Nieuwe Polo kwaliteit Beats geluidssysteem

Hallo,

Ik mag een leaseauto gaan uitzoeken en zit te kijken naar de Volkswagen Polo. Deze kun je in de Beats versie krijgen maar ik ga waarschijnlijk voor een reguliere versie met als optie het Beats geluidssysteem.

Nu kwam ik echter een paar gebruikersreviews op internet tegen waarbij mensen aangaven dat het systeem erg tegenviel qua geluidskwaliteit. Met name de speakers achterin klinken heel dof. Twee mensen gaven zelfs aan dat deze speakers door de dealer zijn vervangen maar dat dit geen verbetering gaf.

Ook bleek dat de subwoofer achterin niet in het reservewiel gedeelte was gemonteerd maar ernaast.

Echter: ik kon geen andere reviews vinden van het Beats geluidssysteem in de huidige Polo dus dacht... laat ik het eens op dit forum vragen :)

Heeft er iemand ervaring met het geluidssysteem en komen de genoemde problemen wel / niet / soms voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Peter
 
Polo  Highline  1.o TSI 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Ja ervaring mee. De vrouw heeft m! Super dik audio systeem en een echte must have als je waarde hecht aan goede audio. Tot zover geen nadelen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik heb zelf de Beats optie ook gekozen. Het ligt heel erg aan de muziek die je luistert.

Qua hoge tonen niks te klagen, waar de bass heel diep gaat voel je m zelfs! Echter niet iedere lage toonhoogte krijgt ie geregeld zoals het moet. Verder trillen je spiegels gewoon. Verder zou een uitgebreidere equalizer wel fijner zijn geweest met presets.
 
VW  Polo MK6, Transporter T5 2011  1.0 TSI 115pk hand 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
De subwoofer zit inderdaad niet op de plek van het reserverwiel met als resultaat dat je je bagagevloer niet meer kan verhogen/verlagen.
De geluidskwaliteit in het algemeen is prima maar de achterspeakers stellen inderdaad wel teleur (dof).
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG  1.0 115PK 
Hallo!

Ik heb vandaag na lang wachten mijn Witte Polo 1.6TDI 7DSG op mogen halen. R-line pakket en Beats audio.
Waar ik mij over verbaas is de belabberde kwaliteit van de beats audio. Als het volume op een kwart zit is alles nog wel redelijk okay, maar zodra je het volume iets opschroeft klinkt het heel snel vervormd, bass die niet klinkt. Ik heb wat met de (tegenvallende 3bands) equalizer gespeeld, maar het wordt niet beter.

Het geluid heb ik via Bluetooth en via aux geprobeerd, en DAB radio, allemaal met hetzelfde geluid.
Morgen maar terug naar de dealer, want dit accepteer ik niet. Ik heb een Seat Leon achtergelaten die niet een bijzondere audio installatie had en zelfs die klonk vele malen beter, zelfs zonder subwoofer.

Verder heb ik een R-line exterieur, maar wou wel een trekhaak; bij de dealer is een afneembare geadviseerd, want R-line. Nu blijkt dat voor het plaatsen van de trekhaak een gat in mijn bumper gemaakt moet worden :( iets wat ik natuurlijk liever niet wil en ook niet echt snap, iemand met ervaringen?
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 7DSG 
Vriendin heeft beats maar wat je zegt ik vind het bij sommige liedjes heel gaaf Alleen als ik er in rijd zet ik de bas op -10 en dan nog vind ik het veel te hard. Voor een naam als beats had ik ook meer verwacht
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Vriendin heeft beats maar wat je zegt ik vind het bij sommige liedjes heel gaaf Alleen als ik er in rijd zet ik de bas op -10 en dan nog vind ik het veel te hard. Voor een naam als beats had ik ook meer verwacht
Ik heb het gevoel dat er soms helemaal geen subwoofer in zit, dat de speakers in de deur het proberen weer te geven maar het niet lukt.
Vanmiddag ga ik weer ff langs de dealer, hoop dat mijn Leon daar nog staat, dan kunnen ze zelf ook ff het verschil horen.
Het verschil in mijn auto is denk ik het feit dat het geen echte beats is, maar een polo highline met beats optie. Misschien zijn niet alle luidsprekers geplaatst? Ik weet het niet. Heb ook geen beats zien staan zodat ik het verschil eventueel kan horen.

