Polo 1.0 MPI 60 PK (bj 2014) chiptunen?

Nee niet van mijzelf. Maar wel karakteristiek voor tuning van deze motor. Wat je zegt over die toename klopt. Alleen is ook cruciaal op welk moment je over die vermogenstoename kunt beschikken. En dat is pas na een toerental waar je normaal gesproken zelden of nooit komt in de praktijk.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Initiald
Hier mijn vermogenscurve, op 2750-3000 toeren zie ik toch dat mijn koppel het hoogst ligt en dit voel ik naar mijn mening wel hoor. Dit is dan wel de Polo 6R 1.2 en niet de 1.0 MPI
Screenshot_20201013-193248_Drive.jpg
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
@JensV Je auto heeft na tuning 78 pk en 120 nm? Dan heb je hem in mijn ogen van een trage auto getuned naar nog steeds een trage auto. Ik blijf bij m'n standpunt. Tuning zonder turbo = geld weggooien :rolleyes:

Ik ben er ooit 'ingetrapt' met een Golf 3 1.8 8v 90 pk: Scherpere nokkenas, andere luchtinlaat, lichter vliegwiel en een chip. Reed lekker hoor, maar als ik m'n auto gewoon verkocht had en de GTI van die tijd kocht, 2.0 115 pk, was ik veel goedkoper uit en nog sneller ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
@JensV Je auto heeft na tuning 78 pk en 120 nm? Dan heb je hem in mijn ogen van een trage auto getuned naar nog steeds een trage auto. Ik blijf bij m'n standpunt. Tuning zonder turbo = geld weggooien :rolleyes:

Ik ben er ooit 'ingetrapt' met een Golf 3 1.8 8v 90 pk: Scherpere nokkenas, andere luchtinlaat, lichter vliegwiel en een chip. Reed lekker hoor, maar als ik m'n auto gewoon verkocht had en de GTI van die tijd kocht, 2.0 115 pk, was ik veel goedkoper uit en nog sneller ook.
Het is nog steeds een trage auto, heb ik ook niks over gezegd.
Het gaat erom hier of mensen het waard vinden of niet en dat is puur persoonlijk, voor de ene is 300 euro veel en voor de andere niet. Ik vond dit niet veel en dus was dit het voor mij wel waard. Hij is niet snel nu, maar je voelt het verschil en daar ging t hem om voor mij persoonlijk.
Als ik mijn auto zou verkopen, en 300 euro opleggen heb ik niet een snelle auto met vergelijkbare opties/comfort en technologie dusja
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Het is nog steeds een trage auto, heb ik ook niks over gezegd.
Het gaat erom hier of mensen het waard vinden of niet en dat is puur persoonlijk, voor de ene is 300 euro veel en voor de andere niet. Ik vond dit niet veel en dus was dit het voor mij wel waard. Hij is niet snel nu, maar je voelt het verschil en daar ging t hem om voor mij persoonlijk.
Als ik mijn auto zou verkopen, en 300 euro opleggen heb ik niet een snelle auto met vergelijkbare opties/comfort en technologie dusja

Heb ik ook hoor. Ondanks dat ik wel een turbo heb, heb ik gekozen voor een externe tuning box (powerbox). En die is ook niet zo krachtig als een echte OBD tuning. Ik haal nu bijvooreeld max. 120pk (of dat ook echt zo is, denk het niet) ipv 95pk en 215 nm ipv 175nm. Wel een groter verschil dan bij jou, maar alsnog minder dan een echte tuning. Het effect is dat de auto merkbaar soepeler optrekt, een stuk vlotter is. Maar het verschil is ook niet zo groot dat ik zeg 'wauw' wat is ie snel. Gewoon net wat meer misschien dan het doen van een fabrieksupdate naar 115pk. Mijn doel was ook niet om een meteen heel veel snellere auto te hebben. Gewoon een soepeler rijdende auto. Als jij tevreden met je keuze bent, dan is het goed.

Om mijn tevredenheids gevoel te testen, en zeker te weten dat het geen placebo effect was, heb ik het verschil met en zonder mijn tuningbox gemeten in tijd en snelheid met behulp van mijn dashcam. Ik heb hier een video en resultaten van staan in een apart topic. Bevestigd toch dat ie op sommige momenten ruim 6km/h sneller is dan zonder tuningbox, wat me uiteraard meer tevreden maakte.

Zie hier het topic: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/racechip-powerbox-metingen.16921/#post-278500
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: JensV
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!