Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
7 april 2019
2,367
1,274
129
71
Oldeberkoop
Land
Netherlands
Accountnummer Spritmonitor.de
Spritmonitor.de
Nee niet van mijzelf. Maar wel karakteristiek voor tuning van deze motor. Wat je zegt over die toename klopt. Alleen is ook cruciaal op welk moment je over die vermogenstoename kunt beschikken. En dat is pas na een toerental waar je normaal gesproken zelden of nooit komt in de praktijk.
 
Volkswagen  Up! GTI  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Initiald

JensV

Bekend lid
15 april 2020
133
85
45
24
Land
Belgium
Hier mijn vermogenscurve, op 2750-3000 toeren zie ik toch dat mijn koppel het hoogst ligt en dit voel ik naar mijn mening wel hoor. Dit is dan wel de Polo 6R 1.2 en niet de 1.0 MPI
Screenshot_20201013-193248_Drive.jpg
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 

#uranograu

Bekend lid
10 april 2019
592
402
80
29
Land
Netherlands
@JensV Je auto heeft na tuning 78 pk en 120 nm? Dan heb je hem in mijn ogen van een trage auto getuned naar nog steeds een trage auto. Ik blijf bij m'n standpunt. Tuning zonder turbo = geld weggooien :rolleyes:

Ik ben er ooit 'ingetrapt' met een Golf 3 1.8 8v 90 pk: Scherpere nokkenas, andere luchtinlaat, lichter vliegwiel en een chip. Reed lekker hoor, maar als ik m'n auto gewoon verkocht had en de GTI van die tijd kocht, 2.0 115 pk, was ik veel goedkoper uit en nog sneller ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield

JensV

Bekend lid
15 april 2020
133
85
45
24
Land
Belgium
@JensV Je auto heeft na tuning 78 pk en 120 nm? Dan heb je hem in mijn ogen van een trage auto getuned naar nog steeds een trage auto. Ik blijf bij m'n standpunt. Tuning zonder turbo = geld weggooien :rolleyes:

Ik ben er ooit 'ingetrapt' met een Golf 3 1.8 8v 90 pk: Scherpere nokkenas, andere luchtinlaat, lichter vliegwiel en een chip. Reed lekker hoor, maar als ik m'n auto gewoon verkocht had en de GTI van die tijd kocht, 2.0 115 pk, was ik veel goedkoper uit en nog sneller ook.
Het is nog steeds een trage auto, heb ik ook niks over gezegd.
Het gaat erom hier of mensen het waard vinden of niet en dat is puur persoonlijk, voor de ene is 300 euro veel en voor de andere niet. Ik vond dit niet veel en dus was dit het voor mij wel waard. Hij is niet snel nu, maar je voelt het verschil en daar ging t hem om voor mij persoonlijk.
Als ik mijn auto zou verkopen, en 300 euro opleggen heb ik niet een snelle auto met vergelijkbare opties/comfort en technologie dusja
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 

Kelvin B.

Bekend lid
10 april 2020
576
161
59
24
Noord-Brabant
Land
Netherlands
Het is nog steeds een trage auto, heb ik ook niks over gezegd.
Het gaat erom hier of mensen het waard vinden of niet en dat is puur persoonlijk, voor de ene is 300 euro veel en voor de andere niet. Ik vond dit niet veel en dus was dit het voor mij wel waard. Hij is niet snel nu, maar je voelt het verschil en daar ging t hem om voor mij persoonlijk.
Als ik mijn auto zou verkopen, en 300 euro opleggen heb ik niet een snelle auto met vergelijkbare opties/comfort en technologie dusja

Heb ik ook hoor. Ondanks dat ik wel een turbo heb, heb ik gekozen voor een externe tuning box (powerbox). En die is ook niet zo krachtig als een echte OBD tuning. Ik haal nu bijvooreeld max. 120pk (of dat ook echt zo is, denk het niet) ipv 95pk en 215 nm ipv 175nm. Wel een groter verschil dan bij jou, maar alsnog minder dan een echte tuning. Het effect is dat de auto merkbaar soepeler optrekt, een stuk vlotter is. Maar het verschil is ook niet zo groot dat ik zeg 'wauw' wat is ie snel. Gewoon net wat meer misschien dan het doen van een fabrieksupdate naar 115pk. Mijn doel was ook niet om een meteen heel veel snellere auto te hebben. Gewoon een soepeler rijdende auto. Als jij tevreden met je keuze bent, dan is het goed.

Om mijn tevredenheids gevoel te testen, en zeker te weten dat het geen placebo effect was, heb ik het verschil met en zonder mijn tuningbox gemeten in tijd en snelheid met behulp van mijn dashcam. Ik heb hier een video en resultaten van staan in een apart topic. Bevestigd toch dat ie op sommige momenten ruim 6km/h sneller is dan zonder tuningbox, wat me uiteraard meer tevreden maakte.

Zie hier het topic: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/racechip-powerbox-metingen.16921/#post-278500
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: JensV