Lastig verhaal, maar als dit zo blijft dan zou dat echt jammer zijn. Betaal je extra geld voor "subliem geluid en mooie lage tonen" en je krijgt gewoon absoluut geen waar voor je geld. Ik koppel 't terug als ik er ben geweest.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 7DSG 
Ik heb het gevoel dat er soms helemaal geen subwoofer in zit, dat de speakers in de deur het proberen weer te geven maar het niet lukt.
Vanmiddag ga ik weer ff langs de dealer, hoop dat mijn Leon daar nog staat, dan kunnen ze zelf ook ff het verschil horen.
Het verschil in mijn auto is denk ik het feit dat het geen echte beats is, maar een polo highline met beats optie. Misschien zijn niet alle luidsprekers geplaatst? Ik weet het niet. Heb ook geen beats zien staan zodat ik het verschil eventueel kan horen.

Lastig verhaal, maar als dit zo blijft dan zou dat echt jammer zijn. Betaal je extra geld voor "subliem geluid en mooie lage tonen" en je krijgt gewoon absoluut geen waar voor je geld. Ik koppel 't terug als ik er ben geweest.
Ja laat het maar even weten.

Mijn vrouw heeft de aw met full beats systeem incl ook logo's op de auto en stickers enzo dus ik weet niet of wat jij hebt hetzelfde is maar ook dat vind ik niet subliem voor het geld wat ze er voor vragen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Hallo!

Ik heb vandaag na lang wachten mijn Witte Polo 1.6TDI 7DSG op mogen halen. R-line pakket en Beats audio.
Waar ik mij over verbaas is de belabberde kwaliteit van de beats audio. Als het volume op een kwart zit is alles nog wel redelijk okay, maar zodra je het volume iets opschroeft klinkt het heel snel vervormd, bass die niet klinkt. Ik heb wat met de (tegenvallende 3bands) equalizer gespeeld, maar het wordt niet beter.

Het geluid heb ik via Bluetooth en via aux geprobeerd, en DAB radio, allemaal met hetzelfde geluid.
Morgen maar terug naar de dealer, want dit accepteer ik niet. Ik heb een Seat Leon achtergelaten die niet een bijzondere audio installatie had en zelfs die klonk vele malen beter, zelfs zonder subwoofer.

Verder heb ik een R-line exterieur, maar wou wel een trekhaak; bij de dealer is een afneembare geadviseerd, want R-line. Nu blijkt dat voor het plaatsen van de trekhaak een gat in mijn bumper gemaakt moet worden :( iets wat ik natuurlijk liever niet wil en ook niet echt snap, iemand met ervaringen?

Hoi, Ik heb ook het R-Line exterieur, en wilde ook een afneembare trekhaak.
Toen de auto aflever klaar werd gemaakt werd ik gebeld door de garage of ik het echt zeker wist, want dat ze een groot, en volgens de monteur lelijk gat in de bumper moesten maken.
Ik kreeg toen een technisch document van VW gemaild met de maten van het gat etc. Dat gat moet zo groot zijn omdat je er met je hand door moet om te trekhaak te vergrendelen en te ontgrendelen.
Ben toen in de werkplaats wezen kijken, en het blijkt dat in een standaard achterbumper aan de onderzijde een uitsparing is gemaakt voor de trekhaak, maar een R-Line bumper zit heel anders in elkaar en daar is geen ruimte voor, en daarom moet het gat aan de achterzijde gemaakt worden.
Ik heb toen maar besloten om geen trekhaak te nemen, want het middel is erger dan de kwaal.
 
Volkswagen  Polo AW  1.6 TDI 
Hoi, Ik heb ook het R-Line exterieur, en wilde ook een afneembare trekhaak.
Toen de auto aflever klaar werd gemaakt werd ik gebeld door de garage of ik het echt zeker wist, want dat ze een groot, en volgens de monteur lelijk gat in de bumper moesten maken.
Ik kreeg toen een technisch document van VW gemaild met de maten van het gat etc. Dat gat moet zo groot zijn omdat je er met je hand door moet om te trekhaak te vergrendelen en te ontgrendelen.
Ben toen in de werkplaats wezen kijken, en het blijkt dat in een standaard achterbumper aan de onderzijde een uitsparing is gemaakt voor de trekhaak, maar een R-Line bumper zit heel anders in elkaar en daar is geen ruimte voor, en daarom moet het gat aan de achterzijde gemaakt worden.
Ik heb toen maar besloten om geen trekhaak te nemen, want het middel is erger dan de kwaal.
Iemand moet toch wel een afdek plaat gaan verzinnen in de toekomst, die je er in klikt en alleen er afhaalt als je hem wil gebruiken, dat hadden ze 10 jaar geleden ook al
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Mischa
Ook bleek dat de subwoofer achterin niet in het reservewiel gedeelte was gemonteerd maar ernaast.
Ik heb al veel leeswerk verricht en via de Duitse 'Motor-Talk' is een lange topic te vinden over het systeem. Veel subjectieve reacties, maar er zit een verdwaalde Nederlander genaamd Rene-GTI. Die geeft een hele correcte reactie over het geluidssysteem.

