Polo 1.0 MPI 60 PK (bj 2014) chiptunen?

Beste leden,

Ik rijd in een polo 1.0 MPI met een vermogen van 60 pk. Graag zou ik het vermogen van mijn polo willen verhogen.
Ik heb een beetje rondgekeken en zie op veel chiptune-sites staan dat het vermogen opgeschroefd kan worden naar 80pk.
Heeft iemand ervaring hiermee? En zouden jullie dit überhaupt aanraden om te doen? Waarom wel waarom niet?
 
Volkswagen  Polo  1.0 MPI 60pk 
Hey Daniël,
Ik zelf heb een 6R 1.2 met 60pk en met chiptuning kan je inderdaad maar minimaal resultaat behalen. Ik heb me bij de VAG goed laten informeren en zij gaven aan dat je er op de weg niet veel van zal merken, van die 10 à 20pk meer. Mij hebben ze het afgeraden in ieder geval (resultaat is het dan niet waard als je kijkt naar wat je er voor betaald).
Heel erg balen natuurlijk. Des te meer reden om de volgend keer een mooie Polo met wat meer vermogen aan te schaffenStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Hey Daniël,
Ik zelf heb een 6R 1.2 met 60pk en met chiptuning kan je inderdaad maar minimaal resultaat behalen. Ik heb me bij de VAG goed laten informeren en zij gaven aan dat je er op de weg niet veel van zal merken, van die 10 à 20pk meer. Mij hebben ze het afgeraden in ieder geval (resultaat is het dan niet waard als je kijkt naar wat je er voor betaald).
Heel erg balen natuurlijk. Des te meer reden om de volgend keer een mooie Polo met wat meer vermogen aan te schaffenStick Out Tongue

@Allison6R bedankt voor je snelle reactie. Ik ben toch wel oprecht benieuwd naar hoe het rijdt na het chiptunen. Kan me voorstellen dat mensen die in de chiptune wereld werkzaam zijn niet zo snel verschil zullen voelen omdat ze zelf niet in een trage 1.0 met 60 PK rijden. Wellicht dat ik er wel super tevreden mee zal zijn? Nou ja, dat hoop ik. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.0 MPI 60pk 
Over het algemeen kun je zeggen dat chiptunen eigenlijk alleen zinnig is bij motoren met een turbo.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik denk dat wat je er evt van merkt bij lange na niet opweegt tegen de kosten. Het is niet voor niets dat gerenommeerde VAG chippers als VAG techniek en JD het afraden.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
@Allison6R bedankt voor je snelle reactie. Ik ben toch wel oprecht benieuwd naar hoe het rijdt na het chiptunen. Kan me voorstellen dat mensen die in de chiptune wereld werkzaam zijn niet zo snel verschil zullen voelen omdat ze zelf niet in een trage 1.0 met 60 PK rijden. Wellicht dat ik er wel super tevreden mee zal zijn? Nou ja, dat hoop ik. Stick Out Tongue
Ja, dat zou goed kunnen! Ik heb het zelf niet gedaan, dus ik heb ook geen idee hoor. Rijd alleen wel eens in de Golf van m'n vriend (150pk), en dat is wel een wereld van verschil kan ik je vertellen hahah!
Maar als je het geld het waard vindt, kan je het er zeker op wagen! Met een beetje geluk halen ze zelfs nog iets meer vermogen eruit.
Ik ben ook wel benieuwd in ieder geval, dus als je het gaat doen, hoor ik het heel graag van je!:)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar
@Daniël1998 Ben je van plan dit te doen uit nieuwsgierigheid of volg je toch merendeel hun advies om dit niet te doen? Ik rij namelijk ook in een 60PK en ben ook zeer nieuwsgierig of dit een merkbaar verschil zou geven, vaak hoor ik inderdaad dat deze 'winst' te weinig is voor de prijs. Bij mij zou het gaan over 380 euro (All incl.) waar je bij meeste tuners toch tegen de 500 aan zit. Indien je dit toch laat doen hoor ik graag of dit de moeite is, ik twijfel nog.
Dit hieronder zou de voor en na-curve moeten zijn van mijn auto, maar weet dus niet of dit de moeite is of niet
1588436071165.png
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Persoonlijk als je de auto houd voor een tijdje zou ik het wel doen, bij de VW UP is het wel goed merkbaar 60pk vs 75pk.
Stel ik zou zo UP of Polo hebben met 60pk zou ik hem zeker chippen naar 80. Als je die 75pk hebt is het gewoon teduur voor 80pk.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
33% meer vermogen uit een atmosferische motor lijkt me wel heel enthousiast. Dat zou je absoluut merken. Maar ik kan het me haast niet voorstellen toch?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Op zich doe ik maar 7-10PK erbij want is dezelfde motor als de 70PK enkel elektronisch begrensd maar die halen ze er ook af dan.
Weet niet hoe dat met de 6C zit natuurlijk
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
33% meer vermogen uit een atmosferische motor lijkt me wel heel enthousiast. Dat zou je absoluut merken. Maar ik kan het me haast niet voorstellen toch?
Hij is officeel gewoon 75pk maar in sommige modellen terug getuned naar 60pk, dus de echte tuning zit hem in de 75pk naar 80 wat dus 5pk winst is door tuning.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI en Sal
5NM verschil zal je nauwelijks merken aan trekkracht. Een VW-up heeft dan het voordeel dat die erg licht is, maar bij een Polo met 100NM max. koppel moet je echt niet veel verwachten. Je komt er mee van A naar B en dat is dan prima, moet je denken. Anders wordt het inruilen voor een andere uitvoering.

Schermafbeelding 2020-05-02 om 22.43.26.png
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
5NM verschil zal je nauwelijks merken aan trekkracht. Een VW-up heeft dan het voordeel dat die erg licht is, maar bij een Polo met 100NM max. koppel moet je echt niet veel verwachten. Je komt er mee van A naar B en dat is dan prima, moet je denken. Anders wordt het inruilen voor een andere uitvoering.

Schermafbeelding 2020-05-02 om 22.43.26.png

Tja 5nm koppel extra is helemaal niets.
Ik zou hier ook geen geld in steken.
20pk klink lekker.
Maar als het koppel bijna niet veranderd zal je er weinig van merken
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
En als het koppel van 108 naar 124 gaat, is dat de moeite dan? Dat is namelijk voor mijn auto zo. Sorry dat ik het in dit topic allemaal vraag maar ik vond dit topic en dacht er geen nieuwe over te maken.
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
En als het koppel van 108 naar 124 gaat, is dat de moeite dan? Dat is namelijk voor mijn auto zo. Sorry dat ik het in dit topic allemaal vraag maar ik vond dit topic en dacht er geen nieuwe over te maken.


Ik heb zelf geen ervaring met chippen, maar denk dat je dat ook niet echt zult voelen.. 16Nm extra is ook niet heel veel. Ik had ooit een 6r met 112Nm en rij nu een 6c met 160Nm (weliswaar met turbo), maar het verschil tussen deze 2 voel ik wel.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!