PDC achteraf inbouwen

de vraag is alleen hoe maak je de sensoren vast...dat is hier niet helemaal duidelijk.
Het lijkt er op dat achter het rode plastic een plakstrip zit. Dit is volgens mij alleen te gebruiken als je een bumper hebt waar al gaten in zitten.

De after-market vallen erom heen zoals deze:
http://www.volkswagen.nl/volkswagen...rkeerhulp/4-parkeersensoren_3.html?model=Polo
Zelf heb ik deze ook, maar ik moet er wel bij vertellen dat deze een stuk minder is dan de af-fabriek.
 
Er is ook een systeem verkrijgbaar (niet van VW) dat niet gebruik maakt van individuele sensoren, maar van een strip over de volledige breedte van de achterbumper. Daarvoor is het niet nodig om gaten oid in de bumper te maken. Ik zal eens op zoek gaan of ik dat kan vinden.

EDIT: Een speurtochtje levert al drie systemen op (van verschillende prijsklassen). Heb zelf overigens met alle geen ervaring (altijd af-fabriek sensoren gehad in m'n auto's):
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
beste vwfrits2005,
ik wilde ook achteraf fabrieksaf pdc inbouwen en had bij een bedrijf in rotterdam alvast 2x pdc module gekocht (1 voor mijn polo en de andere voor die van mijn vader).
alleen wil ik er niet meer mee doorgaan omdat ik vind dat het te duur word.
als je interesse hebt om pdc orgineel in te bouwen heb ik zo een module voor je.
je kan het beste een bumper vinden met pdc al ingebouwd, zoals bij dat bedrijf waar ik die module heb gekocht hebben ze een heleboel liggen.
stuur een pb als je interesse hebt.
en voor de overige mensen ik heb er dus 2 staan en wil ze verkopen.
mvg Sero
 
Tot voor kort waren er twee soorten bumpers leverbaar maar sind kort nog maar 1 type zonder PDC gaten
Er zijn nu losse houders te koop en dien je zelf de gaten te maaken ik meen dat die houders iets van 5 euro per stuk zijn
Hoe ze bevestig worden weet ik nog niet ik vermoed kitten
Grt Donna
 
Dat is mooi en hoe heb je de sensoren bevestigd in de bumper.?
Je moet rns nog codeerden om beeld te krijgen ik kan volgende week wel eens kijken welke byte je moet hebben
Maar ik vermoed dat het ook wel te vinden is op het web
Grt Donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!