Oliesproeiers vervangen vanwege olieverbruik?

Iemand enig idee of het vervangen van de oliesproeiers helpt om de olieverbruik te verminderen? Ben tegengekomen dat met reviseren de auto na paar duizend km weer olie verbruikt en met oliesproeiers vervangen niet.

Graag hoor ik van jullie
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI 
Iemand enig idee of het vervangen van de oliesproeiers helpt om de olieverbruik te verminderen? Ben tegengekomen dat met reviseren de auto na paar duizend km weer olie verbruikt en met oliesproeiers vervangen niet.

Graag hoor ik van jullie
ik denk dat je eerder je zuigerveren moet vervangen en je cilinderwanden moet honen om dit tegen te gaan...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
euhm...

Wacht even:
- je hebt je motor gereviseerd
- de oliesproeiers niet vervangen (volgens mij gebeurd dit nauwelijks)
- 1000km later verbruikt de auto weer olie?

Wat zijn de gegevens van de auto?
Welke motor heb je?
Wanneer is de auto gereviseerd?
Door WIE is de auto gereviseerd?
Wat versta je onder olie verbruik? (1L/1000km is nog binnen de marges)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Mijn auto is niet gereviseerd. Ik heb eens door mypolo zitten scrollen en kwam bij een topic die is gestart toen men dezelfde auto had gekocht en nieuw op de markt was. Zij ervaarden gelijk problemen met dat de auto heel veel olie verbruikt. Volkswagen heeft een aantal auto's gereviseerd, maar omdat dit bij iedere auto het olie probleem niet heeft opgelost zijn zij er mee gekapt.

Ik heb ook gelezen dat dit misschien kan komen door de katalysator en dat klinkt niet zo gek, want kijk ik heb mijn auto al een jaar. eerste half jaar getankt bij shell euro 98 en tanken bij shell is voorheen altijd door de andere 2 vorige eigenaren ook gedaan. auto verbrande volop olie 1/1000. 2e half jaar getankt bij bp ook euro 98 verbruik olie = 1/6000. Kan het probleem niet de katalysator zijn en dat deze af en toe verstopt raakt waardoor er sprake is van een hoge olie verbruik?

Als mijn zuigerwanden etc versleten zijn dan zou ik verlies in trekkracht moeten hebben, natte bougies, start problemen en rammelende zuigers etc. Mijn auto heeft hier nooit last van gehad en hij verbruikt sinds ik 'm heb.

Ik hoor ook dat tanken bij BP veel voordeliger en schoner is.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI 
om welke auto gaat het? graag ook de motorisering noemen.

Er zijn een aantal blokken bij VW die bekend staan om olieverbruik, zonder meer details over jou auto zullen wij nooit een richting kunnen wijzen waar het pijnpunt misschien zit.

KAthalysator heeft niks met olieverbruik te maken zover ik weet. enige verklaring die ik dan kan geven is dat door de volle kat er teveel carterdruk ontstaat en er olie via de ontluchting word weggeduwd. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ja het is een cave motor. 1.4 gti dsg tsi 180pk 2012. geen idee hoe die met olieverbruik uit het niets van 1/1000 naar 1/6000 is gesprongen. Monteur vandaag heeft het nog gehad over flushen en liet me een gti blok zien met veel aanslag. Met flushen wordt de carbon aanslag verwijderd en ook volgens hem worden de veren uitgerekt zodat er meer afdichting plaatsvindt. Wat denken jullie over flushen? of zal flushen toch ervoor zorgen dat de blok meer olie gaat verbruiken. Ik had het ook erover dat al is mijn blok 90 graden warm dat er af en toe wel veel witte rook uit de uitlaat komt. Het is echt zonde dat zo'n mooie auto een olie probleem heeft.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI 
Ja het is een cave motor. 1.4 gti dsg tsi 180pk 2012. geen idee hoe die met olieverbruik uit het niets van 1/1000 naar 1/6000 is gesprongen. Monteur vandaag heeft het nog gehad over flushen en liet me een gti blok zien met veel aanslag. Met flushen wordt de carbon aanslag verwijderd en ook volgens hem worden de veren uitgerekt zodat er meer afdichting plaatsvindt. Wat denken jullie over flushen? of zal flushen toch ervoor zorgen dat de blok meer olie gaat verbruiken. Ik had het ook erover dat al is mijn blok 90 graden warm dat er af en toe wel veel witte rook uit de uitlaat komt. Het is echt zonde dat zo'n mooie auto een olie probleem heeft.
Eerder zonde dat VW willens en wetens een turbo/compressor/ketting gecombineerd heeft in een beduidend kleine blok. De 6R 1.2tjes (TSI) zijn al niet om over naar huis te schrijven, maar wat VW met de 1.4 180pk variant heeft gedaan, is gewoon schaamteloos.

