PDC achteraf inbouwen

Hallo allemaal!!

ik heb ook die set uit polen in mijn polo gebouwd!! het was wel even een werkje maar het resultaat mag er zijn en werkt net als fabrieks-af!!!! errrug blij mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kapje op stuurhuis verwijderen ivm PDC inbouw

Hallo Allemaal,

Ik heb afgelopen weekend een OEM PDC setje ingebouwd (carsystems.pl), op zich prima klusje:
- bumper eraf, gaten geboord met een stappenboor, kabeltjes aangesloten en een kabeltje naar voren getrokken.. Daar moeten de 3 draadjes volgens de handleiding op een stekker gesoldeerd worden.. Op zich geen probleem ware het niet dat ik het onderste deel van de stuurbehuizing er niet af krijg.. (en ik (nog) geen zin heb om het stuur er helemaal af te halen)
Heeft iemand de gouden tip? Nu ziet het er mooi uit, maar blijven de piepjes nog in het doosje :lol:

IMG347.jpg
 
onderste deel van het dashboard is er niet af te halen.
het dash van de polo bestaat uit 1 deel, dus dat betekend of het gehele dash eruit halen of jezelf in een moeilijke positie wringen om het gedaan te krijgen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hoi Jan, dat ziet er inderdaad "massief" uit.. Even voor de zekerheid: Het gaat mij om de boven en onderkap net achter het stuur.. dat zijn twee helften die opelkaargeklikt zitten.
Waarbij het onderste deel met drie schroefjes vastzit. De stekker die daaronder zit is een soort episch centrum voor de auto (CAM). is daar overigens een helder diagrammetje van te vinden? Jammer dat die stekker op zo'n onhandige plaats zit!

Grt Joris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jan, dat ziet er inderdaad "massief" uit.. Het gaat mij overigens om de boven en onderkap net achter het stuur.. dat zijn twee helften die opelkaargeklikt zitten.
Waarbij het onderste deel met drie schroefjes vastzit. De stekker die daaronder zit is een soort episch centrum voor de auto (CAM). is daar overigens een helder diagrammetje van te vinden?

Grt Joris

Bedoel je nou de kappen van de stuurkolom? die zijn inderdaad los te halen, verder van het dash achter het stuur zit alles aan elkaar gesmolten ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja die bedoel ik, alleen dan eraf halen zonder het stuur er ook af te halen.. moet dat lukken?
Die stekker heet trouwens de T41 connector, ben hard aan het googlen naar meer info :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Ok Thanks allemaal voor de tips!
Ik ga gewoon het stuur er even netjes afhalen.. Frits, weet jij hoe die draadjes precies zitten? Die +12v after ignition moet die op een speciaal plekkie? Op de plaatjes van carsystems.pl wordt ik er nog niet erg veel wijzer van!
 
Hallo,

Afgelopen weekend hier ook PDC Ingebouwd met originele componenten , van de dealer kreeg ik te horen dat achteraf origineel niet mogelijk was.
Toch op onderzoek uitgegaan en onderdeel-nummers aangevraagd , aan de hand daarvan de regelmodule en de zoemer besteld. Bumper had ik compleet gevonden in kleur met sensoren er origineel al in , mijn bumper was kapot dus moest toch al vervangen ;)

De stekkers voor op de regelmodule heb ik besteld bij de dealer samen met een aantal pennetjes met een 15 cm draad eraan om verder de draden eraan te solderen naar het kabelboompje van de sensoren en de zelfgemaakte kabelboom naar het dashboard toe .
Ik heb hier niet de stuurkolom los gehaald maar de kabels uit de kabelboom getrokken onder bij het stuur.

Even activeren met vag com en het werkt , zowel het piepje als op de Rns-510 optisch beeld.

Groet,
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 
Hallo,

Afgelopen weekend hier ook PDC Ingebouwd met originele componenten , van de dealer kreeg ik te horen dat achteraf origineel niet mogelijk was.
Toch op onderzoek uitgegaan en onderdeel-nummers aangevraagd , aan de hand daarvan de regelmodule en de zoemer besteld. Bumper had ik compleet gevonden in kleur met sensoren er origineel al in , mijn bumper was kapot dus moest toch al vervangen ;)

De stekkers voor op de regelmodule heb ik besteld bij de dealer samen met een aantal pennetjes met een 15 cm draad eraan om verder de draden eraan te solderen naar het kabelboompje van de sensoren en de zelfgemaakte kabelboom naar het dashboard toe .
Ik heb hier niet de stuurkolom los gehaald maar de kabels uit de kabelboom getrokken onder bij het stuur.

Even activeren met vag com en het werkt , zowel het piepje als op de Rns-510 optisch beeld.

Groet,
lekker bezig
gefeliciteerd met je mooie modificatie
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!