Onaangename geur airco, what to do

Hi all, nu de zomer er weer aankomt begin ik me toch wel te irriteren aan de onaangename geur die uit m'n airco komt. Iemand een idee of ik dit zelf kan verhelpen door bijvoorbeeld m'n interieurfilter of overige filters te vervangen? Koudemiddel hoeft nog niet bijgevuld te worden. Dit is in 2017 nog gedaan.

Iemand een idee of het verstandig is om dit zelf te vervangen of toch even langs de garage?
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Ik heb zelf ook het probleem, ik heb een geurbom geprobeerd echter mocht dit helaas niet baten..
Morgen heb ik een afspraak staan bij de dealer ! Prijzig.. maar dan gaan we er vanuit dat het dan over is :)
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Even naar de action rijden, een airco verfrisser halen (a 2,50) en gebruiken.
Meestal licht dit aan bacterievorming door (onjuist) gebruik van de airco. In de blaasslangen van de airco is het een (zeer) vochtig klimaat wat resulteert in vorming van bacteriën. Het circuleren van de lucht met de verfrisser maakt schoon.

Een aircoverfrisser gaat dit tegen en zal je airco weer lekker laten ruiken. Doe ik ieder voorjaar en heb nooit last van een stinkende airco.
Je hebt m in verschillende geuren. Onder andere Ocean en anti tabacco.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Mijn stappenplan wat meestal helpt:

  1. Interieur filter verwijderen,
  2. auto starten,
  3. airco + ventilatie vol aan,
  4. recirculatie aan,
  5. alle ramen dicht,
  6. flesje airco reiniging in de auto zetten,
  7. dit even 15min laten circuleren
  8. Auto uitzetten en laten luchten.
  9. NIEUW interieur filter
  10. (Als tip spuit van airco reiniger in de bak waar het interieur filter in zit)
Bij mij mislukt
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ik draai altijd de ventilatieroosters dicht en zet de verwarming op het warmst en de snelheid op 4. Zo circuleert de warmte terug in het kanaal en dood alle 'bacteriën'. Interieurfilter eens in de zoveel tijd vervangen is ook geen overbodige luxe..
 
.  .  . 
Wat wij bij onze klanten doen:

- Ozon apparaat in de auto, interieurfilter er uit, binnen recirculatie aan, auto laten draaien met airco ingeschakeld voor minimaal 15 tot 30 min
- Dan ozon apparaat er uit, flesje airco-refresment er in en nog 15 tot 30 min laten draaien
- Dan kun je het best de motor nog een tijdje laten draaien, airco uit, verwarming op max warm.
- Schoon interieurfilter er in
 
  • Leuk
Waarderingen: Martien en VM407
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!