Duitse gierigheid heeft overwonnen van de welbekende Duitse degelijkheid. Opgehitst door overheden m.b.t. milieu eisen, zijn uiteindelijk de klanten de grote dupe van geworden met blokjes die te veel boven hun "gewichtsklasse" probeerde mee te komen qua prestaties.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Nee. Ik zou gewoon dat ding verkopen zonder er bij te zeggen dat er olie problemen zijn. Kan me niet voorstellen dat ze 9k geven voor een 1.4 GTI 180pk polo met deze km stand. Maar doe dit niet bij een particulier want dan zadel je een (relatief) niet-vermogend iemand op met een groot probleem. Ik zou de bak inruilen bij een dealer ofso voor een andere auto. Die zoekt het dan maar lekker uit wat tie doet met het olieprobleem. Je krijgt er waarschijnlijk wel meer dan 9k voor terug. Mijn polo 1.2 tsi van 2012 met 120k levert 7,5k op, dus de jouwe zou daar ver boven moeten zitten.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Nee. Ik zou gewoon dat ding verkopen zonder er bij te zeggen dat er olie problemen zijn. Kan me niet voorstellen dat ze 9k geven voor een 1.4 GTI 180pk polo met deze km stand. Maar doe dit niet bij een particulier want dan zadel je een (relatief) niet-vermogend iemand op met een groot probleem. Ik zou de bak inruilen bij een dealer ofso voor een andere auto. Die zoekt het dan maar lekker uit wat tie doet met het olieprobleem. Je krijgt er waarschijnlijk wel meer dan 9k voor terug. Mijn polo 1.2 tsi van 2012 met 120k levert 7,5k op, dus de jouwe zou daar ver boven moeten zitten.

Bedankt. Ik ga het proberen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.4 TSI 
nou dat van die olie sproeiers kan wel eens kloppen ik heb begrepen dat er inderdaad verkeerde sproeiers in kunnen zitten
als ik het goed had zijn ze te groot uit gevoerd. en spuiten daardoor te veel olie tegen de zuiger/cilinder wand spuit
gevolg is dat de zuiger veren dit niet aan kunnen en de olie verbrand wordt
het is een relatief gemakkelijk om ze te vervangen ik zou het eens proberen
groet donna
 
@SY96 De tijd van de 2.0L is voorbij, dit geld zo voor elk merk

1.2tsi zijn vrijwel probleemloos op de ketting na.
Maar verder is het een betrouwbaar blok.
Als je elk dingetje wat fout kan gaan aan een auto de motor slecht maakt, betekend dit dat elk merk ruk is.

Bijvoorbeeld: Volvo met hun 1.6 psa blok,
Veel voorkomend scheur tussen de cilinderwanden, kromme cilinderkop.
Nog een voorbeeld, Volvo met hun 2.0diesel ved motoren, olie verbruik, EGR problemen.
Denk je dat vw duur is met hun EGR klep?
Die van volvo bestaat uit 2 delen een klep en koeler beide 600€ stuk (dus 1200€ als ze alle
2 stuk zijn) exclusief arbeid.

Heel veel 1.4 problemen (1.2 kettingen) zijn in coulance of garantie vervangen/opgelost.
Maar gezien iedereen altijd roept dat je niet naar een dealer moet gaan vanwege de “redenering “ te duur en oplichters .
Vervalen die regelingen mbt coulance, omdat ze er zelf aan beunen of iemand het laat beunen.
Of naar een universeel gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Eerder zonde dat VW willens en wetens een turbo/compressor/ketting gecombineerd heeft in een beduidend kleine blok. De 6R 1.2tjes (TSI) zijn al niet om over naar huis te schrijven, maar wat VW met de 1.4 180pk variant heeft gedaan, is gewoon schaamteloos.

