Nieuwe Polo kwaliteit Beats geluidssysteem

Kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over de beats audio. Standaard heb ik de bass wat lager staan dan het gemiddelde, want soms wordt het wel too much zeg maar.
 
Volkswagen  Polo Highline R-line interieur & exterieur  1.0 TSI 115 pk 7-DSG 
Goed geluid is gewoon kostbaar, die 500-1000 euro die de complete installatie kost om de deuren te dempen, DSP plus versterkers te installeren, zijn al teveel gevraagd, want extra gewicht en minder marge. De OEM speakers zijn met een DSP goed te gebruiken, maar de plastic sub in het reservewiel kan nooit lekkerder (dieper en strakker) klinken dan een goed ontworpen MDF kist.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Rosinveld, ik begreep je mening hoor, zeker als je van een standaard audiosysteem afkomt. Alleen, als je nu je fader eens helemaal naar achteren zet... schrik je dan ook niet een beejte? Ik dacht letterlijk dat ze stuk waren o_O
Uiteraard, voorin, klinkt het prima, maar niet te hard zetten... dan gaan ze vrij snel overstuur (maar wederom, spreek ik uit overgang van Seat-sound naar Beats-audio).

Verder natuurlijk Kei trots op mijn auto!!!
 
Volkswagen  Polo 6 AW - GTI 2.0 TSI  200PK - 2.0TSI 
Ja @J_V, dat snap ik ook. Ben ook blij dat ik het er "gratis" bij kreeg, net als een aantal andere zaken die ik zelf niet zou hebben gekozen. Een paar daarvan vind ik itt Beats, wel degelijk waardevol; led, active info display.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb ze ook en om heel eerlijk te zijn vind ik ze bagger klinken. De standaard speakers in mijn oude polo 6r2 klonken vele malen beter.

