadloos opladen module in kan klikken in jouw beschrijving de plaat. 2G1 864 981 A
 
Volkswagen  Polo  - 
@iGadgetman heb je hem wel al kunnen testen? (Gaat het laden snel)
Nee nog niet getest. Ik wil het liefst even wachten totdat ik de bestelde bracket binnen heb. Hoef ik het zijpaneel aan passagierskant maar 1 keer open te maken. En is het bracket niet de juiste wat hierboven al werd gemeld, en ik toch ook een beetje mijn twijfels over heb. Dan zal ik paneel eruit moeten halen. De huidige blinde plaat eruit moeten halen en er een zelf moeten maken. Misschien dat ik een snijplank van kunststof koop en die op maat maak. Zie je niets van als rubbermat er weer overheen gaat.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Ik heb met een firma in Tsjechië gesproken. OEMVAG. Na diverse mailtjes heen en weer zou het onderdeel dat Inbay verlangt
leverbaar zijn. Ik ben reuze benieuwd. Al is er bij mij nog steeds het vermoeden dat ik gewoon de dichte plaat geleverd ga krijgen. Dan heb ik em dubbel. Het rubbermatje met Qi afbeelding leveren ze bij Inbay bij de lader. Nu heb ik deze week een Chinese lookalike binnengekregen van de lader.
Op zich zou iemand met een 3D printer dat onderdeel kunnen printen.
De plaat in de console heeft een afmeting van 170 mm x 140 mm. De Chinese lader heeft een afmeting van 140 mm x 81 mm. Je zult iets van uitsparingen moeten maken.

Overigens heb ik het vermoeden dat de Chinese variant een 1 op 1 kloon is van de Inbay versie.

Ik zag op Ali dat er een Seat Leon eigenaar is geweest die deze module gewoon heeft ingebouwd. Jammer dat je via de recensies niet contact kunt zoeken daar.

IMG_3125.png
Zou deze draadloos opladen module passen in de bracket?
 
Volkswagen  Polo  - 
Ik kom er weer op terug, na werk langs de VW dealer gereden onderdeel was geleverd, en het blijkt inderdaad de bracket te zijn waar je de draadloos opladen module in kan klikken in jouw beschrijving de plaat. 2G1 864 981 A
Wat heb je ervoor betaald? Was incl. verzendkosten uit Tsjechië nm. 30 euro kwijt. Best veel voor een testje.

De module heeft 140 mm x 81 mm nodig. Plus de uitsparingen aan zijkanten.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Ja 12 eur was ook de prijs voor die van mij die ik op dit moment nog steeds niet binnen heb. Werd voor vandaag aangekondigd in PostNL app en is inmiddels weer verdwenen. Bij mij kwam er nog verzendkosten bij. Volgende keer maar bij mijn dealer verderop bestellen.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Bij mij zit die optie er in. Met mijn vorige telefoon (S8 +) werkte met mijn huidige (A70) niet. Maar ik vond de werking uiterst teleurstellend. Opladen ging ontzettend langzaam. Met de lader in de 12V gaat het veel en veel sneller
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Bij mij zit die optie er in. Met mijn vorige telefoon (S8 +) werkte met mijn huidige (A70) niet. Maar ik vond de werking uiterst teleurstellend. Opladen ging ontzettend langzaam. Met de lader in de 12V gaat het veel en veel sneller
Ik heb een Anker 12V plug met PD en USB die laad mijn iPhone 11 Pro Max snel op. Maar zoals ik al schreef.. Kabeltje. En ik wil voor cleane look. En als ik mijn mobiel met kabel in console leg dan steekt het uit. En zal bij een trilling de lightning connector misschien wel kunnen beschadigen. Een Wireless Charger is voor lange ritten dan wel mooi. Voor korte ritten naar mijn werk hoef ik niet te laden. En ik heb zo'n CPlay2Air adapter voor wireless CarPlay. Werkt ook best goed.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
  • Leuk
Waarderingen: Nick-the-quick
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!