Onderhoudsbeurt

Beste forum leden,

ik vroeg mij af om de hoeveel jaar een Polo 6r een onderhoudsbeurt nodig heeft. Volgens de boardcomputer is het over ongeveer 15.000 km. Het laatste onderhoud is echter van januari 2020.

Ik heb gelezen dat het in eerste instantie iedere 2 jaar nodig is. Echter later weer gehoord dat gewijzigd is naar om de 1 jaar.

Ik hoop dat iemand van hier het antwoord weet!
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Even in je boekje kijken, daar staat alles in. Ik hou persoonlijk als vuistregel aan: om en om grote/kleine beurt. Dus dan heb je iedere 2 jaar een grote beurt en iedere 2 jaar een kleine beurt.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720
Ik zou lekker 15k/jaar olie en filter, en 30k/2jaar "grote" beurt aanhouden. 30k rijden op je olie in een kleine downsize turbomotor gaat natuurlijk helemaal nergens over. Tenzij je een leasebak hebt dan boeit het natuurlijk niemand.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Licht er aan wat voor olie er in de auto is gegaan de laatste keer.
Indien dit geen longlife olie is moet hij om
De 15.000 of 1 jaar.
Indien wel longlife 30.000 2 jaar, hier geld voor beide MAX km of MAX jaar.

Persoonlijk zou ik elk jaar een beurt doen, iig de olie verversen
Top dankjewel !
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Ook voor longlife olie is 30k gewoon lang. Olie doet wel meer dan smeren.... Wat kost 5 liter castrol olie en een oliefilter nou? Nog geen 6 tientjes. Die intervallen van volkswagen slaan gewoon nergens op . Ik doe het in ieder geval om de 15k met longlife castrol olie :) maarja ik ben niet zo van de verkeerde zuinigheid
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: lennaert720
Ook voor longlife olie is 30k gewoon lang. Olie doet wel meer dan smeren.... Wat kost 5 liter castrol olie en een oliefilter nou? Nog geen 6 tientjes. Die intervallen van volkswagen slaan gewoon nergens op . Ik doe het in ieder geval om de 15k met longlife castrol olie :) maarja ik ben niet zo van de verkeerde zuinigheid

Doe ik ook en ik laat tussen de beurtjes door ook een half jaar erna de APK doen zodat de Polo 2 keer per jaar nagekeken wordt :)
 
  • Haha
Waarderingen: Rosinfield
Ik houd altijd aan:
15k of 1 jaar.

15k (of jaar 1) -> kleine beurt
30k (of jaar 2) -> grote beurt
45k (of jaar 3) -> kleine beurt
60k (of jaar 4) -> Grote beurt

en zo door
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hier gewoon volgens het boekje; om de 30 000 (of twee jaar). Als je niet veel korte stukken rijdt en/of er op los scheurt, kan dat prima . Ben bijna aan 60 000; oliepeil is prima en olie ziet er nog prima uit. Overigens krijg je vanzelf een melding wanneer eerder onderhoud vereist is.
Ik denk dat de "niet verkeerde zuinigheid" voortkomt uit het idee dat zo'n lang interval niet goed kan zijn, maw uit onzekerheid, angst. Maar die is puur gebaseerd op emotie en niet op feiten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW en Schil
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!