Nieuwe polo

Vind die 1.2 TDI beetje levensmoe onderin het toerengebied. Daarentegen zijn ze wel lekker zuinig. De onderhoudskosten van die motor zijn niet per se lager dan van een benzine. De EGR en verstuivers gaan wel eens met vervroegd pensioen.

Ik zou kijken naar een 1.4 benzine, of een fijne 1.2 TSI met 90 of 105pk. Lekker vlot met het verkeer mee, en toch zuinig. Haal gemiddeld wel 5,5l / 100km als ik me netjes aan de verkeersborden hou.
Hou er rekening mee dat de ketting wel eens wil gaan rammelen, en dat de bougiekabels wel eens slijten. Een nieuwe kettingspanner kost je iets over de 100 euro bij de dealer, en denk dat een set van 4 bougiekabels nog niet eens aan die prijs zit.

Succes! ;)
Ik begrijp je motivatie, maar met een budget van €5500,- kom je niet bij een Polo 6R uit maar een ouder model. Niets mis mee natuurlijk.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Groot misverstand! omslagpunt voor een 2e hands polo'tje ligt onder de 15.000 km.

Diesel 1:20, benzine 1:15.
Diesel €1,40, benzine € 1,70
Bij 15.000 km ben je €1.040 aan diesel kwijt of € 1.700. Met dit verschil maak je de wegenbelasting goed.
Aanschafwaarde van een diesel is tegenwoordig lager dan benzine auto.

Diesel rijdt ook veel fijner en minder onderhoudskosten. Makkelijke keuze (mits je geen heel oude diesel neemt waar je de stad niet meer mee in mag / of dieseltax moet betalen).
Restwaarde van diesel (vooral 1.2 TDI's) dalen heel snel, kunnen in steeds minder milieuzones. Een 1.2 TSI of zelfs een 1.4 kan hoger dan 1:15.

Qua onderhoudskosten..,. ik lees meer problemen over de 1.2 TDI dan over de benzinevarianten (mits er een revisie van de ketting is geweest). Ook rijdt een benzine veel lekkerder dan een diesel maar dat is subjectief.

En met 15 dkm per jaar staat de auto best vaak stil en dan is een diesel alsnog veel duurder want wegenbelasting..
 
Volkswagen  X  X 
Polo 1.6 90 pk

Polo 1.4 86pk

Twee voorbeelden van alternatieven.
Zou als ik jou was proefrijden, kijken hoe een diesel 1.2 en 1.6 aanvoelt en een benzine proberen. Benzine wel buiten je budget maar misschien even doorsparen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Polo 1.6 90 pk

Polo 1.4 86pk

Twee voorbeelden van alternatieven.
Zou als ik jou was proefrijden, kijken hoe een diesel 1.2 en 1.6 aanvoelt en een benzine proberen. Benzine wel buiten je budget maar misschien even doorsparen?

doorsparen is geen optie, zit vanaf zaterdag zonder vervoer
 
Volkswagen polo  6r  1.2tdi 
Doorgaans zijn de 1.2 TDIs een stuk betaalbaarder, dat was het 2 jaar terug toen ik hem haalde en volgens mij nu nog het geval.

Volgens mij kom je gewoon in alle milieuzones. Ook in Amsterdam volgend jaar. Ik heb een groene sticker, heb niets gehoord dat die ergens verboden is. Ook betaal je geen extra diesel tax die dit jaar komt voor de oude diesels.

Tunen die handel dan rijdt hij prima.

Qua onderhoud heb ik niets bijzonders gehad. Werd een tijdje gepest door electronica storingen, wat bleek een kabel waar water in kwam, kan je overal gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.


Kilometerstand: 131.613 km
Bouwjaar: 01/2010
Verkoopprijs: € 6.500,-

Misschien prijs onderhandelbaar, wel particulier maar ziet er netjes uit 2 eigenaren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
ik
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.


Kilometerstand: 131.613 km
Bouwjaar: 01/2010
Verkoopprijs: € 6.500,-

Misschien prijs onderhandelbaar, wel particulier maar ziet er netjes uit 2 eigenaren.
ik vind t zelf veel geld.
10 jaar oude polo.
kocht de mijne voor 5k meer.
11/2016
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!