Polo 6r speciale xenon adapter

@ graafie : Heb een origineel setje gekocht voor 435 euro incl adapter stekkers, starter, en lampen. alleen blijkt er nu 1 kapot te zijn.

@Crave89 : Het zijn m6 boutjes, bij de normale halogeen lampen zitten ze vast met 15mm denk dat je met de bi xenon 25mm nodig hebt, zal ze binnenkort eens voor je opmeten.

Maar omdat nu 1 xenon lamp kapot is zal ik ze allebei moeten vervangen ivm kleur verschil. De persoon waar ik ze van gekocht hebt wilt een nieuwe opsturen.
Er zitten nu PHILIPS XenEcoStart DS3 lampen in. Alleen als ik daar een nieuwe voor moet kopen ben je 60-80 euro per stuk kwijt. Iemand enig idee wat voor goedkopere lampen ik er in kan plaatsen?

Deze zitten er nu in:

IMG_6860.JPG

IMG_6862.JPG
 
@ graafie : Heb een origineel setje gekocht voor 435 euro incl adapter stekkers, starter, en lampen. alleen blijkt er nu 1 kapot te zijn.

@Crave89 : Het zijn m6 boutjes, bij de normale halogeen lampen zitten ze vast met 15mm denk dat je met de bi xenon 25mm nodig hebt, zal ze binnenkort eens voor je opmeten.

Maar omdat nu 1 xenon lamp kapot is zal ik ze allebei moeten vervangen ivm kleur verschil. De persoon waar ik ze van gekocht hebt wilt een nieuwe opsturen.
Er zitten nu PHILIPS XenEcoStart DS3 lampen in. Alleen als ik daar een nieuwe voor moet kopen ben je 60-80 euro per stuk kwijt. Iemand enig idee wat voor goedkopere lampen ik er in kan plaatsen?

Deze zitten er nu in:

2014-12-08-16-55-33.png

690tjk.jpg

Denk dat je met de adapters die je erbij hebt geen grootlicht werkt met verlichting uit??
 
Als een "recente" Polo eigenaar zou ik het zeker leuk vinden om bij de meeting aanwezig te zijn. Maar helaas gaat het me aanstaande zondag niet lukken :S. Oei en me alixpress status van mijn VCDS kabel bestelling blijft al een lange tijd steken op "Departure from outward office of exchange". Ben bang dat of een vriendelijke mede-forum lid mij moet helpen met het overzetten van de DRL naar de ledjes of / en dat ik toch maar bij een andere aanbieder een VCDS kabel moet bestellen.

Maar goed morgen maar eerst even de koplampen vervangen Big Grin ik zal er wel wat foto's van maken.
 
Als een "recente" Polo eigenaar zou ik het zeker leuk vinden om bij de meeting aanwezig te zijn. Maar helaas gaat het me aanstaande zondag niet lukken :S. Oei en me alixpress status van mijn VCDS kabel bestelling blijft al een lange tijd steken op "Departure from outward office of exchange". Ben bang dat of een vriendelijke mede-forum lid mij moet helpen met het overzetten van de DRL naar de ledjes of / en dat ik toch maar bij een andere aanbieder een VCDS kabel moet bestellen.

Maar goed morgen maar eerst even de koplampen vervangen Big Grin ik zal er wel wat foto's van maken.

geef eens je volgcode, dan kan ik je zeggen wanneer je het ongv. krijgt ;)

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
17track.net ;) je laatste status is idd departure from international.....
op die site die ik je geef kan je zien of de code al in nl bekend is. dus jij komt nog 1 status tekort(diegene dat het op het vliegtuig zit) je ziet dan ook hun vliegveldcode bv cnchaa ofzo.. midden tot eind volgende maand zou je het moeten binnenhebben

mvg
 
Volkswagen  polo 6r  1.2 
@dinsterzz: Je gelooft het of niet, de postbezorger heeft het toch vandaag afgeleverd Big Grin Blijkbaar heeft Chinapost het niet geregistreerd Dus nu kan ik het hopelijk zelf aanpassen. Volgens mij staat er genoeg over het omzetten van de DRL naar de leds hier op het forum (eerst het in de bumper uitzetten, dan nordic settings, en eventueel de achterlichten en kenteken verlichting uitzetten), dus vanmiddag maar eens uitvogelen hoe en wat.

