Opzoek naar degenen die achteraf oem xenon hebben.

Vandaag toch maar even gebeld omdat ik er niet tegen kon.

Toch maar even schreeuwen en schelden doet wonderen!
V9JYmkz.gif
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Hallo allemaal,

Ik rijd een Polo BM van eind 2011, waar ik vorig jaar na veel ellende met diverse sets Dectane koplampen, door VAS Technics in Zeist originele bi-xenon lampen heb laten inbouwen.

Ik ben heel tevreden met deze koplampunits, maar net zoals bij anderen werken bij mij twee zaken niet, die ik toch wel storend vind:

1) De koplamphoogteverstelling, via het 'wieltje' naast het stuur, werkt niet. Ik meen te hebben gehoord dat dit een APK eis is en mijn auto moet eind dit jaar voor het eerst gekeurd worden. Welke mogelijkheden zijn er om de koplamphoogteverstelling bij mijn BM werkend te krijgen? Is het mogelijk dit toch via het bestaande wieltje naast het dashboard te doen of moet dit door installatie van de sensoren zodat er automatische koplamphoogteverstelling plaatsvindt, net als bij de Polo's met Xenon af-fabriek? En weet iemand waar ik een van deze twee oplossingen zou kunnen laten installeren? VAS Technics heb ik ook gevraagd maar daar krijg ik geen reactie.

2) Het grootlichtsignaal werkt niet als de verlichtingsschakelaar op stand 0 of 1 staat, wel op stand 2 (dimlicht). Hoe is dit op te lossen? Ook hier krijg ik geen antwoord op van VAS Technics.

Heeft iemand van jullie met een BM met achteraf ingebouwde originele Xenon-koplamen met LED voor deze twee zaken al werkend gekregen? En zo ja, waar en hoe is dit gedaan?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!

Groet,

Martijn
 
Hallo allemaal,

Ik rijd een Polo BM van eind 2011, waar ik vorig jaar na veel ellende met diverse sets Dectane koplampen, door VAS Technics in Zeist originele bi-xenon lampen heb laten inbouwen.

Ik ben heel tevreden met deze koplampunits, maar net zoals bij anderen werken bij mij twee zaken niet, die ik toch wel storend vind:

1) De koplamphoogteverstelling, via het 'wieltje' naast het stuur, werkt niet. Ik meen te hebben gehoord dat dit een APK eis is en mijn auto moet eind dit jaar voor het eerst gekeurd worden. Welke mogelijkheden zijn er om de koplamphoogteverstelling bij mijn BM werkend te krijgen? Is het mogelijk dit toch via het bestaande wieltje naast het dashboard te doen of moet dit door installatie van de sensoren zodat er automatische koplamphoogteverstelling plaatsvindt, net als bij de Polo's met Xenon af-fabriek? En weet iemand waar ik een van deze twee oplossingen zou kunnen laten installeren? VAS Technics heb ik ook gevraagd maar daar krijg ik geen reactie.

2) Het grootlichtsignaal werkt niet als de verlichtingsschakelaar op stand 0 of 1 staat, wel op stand 2 (dimlicht). Hoe is dit op te lossen? Ook hier krijg ik geen antwoord op van VAS Technics.

Heeft iemand van jullie met een BM met achteraf ingebouwde originele Xenon-koplamen met LED voor deze twee zaken al werkend gekregen? En zo ja, waar en hoe is dit gedaan?

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!

Groet,

Martijn

Deze topic lezen en je weet een hoop meer.

Op de manier hoe ik het nu inbouw is af fabriek en werkt zoals het moet werken.
 
Deze topic lezen en je weet een hoop meer.

Op de manier hoe ik het nu inbouw is af fabriek en werkt zoals het moet werken.

Helemaal waar en doe ik ook steeds :) Alleen ik snap niet zoveel van programmeren en zelf vanalles inbouwen en omcoderen (zelfs ook niet na het lezen van de topics hierover) en wilde dus eigenlijk gewoon weten of iemand het werkend heeft gekregen (dus of het kan in een BM) en of iemand een bedrijf weet die dit kan doen (liefst in noord-Nederland)...
 
Vandaag sensor voor hoogteverstelling besteld.
Deze komt met een bevestigingsbeugel wat je 2e hands niet kan vinden.
Ook bij het bestellen Kan je deze alleen als compleet set bestellen dus maar gedaan.
Kosten 150,-

Deze komt vrijdag binnen en maandag wordt de nieuwe bcm gecodeerd door de dealer.
Als alles mee zit is alles dan werkend en laat het wel weten.
 
Kan iemand mij a.u.b raad geven waar jullie dit aan zouden sluiten het best.
Ik zit er in de twijfel.

Draad op de foto hieronder moet aangesloten worden op een massa punt. Ik heb overal gezocht maar kan geen massa vinden?

ImageUploadedByTapatalk1400182573.246711.jpg

De draad hieronder moet aangesloten worden op een geschakelde plus , over een zekering hebben ze het niet over.
Waar zouden jullie deze op aansluiten?

ImageUploadedByTapatalk1400182637.635899.jpg


En deze draad moet op een permanent plus (fusebox) staat in de handleiding. Er zat een stekkertje aan vast wat ik er per ongeluk afgeknipt heb. Kan ik er weer aan vast solderen dus geen probleem. Waar zou je deze het beste kunnen aansluiten?

ImageUploadedByTapatalk1400182773.112195.jpg


Hoor graag wat jullie zouden doen!!
 
Al het staalwerk en aluminium is massa bij een auto. Als je de linkerdeksel van het dashboard er afhaalt dan zie je daar plek zat voor een massa Stick Out Tongue

Even meten waar een constante plus op staat. Met een beetje geluk is de zekeringkast een permanente plus.

Geschakelde plus via een relais op de 12v aansluiting in het interieur.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Al het staalwerk en aluminium is massa bij een auto. Als je de linkerdeksel van het dashboard er afhaalt dan zie je daar plek zat voor een massa Stick Out Tongue

Even meten waar een constante plus op staat. Met een beetje geluk is de zekeringkast een permanente plus.

Geschakelde plus via een relais op de 12v aansluiting in het interieur.

Hmmmmmmm

Kan je wat dummy proef zijn ghahahahahah

Snap de massa wel, maar daarna ben ik verdwaald.

Zo staat het in de handleiding trouwens.

ImageUploadedByTapatalk1400184411.436092.jpg
 
Volgens mij moet je ook een constante plus achter je radio/nav hebben. Beter is om uit je zekeringkast te pakken.

Is het niet zo dat je de kabel/stekker aan de achterkant in je zekeringkast moet leiden, waarna je aan de voorkant een zekering erin zet ?
Meen ooit zoiets mee gekregen te hebben.

yep:
am sicherungskasten unterhalb des lenkrads gibt es ein paar sicherungshalter mit dauerplus, welche nicht belegt sind. habe da meine 12V für meinen RLS her genommen. kann ja heute nochmal schauen, welche genau das sind

Dit waren mijn Google zoektermen:
https://www.google.nl/search?q=vw+polo+6r+Dauerplus+an+Sicherungskasten
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!