Olieverbruik Polo AW

Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Ik verbaasde mij er ook over dat bij de koude motor het olie peil zeer laag was. Blijkt dat het moet op bedrijfstemperatuur en vervolgens 5 minuten wachten.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7.5 (FL)  1.5 TSI 150PK 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Dan zou je olie toch lager moeten uitkomen als je hem pijltmet warme motor omdat dan de olie nog overal in de motor zit zo is het mij altijd geleerd
Dat was ook mijn eerste gedachte maar de praktijktest viel toch anders uit. Olie bij “ koude” motor peilen, bijna geen olie op de stok. (Zo heb ik het ook geleerd en altijd gedaan)
Olie bij “warme” motor en 5-10 min wachten, olie perfect op peil na 10k km met een 1.5 TSI motor.
 
Volkswagen  Golf 7.5 (FL)  1.5 TSI 150PK 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Dat was ook mijn eerste gedachte maar de praktijktest viel toch anders uit. Olie bij “ koude” motor peilen, bijna geen olie op de stok. (Zo heb ik het ook geleerd en altijd gedaan)
Olie bij “warme” motor en 5-10 min wachten, olie perfect op peil na 10k km met een 1.5 TSI motor.
Bedankt voor de info maar wat apart
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Jm89 dat is heel netjes toch dat de auto geen olie verbruikt ik heb ooit een c vectra 2.2 gehad die deed liter op 2.5 a 3000 kilometer ik vond het best veel.maar het bleek dat het met tsi van audi nog beroerder was dus dan is dit heel netjes
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
De mijne loopt ook al aardig naar de 60000 en ook nog niet hoeven bijvullen. Wat overigens natuurlijk niet betekent dat er geen olie wordt verbruikt ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
De mijne loopt ook al aardig naar de 60000 en ook nog niet hoeven bijvullen. Wat overigens natuurlijk niet betekent dat er geen olie wordt verbruikt ;)
Daarom zei ik ook hij stond niet meer helemaal netjes op het streepje dus er is zeker wel wat uit maar dat is minimaal.
zal per motor verschillend zijn denk ik en hoe er mee om word gegaan. ik rij nooit korte stukjes zit minimaal aan de 200 km per dag door de weeks dus de auto is altijd iedere dag goed warm en word goed gebruikt....
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Daarom zei ik ook hij stond niet meer helemaal netjes op het streepje dus er is zeker wel wat uit maar dat is minimaal.
zal per motor verschillend zijn denk ik en hoe er mee om word gegaan. ik rij nooit korte stukjes zit minimaal aan de 200 km per dag door de weeks dus de auto is altijd iedere dag goed warm en word goed gebruikt....
Hier wel veel korte stukjes en paar x bijgevuld. Bijna 24.000km’s staan er nu op.
Wel zelf gecheckt, zien dat die niet helemaal vol zat en bijvullen.

Niet dat er een melding is gekomen of iets.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Hoe kom je daar bij? Olie meten is toch ALTIJD met koude motor? Zo is het mij althans wel geleerd toen k mn rijbewijs haalde vroeger......
Maar de vraag is open: Hoe kom je erbij? Staat t ergens genoteerd in n onderhoudsboekje?
klopt dit is mij ook geleerd 2 jaar geleden met het behalen van het rijbewijs. Bij het peilen van de auto of agrarische machines doe ik het ook altijd als de motor koud is.
wat mij ook is geleerd is dat olie dunner wordt als de temperatuur stijgt maar zich ook meer uitzet. Vandaar dat bij het peilen van de motorolie bij een warme motor, er eer olie op het peilstok zit als bij een koude motor.
Dit is wat mij aangeleerd is en wat ik uit ervaring kan vertellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI BM 140 PK 
klopt dit is mij ook geleerd 2 jaar geleden met het behalen van het rijbewijs. Bij het peilen van de auto of agrarische machines doe ik het ook altijd als de motor koud is.
wat mij ook is geleerd is dat olie dunner wordt als de temperatuur stijgt maar zich ook meer uitzet. Vandaar dat bij het peilen van de motorolie bij een warme motor, er eer olie op het peilstok zit als bij een koude motor.
Dit is wat mij aangeleerd is en wat ik uit ervaring kan vertellen.
Bij mij is het oliepeil ver boven de max als ik met koude motor peil, met warme motor netjes net onder de max
 
Polo  6c  Verkocht 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!