Polo 6R diesel inruilen op benzine, maar welke?!

Hai!
Omdat ik van werkplek ga wisselen en dus veel minder km's in een week zal maken, ben ik van plan mijn 1.2 tdi in te ruilen op een benzine!

Opzoek naar ervaringen van de benzine blokken.. welk blok wél en welk blok kan ik beter vermijden?
 

Bijlagen

  • 1A8DE2A7-DCA0-450E-A8F7-6E64AC0AD911.jpeg
    1A8DE2A7-DCA0-450E-A8F7-6E64AC0AD911.jpeg
    2.9 MB · Weergaven: 29
Volkswagen  Polo 6r  1.2tdi 
Wil je een wat jongere auto? Zelf heb ik de Polo 1.0 TSI uit 2017. Het is echt een goed blok, nog geen grote problemen mee gehad. Ik heb hem wel gechipt naar 140pk. Staan er genoeg van op Marktplaats. Toevallig staat er in mijn woonplaats eentje te koop!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Wil je een wat jongere auto? Zelf heb ik de Polo 1.0 TSI uit 2017. Het is echt een goed blok, nog geen grote problemen mee gehad. Ik heb hem wel gechipt naar 140pk. Staan er genoeg van op Marktplaats. Toevallig staat er in mijn woonplaats eentje te koop!

Ik kan dit inderdaad beamen. Ben tevreden met zelfde auto, heb 149pk (inclusief een paar modificaties onder motorkap). Tot zover geen kinkje problemen en ik rijd vrij veel.

Als je van diesel naar benzine gaat zal je in het algemeen vooral de torque missen bij het optrekken/op de koppeling rijden dus wellicht wil je een sterkere/grotere motorblok. Chippen is in ieder geval wel aangeraden met een 1.0TSI om wat koppel bij te krijgen Big Grin
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: Fran650s en Thomaskol
1.0mpi beter
Ik kan dit inderdaad beamen. Ben tevreden met zelfde auto, heb 149pk (inclusief een paar modificaties onder motorkap). Tot zover geen kinkje problemen en ik rijd vrij veel.

Als je van diesel naar benzine gaat zal je in het algemeen vooral de torque missen bij het optrekken/op de koppeling rijden dus wellicht wil je een sterkere/grotere motorblok. Chippen is in ieder geval wel aangeraden met een 1.0TSI om wat koppel bij te krijgen Big Grin
vanuit een 1.2 TDI naar een benzine is alleen maar een vooruitgangStick Out Tongue
Koppel is ver te zoeken bij een 1.2 tdi
 
  • Leuk
Waarderingen: Fran650s
Een 1.4 TSI ACT 140/150pk is een goeie motor. Een 1.2 TSI met riem (6C generatie) is prima, een 1.0 TSI is prima. 't is maar net wat je budget en wensen verder zijn.
Ik ben bij de 'oudere' tsi's wat huiverig voor de ketting die voor problemen schijnt te zorgen. Daar heb ik in ieder geval wel wat over gelezen..

De auto hoeft tevens niet jonger, vind ze duur zat in hetzelfde bouwjaar icm benzinemotor:laughing:

Verder moet ie motorisch dus goed zijn, moet me veilig en warm van a naar b brengen.. niets raars verder. Opties erop zijn leuk meegenomen uiteraard.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2tdi 
1.2 tsi met ketting is in principe prima, als de geleider oid al vervangen is dan heb je daar ook geen omkijk meer naar lijkt me

of je moet voor een 1.4 FSI gaan, niet zo snel maar wel super degelijk
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Fran650s
Ik kan alleen mijn mening geven over mijn 1.4 blokje zonder turbo.
staat nu bijna 220k op, gekocht bij 110 en heeft tot nu toe altijd zonder problemen gelopen.
Op tijd onderhoud met kwaliteits olie is naar mijn mening van levensbelang voor een lange levensduur, maar dat is uiteraard bij elk blok.
Natuurlijk is de 86 pk niet de meeste krachtige motor maar zelf vind ik het dapper om 140pk uit een 1.0 te persen.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  • Leuk
Waarderingen: Fran650s en Sal
Als je een beetje power wilt moet je idd voor de 1.0 TSI of de 1.2 TSI gaan. Turbo zit er op. De MPI heeft dat vanzelsprekend niet. Goed opletten bij de 1.2 TSI idd. De ketting moet vervangen zijn. Als je maar 1 klein tikje of rateltje hoort bij het starten of tijdens lopen, gewoon lekker laten staan.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!