Nieuwe Polo kwaliteit Beats geluidssysteem

Tja wat wil je voor zo'n luttel bedrag; ik ben blij dat ik het er bij kreeg en er niet voor heb gekozen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ikzelf heb een Polo van 2010....Pioneer SPH-DA230DAB, standaard speakers voor, zelf speakers achter gemonteerd van het merk .... (moet ik ff opzoeken), en een Pioneer subwoofer TS-WX130 da....klinkt en bonkt super! Zonder vervorming!
O ja...ik ben 52 en gek op trance....dus geluid is echt niet leeftijdgebonden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Ik las elders hier dat beats een goede naam zou hebben op koptelefoongebied.
Maar ook daar is een goede naam iets anders dan goede geluidskwaliteit.
VW heeft gewoon een goede deal met beats gesloten om een hip publiek aan te trekken, niet vanwege de geluidskwaliteit.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Is het iemand al gelukt om via VCDS aanvullende geluidsinstellingen voor het Beats audio systeem te installeren? Ik heb het idee dat de boxen te veel bas proberen te maken, wat de subwoofer zou moeten doen.

Het is mij gelukt om extra equalizer sliders toe te voegen zoals 'subwoofer' zodat bass van de speakers lager kan en de subwoofer hoger ingesteld kan worden, maar het systeem lijkt daar niet op te reageren.
 
Is het iemand al gelukt om via VCDS aanvullende geluidsinstellingen voor het Beats audio systeem te installeren? Ik heb het idee dat de boxen te veel bas proberen te maken, wat de subwoofer zou moeten doen.

Het is mij gelukt om extra equalizer sliders toe te voegen zoals 'subwoofer' zodat bass van de speakers lager kan en de subwoofer hoger ingesteld kan worden, maar het systeem lijkt daar niet op te reageren.
Moet je dan ook niet vertellen wat er met de verschillende sliders aangestuurd word? inplaats van alleen wat sliders op je scherm te toveren
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
In principe doe ik dat, ik programmeer het systeem dat er uitgebreide instellingen zijn voor het externe soundsysteem. Bij SKODA's kun je op die manier SKODA Surround instellen. Dat werkt perfect. Ik hoopte op een vergelijkbare manier extra settings voor het beats systeem te krijgen, tot nu toe zonder succes.

Interessant onderwerp. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik ervaar hetzelfde, bij een wat hoger volume voel je de deuren aardig vibreren terwijl je dit niet verwacht met een subwoofer achterin. Zou naar mijn mening ook anders 'verdeeld' mogen worden.
 
Volkswagen  Polo AW R-Line  1.0 TSI DSG - Stage 1 by VAGTechniek 
Ikzelf heb een Polo van 2010....Pioneer SPH-DA230DAB, standaard speakers voor, zelf speakers achter gemonteerd van het merk .... (moet ik ff opzoeken), en een Pioneer subwoofer TS-WX130 da....klinkt en bonkt super! Zonder vervorming!
O ja...ik ben 52 en gek op trance....dus geluid is echt niet leeftijdgebonden.


het geluid van de standaard speakers in de polo deed pijn in oren. Ik had daarom nooit muziek aan.
Daarna had ik een upgrade gedaan met versterker, jbl speakers en pioneer underseats woofer.
ik vond de subwoofer helemaal niks. De Bass was om te huilen.
Gelijk na 1 maand eruit gehaald.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: AlfredJ
Nouja, ik ben bij de dealer teruggeweest met de mededeling dat ik echt teleurgesteld was over de kwaliteit van de beats audio. Hij kon zich daar helemaal niet in vinden, maar met de equalizer op neutraal, iets meer dan half volume gaat het geluid vervormen, zowel radio als bluetooth audio.

Hij heeft toen bass op een kwart gezet en volume iets terug, maar goed ik verwachtte er veel meer van. In de beschrijving verkopen ze het als high end audio installatie en dat is het echt niet. In een engelse review noemden ze de zin uit een nummer van Dr. Dre zelf "you hear the bass from the trunk when I'm on the block", nou echt never niet. Zolang je geluid tot een kwart opendraait is het nog wel te doen, maar op de snelweg wil je het al snel wat harder en dan vervormt het aan alle kanten. :(

Dit in combinatie met een trekhaak aangeschaft die er niet op kan zonder Rline te beschadigen, een highline met executive waar dingen als parkeersensoren niet eens standaard zijn, maakt mijn nieuwe polo nog niet echt een toppertje. Kom van een Seat Leon ST met wat extra's die uiteindelijk goedkoper was, eeuwig zonde.
Misschien kan je proberen om het snelheidsafhankelijk volume uit te zetten. ik merkte dat dit namelijk de bass erg beinvloede.
ik heb geen ervaring met de Polo AW en al helemaal niet met de Beats versie maar misschien heb je er wat aan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Ik las elders hier dat beats een goede naam zou hebben op koptelefoongebied.
Maar ook daar is een goede naam iets anders dan goede geluidskwaliteit.
VW heeft gewoon een goede deal met beats gesloten om een hip publiek aan te trekken, niet vanwege de geluidskwaliteit.

Precies wat je zegt.
Heb het bij iemand gehoord in een AW en oke het was beter dan de standaard speakers, maar voor het bedrag van de optie zal ik liever zelf iets in bouwen (laten doen aangezien ik een ei ben in alles).
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Precies wat je zegt.
Heb het bij iemand gehoord in een AW en oke het was beter dan de standaard speakers, maar voor het bedrag van de optie zal ik liever zelf iets in bouwen (laten doen aangezien ik een ei ben in alles).
Alles naar zijn prijs; voor dat bedrag kun je ook niet al te veel verwachten natuurlijk. En dan is "beter dan de standaard speakers" lijkt mij ook de meest juiste kwalificatie.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Klopt, de bas heb ik zelfs iets in de min, dreunt me nog genoeg. De voor-achter afstelling iets achter de voorstoelen. Gewoon even uitproberen. En dan is het helemaal niet gek. Moet wel zeggen dat ik het nooit zelf zou hebben gekozen, maar het zat er nu eenmaal al in ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb het ook in de Polo. De "equalizer" is waardeloos waardoor je het geluid niet fatsoenlijk afgesteld krijgt.. Beetje rommelen met de Spotify equalizer, bass via app naar bijna minimum en dan op de headunit net boven het midden.

Klinkt super nu! Valt me wel op dat hoge tonen, vooral bij de letter "S" enorm vervormen.
 
VW  Polo AW Highline  1.6 TDi DSG7 
  • Leuk
Waarderingen: CrazyTurk
Ik heb in mijn polo AW mijn speakers vervangen.

Voorin: Gladen m 165
Achterin: Gladen rc 165
Sub: Alpine swe-815

Met demping. Ik kan je vertellen wat een wereld van verschil. Big Grin
Komt niet eens in de beurt van dat beats pakket dat mijn collega heeft. Als je zelf handig bent ben je zelfs nog goedkoper uit.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!