Overleden of is er nog hoop

Ik maak me nu toch wel zorgen of de garage dan alles wel goed heeft vervangen. Ze doen er ook aardig nonchalant over. Ik moet niet over de distributieriem praten als ik er geen verstand van heb. Dit zou bij dit type riem horen. Ik heb gevraagd om een andere exemplaar te laten zien; maar dit was niet mogelijk.

Echt balen dit. Ik weet nu niet of dit bij dit type INA- riem hoort of dat het een productiefout is.

Toch maar even langs een andere garage rijden voor een second opinion denk ik.
 
Volkswagen  Polo 9N Athene  1.4 16V 75 PK 
Ik maak me nu toch wel zorgen of de garage dan alles wel goed heeft vervangen. Ze doen er ook aardig nonchalant over. Ik moet niet over de distributieriem praten als ik er geen verstand van heb. Dit zou bij dit type riem horen. Ik heb gevraagd om een andere exemplaar te laten zien; maar dit was niet mogelijk.
Dat vind ik behoorlijk bijdehand van je garage, ik zou na zo'n opmerking sowieso naar een andere gaan.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 
Ja inderdaad. Ik vind het ook echt niet prettig om er weer naar terug te gaan. Ze hebben de auto gewoon zo goedkoop mogelijk 'rijdend' gekregen, maar of het allemaal goed is gebeurd heb ik mijn twijfels bij. Wat ik al eerder aangaf is dat de auto nog steeds erg 'traag' voelt. Kan het zijn dat ze misschien de distributieriem niet op tijd hebben gezet? Is dit iets wat ik zelf kan controleren of de riem op tijd staat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Volkswagen  Polo 9N Athene  1.4 16V 75 PK 
Ja inderdaad. Ik vind het ook echt niet prettig om er weer naar terug te gaan. Ze hebben de auto gewoon zo goedkoop mogelijk 'rijdend' gekregen, maar of het allemaal goed is gebeurd heb ik mijn twijfels bij. Wat ik al eerder aangaf is dat de auto nog steeds erg 'traag' voelt. Kan het zijn dat ze misschien de distributieriem niet op tijd hebben gezet? Is dit iets wat ik zelf kan controleren of de riem op tijd staat?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Of er zit toch meer schade in de motor... Denk hierbij aan compressieverlies door slecht dichtende kleppen, gebroken spie in het kruk of nokkenastandwiel. Zonder meten en uitvoeren van verschillende testen is het zeer lastig om de oorzaak van het vermogensverlies te achterhalen. Voor het controleren van de timing moet de motor redelijk ver uit elkaar gehaald worden. Krukaspoulie moet eraf om de beschermkappen van de distributieriem te verwijderen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!