Maar net als de TS zijn mijn boutjes te kort, dus eerst even naar de VW dealer voor langere bouten. Foto's volgen nog in de loop van vandaag.
 
Net als bij de TS is het bij mij vandaag ook niet geheel probleemloos gegaan. Heb het nog niet geheel werkend gekregen. Hierbij een korte verslagje wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen:

Om te beginnen heb ik van de week een OEM setje koplampen gehaald met de volgende type nummers:
- Koplamp rechts: 6R941 040 D (productie datum 30/06/2014) / Valeo
- Balast: 8KO.941.597 E / MH7 W003T22071 / H03/S0004 14530 (productie datum 30/05/2014) / Mitsubishi Electric

IMG_5527.jpg
IMG_5530.JPG
IMG_5535.JPG

-Om het aan te sluiten op mijn bestaande bekabeling heb ik de betreffende verloop kabel besteld waar het over gaat in dit topic (verloop stekker met grootlicht mogelijkheid op stand 0 / diodes)

Na het aansluiten van het geheel in mijn auto (BM 2010), heb ik de volgende problemen ondervonden:
- Op stand 0, brand enkel de leds in de koplamp (wat goed is) / geen fout melding
- Op stand stadlicht, brand enkel de leds in de koplamp, maar hierbij krijg ik een foutmelding in me dashboard (licht symbool)
- Op stand dimlicht, branden de ledjes en de Xenon gaat aan
-> Bij enkel contact blijven de Xenon's branden, maar er komt een gezoem uit de koplampunits,
-> Bij het aanzetten van mijn motor, na +-5seconden gaan ze knipperen en vallen ze uit! als ik hierbij de lichtschakelaar terugdraai naar 0 en weer naar dimlicht blijven ze uit...
-> Groot licht is nog wel mogelijk, dit komt uit de xenon unit, als ik constant grootlicht voer, hoor ik geen gezoem, daarnaast blijven ze aan zelf bij motor aan

Wat heb ik gedaan:
Ik heb via VCDS, DRL uitgezet 09 / byte 23, bit 6.

3.PNG

Ik heb de volgende controller:
6R0 937 088 B

2.PNG

Ik krijg de volgende foutmeldingen:
Saturday,01,November,2014,13:59:39:65217
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910










--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------




Address 09: Cent. Elect. Labels: 6R0-937-08x-09.clb
Control Module Part Number: 6R0 937 088 B HW: 6R0 937 088
Component and/or Version: BCM PQ25 Re4 H46 0321
Software Coding: 3CB02BBF08A10000002001B03C2B0CD0CF80610F7E860001200000000000
Work Shop Code: WSC 12469 483 00190
VCID: 3D7B21B4A48F6FF6BF5-8068
4 Faults Found:


00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29)
007 - Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01100111
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 8
Reset counter: 40
Mileage: 49836 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.00
Time: 12:53:56


00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 12
Reset counter: 80
Mileage: 49836 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.00
Time: 12:48:19


00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)
007 - Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01100111
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 8
Reset counter: 40
Mileage: 49836 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.00
Time: 12:53:58


00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 33
Reset counter: 80
Mileage: 49836 km
Time Indication: 0
Date: 2043.14.00
Time: 12:48:19

************************
IMG_5592.jpg


Bij het van contact afhalen en weer op contact zetten verdwijnt de foutmelding op me dashboard.

-> indien nodig / handig kan ik ook de totale auto scan vanuit VCD plaatsen

.........

Wat ik graag zou willen weten:
Ligt het probleem aan het specifieke type verloopkabel (deze ga ik morgen met CrosspoloTSI, verwisselen om daar achter te komen)?
Ligt het probleem bij de balast / en of koplampen?
Ligt het probleem aan mijn BCM?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De halogeen lamp zal nooit branden. Deze is bestemd voor bochtenverlichting. Wil je deze werkend hebben zul je deze aan moeten sluiten op je BCM.

Ik denk persoonlijk dat je het volgende moet doen:

Met VCDS:

Lampen check uitzetten.
DRL uitzetten.

Dan moet alles naar behoren werken.

Ik zal morgen proberen dit met vcds te doen zover ik er verstand van heb.

Tot morgen!
 
