Nieuwe polo

Diesel voordeliger veel zuiniger bij normaal doorrijden.
Aanschaf veel goedkoper.
Betrouwbaarder.
Ik zeg diesel.
Voor dat geld kun je een hele mooie kopen.
Jammer dat de mijne net weg is. Die was echt prima.
Maarja
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: racoon
Dan zou ik lekker kijken naar een benzine. Omslagpunt voor een diesel ligt sowieso voor de dubbele aantal kilometrages :)

Groot misverstand! omslagpunt voor een 2e hands polo'tje ligt onder de 15.000 km.

Diesel 1:20, benzine 1:15.
Diesel €1,40, benzine € 1,70
Bij 15.000 km ben je €1.040 aan diesel kwijt of € 1.700. Met dit verschil maak je de wegenbelasting goed.
Aanschafwaarde van een diesel is tegenwoordig lager dan benzine auto.

Diesel rijdt ook veel fijner en minder onderhoudskosten. Makkelijke keuze (mits je geen heel oude diesel neemt waar je de stad niet meer mee in mag / of dieseltax moet betalen).
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 110pk 
  • Leuk
Waarderingen: Arie88
Vind die 1.2 TDI beetje levensmoe onderin het toerengebied. Daarentegen zijn ze wel lekker zuinig. De onderhoudskosten van die motor zijn niet per se lager dan van een benzine. De EGR en verstuivers gaan wel eens met vervroegd pensioen.

Ik zou kijken naar een 1.4 benzine, of een fijne 1.2 TSI met 90 of 105pk. Lekker vlot met het verkeer mee, en toch zuinig. Haal gemiddeld wel 5,5l / 100km als ik me netjes aan de verkeersborden hou.
Hou er rekening mee dat de ketting wel eens wil gaan rammelen, en dat de bougiekabels wel eens slijten. Een nieuwe kettingspanner kost je iets over de 100 euro bij de dealer, en denk dat een set van 4 bougiekabels nog niet eens aan die prijs zit.

Succes! ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: racoon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!