Onverklaarbaar gebonk

Ik woon in Den Haag en een goede bekwame betrouwbare garage vinden is gewoon ontzettend lastig met beschikking over leenauto. Als iemand hier een goed adres weet hoor ik het graag, zolang ik maar niet zonder vervoer zit en alleen al leegloop op voor een leenauto te betalen…
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Je zou mpcarworks even kunnen contacten in Den Haag. Zeer kundige garage, alleen weet ik niet of jij leen vervoer ter beschikking stelt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
De garage verwacht dat het de homokineet is die stuk is. Ze hebben het probleem niet meegemaakt maar na een scherpe bocht hoorde hij het tikken. Vind het wel frappant dat het bij mij elke keer op de snelweg gebeurd na al kilometers rechtdoor te rijden (a4). Moet nog meer info krijgen over de kosten etc
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Ik heb de garage gevraagd om mijn auto volledig te controleren, ze willen de aandrijfassen vervangen, motorsteunen (kan wel kloppen) en verder klein onderhoud. Dan zou mijn auto hopelijk het weer 1 a 2 jaar ermee kunnen redden. Ik hoop dat het vervangen van de aandrijfassen het probleem weghaalt, ga er van uit van wel gezien de klachten, ondanks erg vreemd, wel overeen komen

Het begint met tikkend geluid wat steeds erger en harder word met trillen/schudden. Soort van iets dat tegen je velg aan ratelt/tikt.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Ik heb de garage gevraagd om mijn auto volledig te controleren, ze willen de aandrijfassen vervangen, motorsteunen (kan wel kloppen) en verder klein onderhoud. Dan zou mijn auto hopelijk het weer 1 a 2 jaar ermee kunnen redden. Ik hoop dat het vervangen van de aandrijfassen het probleem weghaalt, ga er van uit van wel gezien de klachten, ondanks erg vreemd, wel overeen komen

Het begint met tikkend geluid wat steeds erger en harder word met trillen/schudden. Soort van iets dat tegen je velg aan ratelt/tikt.
Kan het niet het hitteschild zijn? Volgens mij zit er ook een bij het wiel.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Kapotte homokineet/aandrijfas maakt een “roketok” geluid meestal met een scherpe bocht met maximaal sturen en dan gas geven.
Soms wilt de as ook gaan trillen bij bepaalde snelheden.

Maar een garage kan zo een geluid beter beoordelen dan wij op een forum.
Inderdaad! als een as gaat trillen bij bepaalde snelheden/optrekken is het vaak de binnenste homokineet die t opgegeven heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!