Oliepeil controleren melding gaat niet weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zou ze niet doorknippen. voor de korte termijn kun je de stekker loshalen en evt doorverbinden. voor de lange termijn zou ik, ook voor je eigen veiligheid, de sensor vervangen of de bekabeling repareren.
Pff dit heb ik gedaan, de storing is verdwenen op de MFD gaf die aan dat de motorkap open ging en toen was de storing weg! alleen mijn ruitenwissers doen nu raar..

Als ik hem op stand 1 zet regensensor gebeurd er niets, als het regent dan werkt die wel maar soms blijft die constant doorgaan zonder te stoppen als het droog is.

Normaal als je hem op stand 1 zet dan moet de ruitenwisser 1x heen en weer gaan dat doet die dus niet…
 
Volkswagen  Polo  - 
en als je hem doorverbindt, zie je dan wel een open motorkap op je MFD?
Ja dat wel! ik heb dus een paperclip erin gedaan en ze aan elkaar verbonden. toen gaf die op de MFD aan dat de motorkap open stond.

Maar als ik mijn ruitenwisser aanzet en op stand 1 zet (regensensor), normaal moet die dan 1x heen en weer gaan. Dat doet die nu niet maar de regensensor functioneert wel maar niet helemaal goed. Weet jij wat het kan zijn? Uitgelezen zie geen storingen

Met vriendelijke groet,
 
Volkswagen  Polo  - 
lijkt me duidelijk. sensor kapot.
Wat is er kapot de regensensor? want hij functioneert wel maar niet helemaal goed, als ik hem bijv op stand 1 zet dus dat die op regensensor stand gaat dan gaat die niet heen en weer. De motorkapsensor is sowieso kapot maar ik zou graag nu ook het probleem willen oplossen met de regensensor.
 
Volkswagen  Polo  - 
nee de motorkap sensor natuurlijk ;)
Klopt inderdaad daar ben ik achter gekomen, maar naar aanleiding van dat ik een paperclip in de motorkapsensor deed was de storing van oliepeil weg. En heb ik plotseling een nieuwe probleem;

Ruitenwissers doen het niet helemaal goed meer. Als ik hem op stand 1 zet gaat die niet heen en weer maar hij werkt wel als ik er water op spuit, en soms gaat die maar eindeloos door terwijl er geen water op de raam meer zit. Weet jij wat het kan zijn?
 
Volkswagen  Polo  - 
nee dat weet ik niet. een polo 6c is wel vatbaar voor zowel kapotte hendels als regensensoren.
De hendel is niet kapot, want voordat ik de paperclip gebruikte voor de motorkapsensor deed die het prima, de problemen traden pas op nadat ik de paperclip gebruikte om de kabels door te verbinden. (Even voor de duidelijkheid ik heb gewoon plus en min op elkaar gezet.
 
Volkswagen  Polo  - 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!