Polo 6r speciale xenon adapter

Hallo,

Ik ben in het bezit van een polo 6r highline uit 2010. Graag zou ik originele xenon met led koplampen willen.
Heb me er al zo veel mogelijk in verdiept maar ik kan er niet echt duidelijkheid over vinden.

Moet je een andere bcm kopen?
Moet de programmering aangepast worden?
Koplamp sproeiers zijn niet verplicht zoals ik overal lees?
Hoe zit het precies met de hoogte regeling? Is dit automatisch of is dat het wieltje bij je lichtschakelaar?


Er staat momenteel een advertentie op marktplaats over xenon adapters waardoor je groot licht normaal functioneert.

? Polo 6r xenon adapter met werkend grootlicht xenon adapter - Overige Auto-onderdelen - Marktplaats.nl

Is met dit setje echt alleen plug en play?

Alvast bedankt,

Mvg,
Mitchel
 
[MENTION=5014]iichel[/MENTION];
samen-staan-we-sterk.jpg
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hallo,

bedankt voor alle reacties. Heb de zoekfunctie gebruikt en heb dat topic gelezen over het aanpassen van de bekabeling, wist alleen niet dat dit hetzelfde is. Kan niet echt duidelijk vinden over de bcm, of deze wel of niet vervangen moet worden, bij sommige mensen moet dat wel en bij andere niet. Is dit type afhankelijk?
 
OEM koplampen kan op 2 manieren:

Met adapters op de halogeen stekkers (nadeel is dat je geen hoogte regeling en seinen hebt)
Met BCM wissel maar dit is duur. Extra kabels trekken en een BCM kopen en evt nog AFS sensoren en module. Geeft wel extra functionaliteit.

Adapters van marktplaats lossen het seinen probleem op, zodat je auto APK legaal is. Je moet dan wel de draaiknop van de hoogteregeling nog even verwisselen die naast je lichtschakelaar zit.
 
Bedankt voor je reactie, als ik de kabelset koopman marktplaats en originele xenon met led koplampen moet alles gewoon werken zonder het te programmeren?

wat moet er precies gewisseld worden van de hoogteregelingknop?
 
deze dus, Artikelnummer 6Q0941334.

schakelaar.JPG

Deze heeft dus een enkele funktie, alleen instrumentenverlichting. Normaal heb je de dubbele funktieschakelaar, dus ook met hoogteregeling voor je koplampen maar omdat deze niet werkt met OEM xenon koplampen is het APK afkeur. Heb je namelijk wel de schakelaar met hoogteregeling dan moet het ook werken.
 
Als de koplampen verder geen schade hebben, compleet en origineel zijn dan is 400 euro een hele nette prijs.
En vraag maar raak hoor, daarvoor hebben we dit forum, samen weten we alles. ;) (nou ja........bijna alles)
Je moet de koplampen dan na het monteren nog wel programmeren. Er zijn vast wel forumleden die je daar eventueel bij kunnen helpen.
Of je neemt een adapterkabel van crosspolo TSI, nog makkelijker. :razz:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!