de 1.4 180 pk zijn niet het beste uit de stal van vw maar ik moet zegen dat ik geen tot zeer weinig problemen met 1.2 tsi ken
ja er is wel eens een serie met slechte kettingen geweest maar na vervangingen was dit ook opgelost
ik heb nog nooit een 1.2 tsi op een hoop gezien en ook hier op het forum nog nooit wat over gelezen
o ja 1 iemand hier op het forum had de pech dat hij een giet fout in zijn blok had en daar door koelvloeistof verloor
maar voor de rest is het 1.2 tsi blokje beeresterk
groet donna
 
de 1.4 180 pk zijn niet het beste uit de stal van vw maar ik moet zegen dat ik geen tot zeer weinig problemen met 1.2 tsi ken
ja er is wel eens een serie met slechte kettingen geweest maar na vervangingen was dit ook opgelost
ik heb nog nooit een 1.2 tsi op een hoop gezien en ook hier op het forum nog nooit wat over gelezen
o ja 1 iemand hier op het forum had de pech dat hij een giet fout in zijn blok had en daar door koelvloeistof verloor
maar voor de rest is het 1.2 tsi blokje beeresterk
groet donna
Dat was inderdaad mijn oude motorblok. Maar er is nooit beweerd dat de lekkage was als gevolg van een gietfout. Dat werd alleen maar gesuggereerd.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Eerder zonde dat VW willens en wetens een turbo/compressor/ketting gecombineerd heeft in een beduidend kleine blok. De 6R 1.2tjes (TSI) zijn al niet om over naar huis te schrijven, maar wat VW met de 1.4 180pk variant heeft gedaan, is gewoon schaamteloos.

Duitse gierigheid heeft overwonnen van de welbekende Duitse degelijkheid. Opgehitst door overheden m.b.t. milieu eisen, zijn uiteindelijk de klanten de grote dupe van geworden met blokjes die te veel boven hun "gewichtsklasse" probeerde mee te komen qua prestaties.
180pk uit een 1.4 4cilinder turbo/compressormotor is schaamteloos?

115pk uit een 1.0 3 cilinder is dan niet schaamteloos?

De reden dat VW in het tijdsbestek tussen 2009-2013 veel olieproblemen had is gekomen door het aanscherpen van de regelgeving door de EU. Autos moesten ineens voldoen aan veel strengere milieu eisen. VW had toen de keuze tussen een convensionele motor en een hogere uitstoot, of een nieuwe motor met hele dunne zuigerveren, directe injectie en nog meer rubsmuk, de WEL voldeed aan de eisen van die tijd.
Het nadeel van deze motor is gebleken:
- vervuiling van het inlaattraject door directe injectie. Indirecte injectie "spoelt" de kleppen van de motor schoon waarbij, met directe injectie, de brandstof direct in de verbrandingskamer word gespoten. dit betekend dat de kleppen niet schoongespoelt worden. Tel hierbij de vervuiling vanuit je carterontluchting EN je EGR bij op, en je hebt HET recept voor vervuiling.
- olieverbruik door vastzittende zuigerveren. Doordat VW heeft gekozen voor hele dunne zuigerveren (ook een hele dunne olieschraapveer) zal vervuiling in de motor olie veel sneller blijven plakken op plekken waar dit niet moet (afvoerkanaaltjes van de olie uit je cilinderwand). dit betekend dat olie niet meer word afgevoerd en er olieverbruik optreed. Daarnaast zorgt de vervuiling ook voor plaatselijke vernauwing van toleranties waardoor, zeker bij hoge vermogens en gevaar op pingelen, er onderdelen van de zuigers afbreken en je cilinderwand beschadigen. Dit resulteerd in een nog hoger olie verbriuk, vermogens verlies, foutcodes en noem het hele ratelplan maar op.

Nu heeft VW ook niet stil gezeten en enorm geleerd van de fouten uit 2009-2013 en de motor doorontwikkeld, de knelpunten onderzocht een aangepast. Hieruit is onderandere de 1.0TSI geboren. 1.0 3 cilinder met 115pk (te tunen naar 130!) die zeer betrouwbaar zn werk doet! Dus zeg jij maar: 180pk uit een 1.4 schaamteloos? ik denk het niet! Een goede leerweg voor VW en een grote stap vooruit in de techniek. Alleen jammer dat de klant hiervan de dupe is geworden..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!