Polo 6R 1.6 tdi valt uit op snelweg start niet meer. Help

Dag,

Afgelopen zaterdag is mijn polo ermee opgehouden op de snelweg. gelukkig nog uit kunnen wijken naar een veilig plek maar hierna zat er geen beweging meer in. :confused:
Vervolgens afgesleept naar mijn huidige garage wie er vandaag naar gekeken heeft maar heeft het nog niet kunnen vinden.
uitgelezen maar geen storingen.

De polo start wel en naar 1/2 seconden valt deze weer uit.

brandstoffilter vervangen.. geen resultaat. Krijgt wel diesel. Na het vervangen van het Brandstoffilter pakt de motor helemaal niet meer op.

Ten einde raad.

enige wat ik opvallend vind is dat ik eerder een soort klepje hoorde na het uitschakelen van de motor/contact. Dit hoor ik nu ook niet meer. Weet iemand waar dit geluid van komt?

groet Jerold
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Heb ik ook wel eens mee gemaakt, oorzaak was toen een EGR klep die open bleef staan en hierdoor de motor stikte.
Dit was te zien door een sensor op het inlaat spruitstuk los te halen hier kwam toen de motor liep heel veel rook uit.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is.

Zoals hierboven staat kan het ook zomaar een brandstof pomp oid zijn.
 
Startonderbreker?

Of inderdaad EGR. Deze laatste zou ik eerst gaan checken!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: MarkStb
Update.

Wanneer de inlaat slang van de turbo eraf ligt loopt de motor heel slecht en roken. Monteur zegt dat motor heel erg versmeerd lijkt van binnen.
Alles doet mij vermoeden dat dit de egr er is.
Iemand een idee hoe dit te testen is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Inlaat slang los en rokende motor?

100% EGR die open blijft staan door defect/versmering.
EGR vervangen zal het probleem al oplossen. Inlaat traject zal ervoor zorgen dat je motor rustiger, en mooier, gaat lopen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
EGR Afdop set besteld bij Darkside. (https://www.darksidedevelopments.co...1-6-2-0-tdi-common-rail-egr-blanking-kit.html)
Hopen dat dit een beetje snel binnen is.

Besloten om de dpf ook maar leeg te halen als het spul toch los moet..

Iemand toevallig een downpipe liggen?

prijs moet niet te gek zijn. Ik laat de einddemper ook gewoon zitten. anders slaan we deze dpf gewoon leeg.

Ik heb VAG techniek gemaild..

Hopen dat zij een redelijke prijs hebben voor het wegschrijven van die rommel. o_O


Tegen die tijd maar even aanmelden bij de RDW. :mrgreen:
alle Polo voor 2011
(https://www.rdw.nl/particulier/voer...ureren/verzoek-verwijderen-roetfiltergegevens)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Onthoud wel dat, als je het DPF leeg haalt, deze ook moet uitschrijven in de software!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd
Update

92535fd0-26a4-4420-a480-561581d42ff4.JPG
De ingreep is gedaan en het is goed gegaan :mrgreen: .

Vrijdag was de auto klaar en zaterdag kon ik naar VAG Techniek voor het uitschrijven van de EGR+DPF.
Onderweg naar brabant kreeg ik enkel motorstoring maar geen noodloop o.i.d. Dit had ik eigelijk wel verwacht.

1F1EB815-94E9-41D9-8C5E-6A50DBAAE046.JPG

179 euro voor het wegschrijven vind ik een redelijke prijs.

De auto loopt erg rustig en heel vloeiend. Turbo spoelt wat eerder op waardoor alles gewoon net wat fijner rijd.

D6407AB6-8D41-45A5-A646-CEB9A781899F.JPG

Je ruikt m wel ietsje als je erachter staat Stick Out Tongue

Maar hij rijd weer.

310.000 km nu.

hoop er nog lang van te kunnen genieten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
er zijn genoeg apk stations die voor een paar tientjes een oogje dicht knijpen:mrgreen:(y)

Update

92535fd0-26a4-4420-a480-561581d42ff4.JPG
De ingreep is gedaan en het is goed gegaan :mrgreen: .

Vrijdag was de auto klaar en zaterdag kon ik naar VAG Techniek voor het uitschrijven van de EGR+DPF.
Onderweg naar brabant kreeg ik enkel motorstoring maar geen noodloop o.i.d. Dit had ik eigelijk wel verwacht.

1F1EB815-94E9-41D9-8C5E-6A50DBAAE046.JPG

179 euro voor het wegschrijven vind ik een redelijke prijs.

De auto loopt erg rustig en heel vloeiend. Turbo spoelt wat eerder op waardoor alles gewoon net wat fijner rijd.

D6407AB6-8D41-45A5-A646-CEB9A781899F.JPG

Je ruikt m wel ietsje als je erachter staat Stick Out Tongue

Maar hij rijd weer.

310.000 km nu.

hoop er nog lang van te kunnen genieten.
goed bezig! waarom niet direct laten tunen tot 140pk
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
'
'een personenauto of bus met een datum eerste toelating van vóór 1 januari 2011en waarvan de uitstoot deeltjes (licht) is gemeten in g/km en een waarde heeft die kleiner of gelijk is aan 0,005 g/km of geen waarde heeft. ''

Net voor de apk even aanmelden bij de RDWBig Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!