Daarnaast, de zogenaamde sub is in en naast het reservewiel zijn dezelfde speakers, namelijk 2x een 8' woofer. Het is een compromis: of permanent geen volwaardig reservewiel of permanent geen verstelbare bodem.

FYI en anderen: dat verklaart ook waarom het een 8-kanaals systeem is: 2 A-stijl tweeters, 2 voordeur, 2 achterdeur en 2 subjes = 8.
Betaal je dan feitelijk alleen een meerprijs voor een plastic doos met 2 woofers en een versterkertje? Ja.
Je betaald er echter ook niet de hoofdprijs voor zoals een Dynaudio of B&O systeem.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Moet zeggen dat het met het Beats systeem aan meerprijs ook niet de wereld zou moeten/mogen verwachten. Ik weet nog dat wij bij Toyota in de Prius 3 een JBL systeem achteraf monteerde als accessoire (4x tweeters, 4x deurspeakers, nieuwe versteker/eq en een subwoofer achterin), dit klonk destijds wel erg mooi maar koste dan ook 1200euro..

Het zelfde geld voor Volvo deze worden met harman kardon gelevert als optie.
Dit klinkt echt waanzinig.

Skoda werdt geleverd met ...(naam kwijt) klonk ook goed maar was ook voor het geld niet alles
 
Ik blijf het gek vinden. Beats is een goed merk dat echt prima oordoppen en koptelefoons levert.
Maar somehow is het systeem in de aw veel te veel gericht op de bass
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Nouja, ik ben bij de dealer teruggeweest met de mededeling dat ik echt teleurgesteld was over de kwaliteit van de beats audio. Hij kon zich daar helemaal niet in vinden, maar met de equalizer op neutraal, iets meer dan half volume gaat het geluid vervormen, zowel radio als bluetooth audio.

Hij heeft toen bass op een kwart gezet en volume iets terug, maar goed ik verwachtte er veel meer van. In de beschrijving verkopen ze het als high end audio installatie en dat is het echt niet. In een engelse review noemden ze de zin uit een nummer van Dr. Dre zelf "you hear the bass from the trunk when I'm on the block", nou echt never niet. Zolang je geluid tot een kwart opendraait is het nog wel te doen, maar op de snelweg wil je het al snel wat harder en dan vervormt het aan alle kanten. :(

Dit in combinatie met een trekhaak aangeschaft die er niet op kan zonder Rline te beschadigen, een highline met executive waar dingen als parkeersensoren niet eens standaard zijn, maakt mijn nieuwe polo nog niet echt een toppertje. Kom van een Seat Leon ST met wat extra's die uiteindelijk goedkoper was, eeuwig zonde.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 7DSG 
Zelf heb ik ook de Beats in mijn nieuwe Polo zitten.
Ik had er meer van verwacht, dit terwijl ik al lage verwachtingen had.

Beats heeft inderdaad een goede naam qua headphones.
Helaas denk ik dat VW de naam van Beats heeft gekocht en geplakt op hun eigen installatie.
De speakers zijn volgens mij hetzelfde as de standaard speakers.
Het verschil zit hem in de woofer en versterker.

Ja, er zit een duidelijk zwaardere bass in, maar niet een heldere bass.
Het galmt wat en verstoort de kwaliteit van het geluid.
Verder is de standaard installatie van de Polo erg goed.
Al met al dus prima in een B-segment auto.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
Zelf heb ik ook de Beats in mijn nieuwe Polo zitten.
Ik had er meer van verwacht, dit terwijl ik al lage verwachtingen had.

Beats heeft inderdaad een goede naam qua headphones.
Helaas denk ik dat VW de naam van Beats heeft gekocht en geplakt op hun eigen installatie.
De speakers zijn volgens mij hetzelfde as de standaard speakers.
Het verschil zit hem in de woofer en versterker.

Ja, er zit een duidelijk zwaardere bass in, maar niet een heldere bass.
Het galmt wat en verstoort de kwaliteit van het geluid.
Verder is de standaard installatie van de Polo erg goed.
Al met al dus prima in een B-segment auto.
De hoge tonen vervormen zelfs. De kwaliteit is echt teleurstellend. Ik had best hoge verwachtingen na wat reviews gelezen te hebben en de verkooplectuur van volkswagen.

Op laag volume is het best ok.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 7DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!