Nieuwe Polo kwaliteit Beats geluidssysteem

Ik ben het eens met de stelling dat VW de polo met Beats zich richt op jongeren. Of dat nou jongeren zijn tot de 25 jaar, of de jong volwassen tot de 30 jaar.

Zelf ben ik 29 jaar, weet ik van het bestaan af van de hele goede headsets van Beats, verwachtte wat van de speakers en heb mij daarom hier ook door laten misleiden.
Ik heb geen Beats in de GTI ik heb al een oor welke kapot is dus heb hem nooit hard staan. de standaard set speakers vervormd niet, zal iets minder bas afgeven maar ik moet je eerlijk zeggen heel slecht is het niet! zeker niet slecht genoeg om nog 400 uit te geven als ik deze klachten hoor
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb nog nooit een jongere een gloednieuwe polo zien bestellen, dat is nog steeds écht iets voor mensen in een latere periode van het leven.
Voor de mensen die niet tevreden zijn en bij de dealer 0 op het rekest krijgen: ga eens langs een auto-audio shop. Die kunnen je adviseren en vast ook goed helpen met het maximale uit je systeem te halen.

Hoho niet de min over jongeren in gloed nieuwe polo ik was ook net 20 toen ik me gloednieuwe r line gekocht had , na hard sparen en veel werken kan het wel :)
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
46 hier maar ben ook niet vies van een goed geluid in de auto Big Grin Mijn AW is een private lease bak en komt uit de directe voorraad dus kon niet kiezen voor beats audio.

Achteraf gezien als ik zo lees mis ik daar dus weinig aan. De standaard 6 speakers klinken echt niet verkeerd. In het begin een hoop gepruts met de karige equalizer maar heb hem nu heel goed staan.

Bass vrij hoog bovenaan (zeg op 80%) en mid en hoog onder het midden (zeg op 35%) omdat de hoge tonen bij de basisinstelling al vrij hoog staat. En dan het center van de speakers net iets naar achteren.

Is natuurlijk ook weer voor iedereen anders maar voor mij volstaat dit prima en kan zo behoorlijk hard zonder vervorming.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Torsby velgen zaten er ook niet standaard onder en heb deze zelf inclusief vrij nieuwe bandenset voor een leuke prijs van iemand kunnen overnemen.

Geen probleem voor de leasemaatschappij enige nadeel is wel dat evt reparatiekosten aan "eigen" banden en velgen niet onder het leasetarief vallen en voor eigen rekening zijn.

Na afloop van de lease bij inlevering van de auto kan je zelf kiezen of je hem inlevert met de sportvelgen of de standaard stalen velgen. Snap dat dit voor de leasemij geen probleem is ivm hogere restwaarde/verkoopprijs ;)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Aha.. dus.. als er wat met je banden is moet je het maar uitzoeken want je hebt ze er zelf opgezet maar als je hem inlevert mogen ze wel blijven zitten:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Wat ik alleen soms zo bijzonder vindt (ook op mijn werk merk ik dat vaak met klachten van klanten wat eigenlijk gewoon een product eigenschap is dat er vanaf nieuw al in zit), hebben jullie de beats set niet eerst even beluisterd voordat je de optie hebt aangevinkt? Kan me niet voorstellen dat een beetje Volkswagen dealer er geen een met zo'n set heeft staan toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix en Lennart
Ik heb de Beats audio in mijn auto en ben er eigelijk heel erg tevreden over. De hoge tonen heb ik juist wat hoger gezet waardoor het geluid nog beter tot zijn recht komt vind ik.
 
Volkswagen  Polo 2018  95 PK 
Gezien de recensies die ik gelezen had, vind ik Beats niet tegenvallen. Het klinkt best goed, mits de bas niet te hoog staat. Het blijft allemaal persoonlijk, maar Beats staat erom bekend dat er veel bas en veel hoge tonen gegeven wordt en daar moet je van houden. Een Sonos speaker in de huiskamer doet niet anders, ook hier veel bas en hoge tonen. Een high end speaker biedt een breed spectrum aan tonen en kosten daarom vele malen meer. Volgens de VW dealer heeft de Beats optie naast een subwoofer ook krachtigere speakers. Opvallend is dat op het Seat forum de eigenaren van een Ibiza met optie Beats veel tevredener zijn inzake het geluid dan de Polo rijders. Is er een verschil in beide systemen?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Ik ben eigenlijk al heel tevreden met de standaard audio. Dat zat er 10 jaar geleden echt niet in! Persoonlijk vind ik het minder belangrijk omdat ik thuis naar goed geluid kan luisteren en in de auto verwacht ik er dan minder van. Daarbij is de positionering van de speakers ook niet ideaal.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Sinds Februari de trotse bezitter van de nieuwe Polo GTI, met Beats audio systeem. In eerste instantie aardig tevreden over het geluid mits je je volume niet te hard zet. Bij mijn vorige auto (Seat Leon FR) zat Seat-Sound. Die kreeg je niet over zijn nek, en klonk goed vol door de auto. Laatst zette ik de fader naar achteren, voor enkel achterspeakers, en dacht dat mijn speakers kappot waren. Nog niet 1/4 van het volume wat je voor hebt. Geen tweeters... echt een bagger AM-Radio sound. Dikke tegenvaller. Als je als bijrijder dus je stoel wat in de ligstand zet, wordt je geïrriteerd door de geluidkwaliteit achterin, het matched ook niet met het geluid voor, en dat hoor je dan. De subwoofer is redelijk, maar haalt de echt lage tonen niet, welke in mijn Seat zeker wel gehaald werden.
Al met al, voel ik me wel genaaid door de omschrijving die ze voor de Sound upgrade geven. Ik zeg niet dat het slecht is (voorin), maar ik zou als Beats-audio zijnde, mijn logo niet op de speakers durven plakken.
 
Volkswagen  Polo 6 AW - GTI 2.0 TSI  200PK - 2.0TSI 
Ik had net als J_V zegt wel meer verwacht van deze optie. En ik heb het ook getest met de fader en je bent je geluid inderdaad kwijt!
Heel bizar, enig idee wat hier de reden van kan zijn?
Komt best geluid uit (voorzijde) maar als je hem ff hard wil zetten moet je een beetje opletten helaas.
 
Volkswagen Polo  Polo AW  1.0 TSI 115 pk Highline R-Line DSG 
Ik ben er wel tevreden over. Het is maar wat je gewend bent natuurlijk (weinig). De bassen had ik een stukje boven het midden gezet, maar ik heb ze weer naar het midden teruggezet omdat ik het veel te veel vond dreunen. Wellicht ook een kwestie van leeftijd ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
De woofer imiteert naar mijn mening de lage tonen/bas die bij duurdere installaties hoort.
Hij creëert een hele lage galm, maar niet een bas die je in je bij wijze van spreken in je lichaam voelt.

Diezelfde galm overdonderd de overige midden en hoge tonen.
Heel slim van VW om de Beats badges te kopen en plakken op deze installatie. Waarschijnlijk zit er wel een leuke marge tussen.
Maar het is naar mijn mening niet beats-waardig.
 
VW  Polo GTI  2.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Ricoot
Ik ben dus weinig gewend en alleen de standaard audio in een auto. Zelf had ik het nooit gekozen, net als een aantal andere opties. Maar leuk dat het er nu op zit.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!