Vandaag ben ik bij CrosspoloTSI langs geweest. Daarbij hebben wij het een en andere geprobeerd.

- We hebben de adapterkabels (diodes) verwisseld met die hij in zijn Crosspolo heeft zitten -> zelfde resultaat
- We hebben op 1 koplamp een relais adapterkabel uitgeprobeerd -> zelfde resultaat
- We hebben één van zijn koplampen er in gezet -> zelfde resultaat
- We hebben aantal instellingen gewijzigd via VCDS (Crosspolo, zou jij de gemaakte foto's nog even kunnen posten) -> Maar dat mocht ook niet baten.

Dus wat weten we nu:
- Koplamp en balast zijn OK
- Adapterkabel zit geen defect dus OK

Bij stand stadslicht en dimlicht ontstaat er een foutmelding
Bij dimlicht aan, enkel contact, seinen met grootlicht -> knipperd de koplamp bij het terugschakelen van grootlicht naar dimlicht
Bij dimlicht aan, contact plus motor aan, gaan de dimlichten na paar seconden knipperen en vallen ze uit
Grootlicht aan continue geeft geen problemen ook bij motor aan

Dus waarschijnlijk krijgen de balasten bij stand dimlicht, motor aan een verkeerde voltage? Of verkeerde signaal
Kan het zijn dat ze dan een te lage voltage krijgen?
Kan het probleem anders aan een zekering liggen, die doorslaat op het moment dat de motor aangaat?
Bluemotion kwaal ivm het start/stop systeem?

Het probleem ligt dus waarschijnlijk aan instellingen van de BCM van mijn BM.
Dus de grote vraag is welke instelling moet ik nog veranderen wilt het goed gaan werken...

Zijn er forumleden die hetzelfde probleem hebben meegemaakt bij het inbouwen van OEM xenon units in een Bluemotion?
Of forumleden waarbij het correct functioneert die wellicht naar de instellingen kunnen kijken? Ik zal eens de volledige autoscan log plaatsen.

Ik zal ook nog even door het forum spitten om te kijken of dit al eens eerder is voorgekomen.
 
Misschien dat de experts ons kunnen helpen?

Heel raar probleem. Ik denk eerlijk gezegd dat het aan een instelling ligt in de bcm.

Ga je een andere adapter kabel kopen zoals wij vanmiddag geprobeerd hebben met de mijne krijg je nog steeds hetzelfde resultaat.

Wat mij wel opviel was toen wij vanmiddag de lamp controle uitzette in vcds er op je display nog steeds aangaf dat er een lamp defect is.

Dit zou toch niet mogen als je dit uitzet in vcds?

Nog even de foto's die ik hen genomen.

Ik zal zelf ook zoeken op het www


ImageUploadedByTapatalk1414940759.399122.jpg

ImageUploadedByTapatalk1414940768.283646.jpg
 
Ik ben net een topic tegen gekomen over byte 18 van domain 09. Hierbij wordt er gezet, dat de waarde van byte 18 bepalend is voor de BCM betreft wat voor type verlichting er is aangesloten.

[COLOR=#db6600 zei:
Houz74[/COLOR]]41= OEM Xenon 61= Dit was standaard op mijn Bluemotion, waarschijnlijk is dit voor H4
65= Dimlicht aan laten met Grootlicht (na H4->H7 wissel)
67= Dit is standaard op wat luxere Polo's, waarschijnlijk is dit voor H7

http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/4851-oproep-post-hier-byte-18-van-je-polo-6r-6.html


Zoals er in het forum gesproken wordt stond er bij mij standaard waarde 61. Wat overeenkomt met Halogeen H4. Waarde 41 zou overeen moeten komen met OEM Xenon (GTI).
Ik heb dit gewijzigd maar helaas is het probleem niet opgelost. Nog steeds een foutmelding en dimlichten die uitvallen na paar seconden.

Maar toch denk ik dat het met byte 18 te maken heeft.

Hierbij een link naar mijn auto scan log:
https://www.dropbox.com/s/wd31mx3hhl9ngzx/Log-9TRH1-WVWZZZ6RZBY110880-021114.txt?dl=0

Hierbij een link van een pdf bestand met byte 18 waardes voor verschillende type licht uitvoeringen, helaas betreft dit van een golf:
http://www.pjruane.com/jm/Byte18.pdf
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!