Olieverbruik Polo AW

Hier wel veel korte stukjes en paar x bijgevuld. Bijna 24.000km’s staan er nu op.
Wel zelf gecheckt, zien dat die niet helemaal vol zat en bijvullen.

Niet dat er een melding is gekomen of iets.
Ik heb hem niet bijgevuld gedurende de 30.000km tussen de beurtjes nog nooit bijgevuld tussen de beurtjes eigenlijk ook nog nooit een melding gehad.
Zat vlak voor de beurt van vorige week iets onder de Max streep. en geloof me ik gebruik hem heeeeel erg goed die GTI haha maar ALTIJD eerst de motor warm voor ik los ga
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ah top, tnx. Was uiteraard ook niet als aanval bedoeld ;). Maar dat gezegd hebbende: het verband mij wel. Zo heb ik het nooit geleerd. Ga binnenkort even op deze manier peilen. Ben erg benieuwd.

lees dit nu pas. Ga dit ook eens proberen. Nooit geleerd zo.
Lees dit nu pas. Zal dit ook eens proberen. Ik heb altijd geleerd dat de motor juist koud moet zijn. Bij mijn oude Polo 6N was dat tenminste, uurtje wachten en peilen maar.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Welke olie doen jullie in je AW? Ik heb normaliter een reserve fles in de auto liggen, maar deze tot op heden nog niet aangeschaft. Mijn ervaring is dat het boekje een beetje vaag is over welk type olie erin moet, en dan heb je ook nog de aanbevelingscodes etc. etc.

Welk merk en type olie?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Welke olie doen jullie in je AW? Ik heb normaliter een reserve fles in de auto liggen, maar deze tot op heden nog niet aangeschaft. Mijn ervaring is dat het boekje een beetje vaag is over welk type olie erin moet, en dan heb je ook nog de aanbevelingscodes etc. etc.

Welk merk en type olie?
Je kan toch gewoon die Kroon olie check op kenteken pakken? en anders bel je de dealer en zeg je ik wil een liter olie voor in mijn AW met het volgende kenteken.....

1611068507731.png
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Je kan toch gewoon die Kroon olie check op kenteken pakken? en anders bel je de dealer en zeg je ik wil een liter olie voor in mijn AW met het volgende kenteken.....

1611068507731.png

Ah oké nog niet eerder gehoord van die Kroon olie check. Volgende keer eerst eens beter Googlen :)
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Wat doen jullie; 12 maanden of 15.000km of 24 maanden of 30.000km? Hierover zijn ook veel discussies, ook bij gerenommeerde VAG bedrijven/tuners.

Zelf doe ik 12 maanden of 15.000km (Polo rijdt +/- 13.000km per jaar). Doe dan afwisselend, kleine beurt en dan weer een grote beurt. Altijd met olie verversing en olie filter. Gebruik Castrol Edge 0W30.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Ja, ik denk er hetzelfde over. Ik snap het gevoel, maar denk dat het niets meer is dan precies dat.
Waarom zou de fabrikant iets adviseren wanneer dat meer kans op problemen geeft. En let wel, die 30000 is niet heilig. Wanneer je veel iets trekt en/of heel veel korte ritjes maakt, zit het er dik in dat je voor die tijd een warning krijgt dat onderhoud moet plaatsvinden
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja, ik denk er hetzelfde over. Ik snap het gevoel, maar denk dat het niets meer is dan precies dat.
Waarom zou de fabrikant iets adviseren wanneer dat meer kans op problemen geeft. En let wel, die 30000 is niet heilig. Wanneer je veel iets trekt en/of heel veel korte ritjes maakt, zit het er dik in dat je voor die tijd een warning krijgt dat onderhoud moet plaatsvinden
er zijn inderdaad auto's die aan de hand van het gebruik aangeven wanneer ze onderhoud willen hebben. mijn Polo heeft dit echter niet hoor gewoon 30.000 en is nu weer aan het aftellen. heeft het 2020 model polo dit wel?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Volgens mij heeft de jouwe dat ook hoor. Sterker, ik heb het al eens meegemaakt in de Fabia. Normaal gesproken zul je er niets van merken en verschijnt de melding tegen de 30000 km. Maar het kan zijn dat die eerder komt, afhankelijk van omstandigheden en daarmee gepaard gaande eerdere noodzaak van onderhoud
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dit wordt gemeld over variabel service interval



Bij wagens met variabele Olieservice worden de intervallen individueel bepaald. Dankzij de technische vooruitgang kunnen de service-intervallen aanzienlijk worden verlengd. Er hoeft alleen een Olieservice te worden uitgevoerd, als dit nodig is voor de wagen. Daarbij wordt ook rekening gehouden met de individuele gebruiksomstandigheden en de persoonlijke rijstijl. De servicemelding wordt 30 dagen voor de berekende noodzakelijke servicebeurt voor het eerst weergegeven. Het resterende aantal kilometers wordt altijd op 100 km afgerond en de resterende tijd op hele dagen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 

Voor welke Volkswagen modellen geldt variabel onderhoud?​

Bijna alle Volkswagen modellen vanaf bouwjaar 2001 hebben standaard verlengde onderhoudsintervallen. Op basis van uw rijgedrag bepaalt de boordcomputer het onderhoudsmoment. Bij gunstig rijgedrag is dat bij maximaal 30.000 kilometer of twee jaar (welke van de twee het eerst bereikt wordt). Afhankelijk van kilometerstand en leeftijd van de auto of van de geconstateerde slijtage worden onderdelen vervangen en vloeistoffen ververst. De Long Life onderhoudsservice bestaat uit een olieservice en een inspectieservice.
Een gekwalificeerde Volkswagen monteur voert de onderhoudsbeurt uit volgens fabrieksvoorschriften en met de juiste olie zodat uw Volkswagen ook daadwerkelijk op een verlengde onderhoudsinterval staat zodat u weer maximaal 30.000km of 2 jaar voorruit kan.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!