Polo 6C TSI 1.0 of TSI 1.2

Goedemiddag heren,

Ik ben op zoek naar een Polo vanaf het 2015, maar ik zie vrij weinig ervaringen over de verschillen in het rijden van de modellen 1.0 TSI Bluemotion en 1.2 TSI. De 1.0 heeft natuurlijk 3 cilinders en de 1.2 4 cilinders.

Ik weet gewoon niet welke type motor ik zou moeten nemen. Wellicht dat jullie een advies hebben die mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Ikzelf heb de 1.2 TSI. Nooit gereden in een 1.0 TSI maar voor mij was al voldoende dat het 1 cilinder meer had. Daarnaast zou ik me niet blind staren op de opties want een multifunctionele stuur heb je al voor ongv 350-400 euro achteraf ingebouwd. Ik zou eerder kijken naar bijvoorbeeld regensensor/automatisch dimmend binnenspiegel, automaat, climate control, MIB2 scherm die zijn lastiger en/of duurder achteraf in te bouwen.

Zaken zoals achteruitrijcamera, parkeersensoren of stoelverwarming zijn eenvoudig achteraf in te bouwen
 
Volkswagen  X  X 
Dank voor jullie reacties.
Wel gek dat de 1.0 tsi dan 95pk heeft en de 1.2 90pk. Ben dan benieuwd wat voor verschil je merkt tijdens het rijden. Ook het feit dat ene motor 1 cilinder minder heeft dan de andere.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Na verkoop van mijn MK6 GTI heb ik ook een Polo 6c uit 2014 genomen. Wel een Fresh model (uit Duitsland). Wellicht ook iets voor jou? Vergeleken met de NL auto's is de mijne met veel meer opties vind ik. Stuk goedkoper :)

En ja ik zou ook voor 4 cilinder gaan en 1.2tsi. Fijner rijden en zuiniger (lange afstand).

Mijn fresh 6c met opties:

Multifunctionele stuur
Stoel verwarming
Parkeersensoren voor achter
DDC (sport / normaal stand)
Cruise
Regensensor
MIB2 scherm
Dimmend Binnenspiegel
Pano
110pk
En uiteraard met 6 bak :
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
Voor een leek rijden de 1.0 / 1.2 tsi vrijwel het zelfde.

Ik hoor het verschil tussen een 3 en 4 cilinder motor, en ik vind dat de 1.2tsi veel soepeler loopt.

Een vriend van heeft tijdelijk een 1.2 tsi polo en een 1.0 tsi ibiza gehad en hij vond de 1.2 lekkerder rijden en meer koppel.

Ik zou zelf voor de 1.2 tsi gaan:)

@Franklin Polo6C heeft een 1.0 misschien kan hij nog iets vertellen over de 1.0
 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Wel bijzonder dan dat VW de bluemotion uitbrengen die zuiniger schijnt te zijn, maar dat je meer toeren moet rijden om met vermogen op te kunnen trekken. Een nieuw model (1.0 TSI) uit 2015 is dus minder goed dan het model (1.2 TSI) uit 2014. Dat staat toch haaks op elkaar?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Ik heb beide gereden en vond het niet echt noemenswaard verschillen; de 1.0 vond ik wel een leuker, sportiever geluidje produceren. Mocht je voor DSG gaan, dan is aanpassing van de software bij de 1.0 echt een must, omdat het voor geen meter rijdt anders. Bij de 1.2 is het raadzaam en rijdt het wel beter.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Na verkoop van mijn MK6 GTI heb ik ook een Polo 6c uit 2014 genomen. Wel een Fresh model (uit Duitsland). Wellicht ook iets voor jou? Vergeleken met de NL auto's is de mijne met veel meer opties vind ik. Stuk goedkoper :)

En ja ik zou ook voor 4 cilinder gaan en 1.2tsi. Fijner rijden en zuiniger (lange afstand).

Mijn fresh 6c met opties:

Multifunctionele stuur
Stoel verwarming
Parkeersensoren voor achter
DDC (sport / normaal stand)
Cruise
Regensensor
MIB2 scherm
Dimmend Binnenspiegel
Pano
110pk
En uiteraard met 6 bak :
Zuiniger? Mijn 1.0 rijdt 1/24/ tot 1/24 op de snelweg.

1.0tsi heeft ook een getande distributie riem en geen ketting, wat ook beter is, tenminste ik kan me herinneren dat eerdere 1.2 en 1.4 modellen problemen hadden met een uitgerekte distributie ketting.
 
VW  Polo  1.0 TSI 
Voor een leek rijden de 1.0 / 1.2 tsi vrijwel het zelfde.

Ik hoor het verschil tussen een 3 en 4 cilinder motor, en ik vind dat de 1.2tsi veel soepeler loopt.

Een vriend van heeft tijdelijk een 1.2 tsi polo en een 1.0 tsi ibiza gehad en hij vond de 1.2 lekkerder rijden en meer koppel.

Ik zou zelf voor de 1.2 tsi gaan:)

@Franklin Polo6C heeft een 1.0 misschien kan hij nog iets vertellen over de 1.0
Volgens mij heeft de 1.2 niet meer koppel dan een 1.0. De verschillen zijn sowieso minimaal. Alleen het feit dat er 1 cilinder meer of minder is zal eerder het geluid/ervaring zijn. De 1.0 zal dus een iets zwaarder geluid maken en de 1.2 wat rustiger lopen.
 
VW  Polo  1.0 TSI 
Zuiniger? Mijn 1.0 rijdt 1/24/ tot 1/24 op de snelweg.

1.0tsi heeft ook een getande distributie riem en geen ketting, wat ook beter is, tenminste ik kan me herinneren dat eerdere 1.2 en 1.4 modellen problemen hadden met een uitgerekte distributie ketting.
Mijne doet qua verbruik hetzelfde en de 6c 1.2 tsi heeft ook een riem en geen ketting.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!