Ik heb wat zitten rommelen met de equalizer maar heb niet echt een ideale afstemming kunnen vinden. Iemand wellicht equalizer tips om die karrige Beats By Dre speakers beter te laten klinken?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 115PK 
Ik ben ook erg benieuwd naar jullie equalizer instellen bij het Beats audiosysteem. Iemand de optimale instelling al gevonden?:rolleyes:
Ja, op Duits forum gevonden en wat contra intuitief. Het komt het best tot zijn recht wanneer je de equilizer wat verder naar achter zet, ter hoogte van de helft van de achterstoelen zo'n beetje.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb de bas ook echt een stuk lager moeten zetten dan gemiddeld. Dit zodat die galm een stuk minder wordt.
De midden en hoge tonen heb ik iets boven het gemiddelde gezet.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Ja, net zo iets als ik dus; dan is het redelijk. Denk dat je ook niet teveel mag verwachten voor dat geld. Zou het zelf ook niet hebben gekozen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
In mijn vorige Polo (6R) had ik een Pioneer 4*50W autoradio en Pioneer TS-WX77A aktieve sub van 200W. Dus ik was verwend ;)
Helaas bleek de Discovery autoradio van de AW1 geen aux of sub-out te hebben. Allemaal geintegreerd tegenwoordig zonder aansluitingen of documentatie erover. Aangezien geen mogelijkheid om mijn oude vertrouwde sub aan te sluiten heb ik na overleg met de dealer, die erg zn best heeft gedaan om enige info van de importeur te krijgen (want naast beats was er ook nog een “volkswagen sound system”), gekozen voor beats.
Na 3 maanden proberen te wennen aan het geluid was voor mij de maat vol. Ik heb door een autoshop het beats systeem eruit laten halen. Dat moest er ook uitgeprogrammeerd worden (speakers van extern naar intern) enzo. Het heeft best lang geduurd en we hebben van beide kanten veel geduld moeten hebben, maar nu is de oorspronkelijke DSP dus vervangen door een Audiotec-Fischer PP-62DSP inclusief mijn oorspronkelijke sub en getuned. Kost wat (...) maar oooo wat ben ik blij. Had ik maar nooit beats gekozen (maar dan had ik dus losse tweeters moeten regelen) en gelijk dit. Onvergelijkbaar. Heerlijk. Beats een discotheek op wielen? Laat me niet lachen. Heel tevreden inclusief geluid van telefoon en navi, wat ook nog ff flink puzelen was.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
In mijn vorige Polo (6R) had ik een Pioneer 4*50W autoradio en Pioneer TS-WX77A aktieve sub van 200W. Dus ik was verwend ;)
Helaas bleek de Discovery autoradio van de AW1 geen aux of sub-out te hebben. Allemaal geintegreerd tegenwoordig zonder aansluitingen of documentatie erover. Aangezien geen mogelijkheid om mijn oude vertrouwde sub aan te sluiten heb ik na overleg met de dealer, die erg zn best heeft gedaan om enige info van de importeur te krijgen (want naast beats was er ook nog een “volkswagen sound system”), gekozen voor beats.
Na 3 maanden proberen te wennen aan het geluid was voor mij de maat vol. Ik heb door een autoshop het beats systeem eruit laten halen. Dat moest er ook uitgeprogrammeerd worden (speakers van extern naar intern) enzo. Het heeft best lang geduurd en we hebben van beide kanten veel geduld moeten hebben, maar nu is de oorspronkelijke DSP dus vervangen door een Audiotec-Fischer PP-62DSP inclusief mijn oorspronkelijke sub en getuned. Kost wat (...) maar oooo wat ben ik blij. Had ik maar nooit beats gekozen (maar dan had ik dus losse tweeters moeten regelen) en gelijk dit. Onvergelijkbaar. Heerlijk. Beats een discotheek op wielen? Laat me niet lachen. Heel tevreden inclusief geluid van telefoon en navi, wat ook nog ff flink puzelen was.
Heb m'n Polo nog niet eens ontvangen maar vrees dat ik ook iets aan de beats aan ga passen... Wat was je kwijt? Mooi dat het gelukt is!
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
€1100. excl. de sub die ik dus al had. Ja dat was even “biting the bullet”. De beats van de AW1 bleek dermate van de 6R te verschillen dat het een persoonlijke erekwestie werd. Het is gelukt maar ik vrees dat de autoshop er niet aan heeft verdiend. Maar nu weet ‘ie dus hoe het moet ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
€1100. excl. de sub die ik dus al had. Ja dat was even “biting the bullet”. De beats van de AW1 bleek dermate van de 6R te verschillen dat het een persoonlijke erekwestie werd. Het is gelukt maar ik vrees dat de autoshop er niet aan heeft verdiend. Maar nu weet ‘ie dus hoe het moet ;)
Mwa, wellicht verdient ie volgende keer wel aan iemand. Als ik over paar maanden behoefte aan heb vraag ik wel aan je voor het adresje ;)
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
Ik had net als J_V zegt wel meer verwacht van deze optie. En ik heb het ook getest met de fader en je bent je geluid inderdaad kwijt!
Heel bizar, enig idee wat hier de reden van kan zijn?
Komt best geluid uit (voorzijde) maar als je hem ff hard wil zetten moet je een beetje opletten helaas.

Ook sinds bijna een week bezitter van een GTi met beats, maar wat valt dat inderdaad tegen. Met de fader op de achterboxen lijkt het inderdaad of je
geen boxen hebt zitten of dat ze stuk zijn.
Zat er al in maar zoals ik het nu beluister, weet overigens niet hoe een ''standaard audio'' systeem klinkt in de AW, snap ik niet dat ze hier extra geld voor durven te vragen, ik had er toch wat meer van verwacht...
 
Ik rij inmiddels 1.5maand met m‘n nieuwe gti rond en het beats audio systeem is als je het systeem wat harder zet best wel om te huilen. Als of er alleen even een plastic woofer achter in geknald is en ze wat stickertjes op de a stijlen hebben geplakt. Ik kan het natuurlijk niet verwachten dat het even goed klinkt als in m’n up (volledige rockford power serie en heel de up met 3 lagen silent coat geïsoleerd ) maar Heb ooit een audi tt competition Coupé als demo gereden met een B&O systeem wat dan wel echt subliem klinkt. Er is denk ik maar weinig wat daar ( af fabriek ) aan kan tippen. Had het wel een beetje in die richting verwacht.
 
Volkswagen  Polo gti aw  2.0 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!